Atenție la produsele de post. Ce vă recomandă Protecția Consumatorilor

produse de post

Pentru ca produsele pe care le cumparati in perioada postului, premergatoare sarbatorilor pascale sa nu prezinta un pericol pentru sanatatea dvs., Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor are câteva recomandări importante.

  • Inainte de a cumpara produse de post, acordati o atentie deosebita listei ingredientelor. In cazul in care aceasta contine si ingrediente de origine animala, respectiv lapte praf, zer praf, pudra de oua, trebuie sa stiti ca aceste produse nu fac parte din grupa produselor de post;
  • Pentru produsele taiate/fractionate/portionate de vanzator, solicitati sa vedeti eticheta produsului pentru a verifica compozitia si data durabilitatii minimale;
  • Nu cumparati produse cu etichete care nu va informeaza complet si corect privind continutul/ingredientele sau calitatea produsului;
  • Verificati data durabilitatii minimale. Nu cumparati produse cu data durabilitatii minimale/data limita de consum depasita sau modificata;
  • Urmariti daca in magazin sunt respectate conditiile de pastrare specificate de producator, in special temperatura. Nu cumparati produse care au fost tinute la temperaturi mai mari decat cea specificata. Dupa achizitie, respectati si la domiciliu conditiile de depozitare precizate pe ambalaj;
  • Solicitati si pastrati bonul de casa pentru a putea proba achizitia in cazul in care doriti sa reclamati calitatea/siguranta unui produs;
  • Nu cumparati produse alimentare din locuri neautorizate intrucat comerciantul respectiv nu are posibilitatea sa asigure conditiile optime de transport, depozitare si comercializare si riscati sa achizitionati un produs neconform sau chiar nesigur care poate sa va afecteze sanatatea.

    În anii anteriori, inspectorii ANPC au gasit la comercializare produse precum:

• “Pizza de post” – “specialitate cu aroma pe baza de uleiuri vegetale si cazeina (substanta proteica din lapte)”, produsul nefiind astfel un produs „ de post”, cu efectul dezinformarii consumatorilor;
• “Maioneza vegetala simpla” si “Maioneza vegetala Shaorma” – denumirea de MAIONEZA putandu-se atribui doar unei emulsii pe baza de galbenus de ou, ulei si alte ingrediente;
• produsul alimentar vegetal UHT,care conform listei de ingrediente declarata pe ambalaj continea proteine din lapte, in neconcordanta cu denumirea de produs;
• cozonac cu rahat, cacao si stafide, ambalat in pungi din material plastic, in compozitia caruia se regaseau oua, in contradictie cu mentiunea inscriptionata pe fluturasul colant “produs de post”;
• produse de cofetarie preambalate, cu mentiunea “de post”, desi in lista ingredientelor de pe eticheta era inscris “frisca”;
• produse de post expuse la comercializare in acelasi raft si in directa vecinatate cu celelalte produse, inducand in eroare consumatorii;
• produsul „Crutoane cu ierburi aromate” era expus in vederea comercializarii la raft, iar deasupra acestuia exista un afis inscriptionat “Idei savuroase de post”, desi, produsul continea la ingrediente: “zer praf dulce” si “praf de iaurt”, care sunt de origine animala si nu de post.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.