Marinarii de pe o navă reținută, din ianuarie 2017, în Portul Constanța, vor fi repatriați

marinari geo starMembrii echipajul navei Geo Star vor fi repatriati maine dimineata 05/10/2017 la ora 8.30 de la dana in care se afla nava acostata ( in fata portii 10, peste podul nou, Agigea). Navigatorii si-au primit acum doua zile salariile pentru 4 luni de la Asigurarea de Securitate Financiara facuta in baza conventie MLC 2006 iar restul de bani pana la data repatrierii ii vor primi din pretul care se va incasa din vanzarea navei Geo Star.

Nava Geo Star a fost retinuta din luna ianuarie de autoritatile portuare pentru conditii neconforme in baza conventiei MLC 2006. Dupa data retinerii armatorul navei a disparut si a lasat nava si echipajul in abandon. ITF Romania alaturi de Sindicatul Liber al Navigatorilor au luat masurile necesare pentru intretinerea echipajului si au initiat la dorinta echipajului, actiunea in instanta pentru recuperarea salariilor restante.

In paralel, inspectorul ITF a facut demersurile necesare pentru executarea Asigurarii de Securitate Financiara pe care o avea nava la o societate din Rusia, Rosgosstrakh, facuta in baza conventie MLC 2006, asigurare obligatorie incepand cu data de 18 Ianuarie 2017 pentru toate navele sub orice pavilion.

„Arestarea navei Geo Star sub pavilion Togo si executarea Asigurarii de Securitate Financiara sunt facute in baza conventiei MLC 2006, ratificata si de Romania in anul 2015 si aplicata corespunzator de Autoritatea Navala Romana prin PSC. Romania se numara printre primele tari in care se executa Asigurarea de Securitate Financiara, si este un exemplu practic de urmat pentru toti navigatorii romani care se afla in situatie de neplata a salariilor de peste 2 luni. De retinut ca aceasta asigurare acopera doar  4 luni salarii si bonusuri pentru navigatorii aflati la nava, si de aceea, este bine ca in momentul in care s-au acumulat 2 luni de neplata, sa fie informat clubul de asigurare P&I al navei de catre navigatorii in cauza si/sau, firesc, organizatia sindicala din care fac parte navigatorii pentru a duce demersurile privind plata  celor 4 salarii si repatrierea mai rapid catre rezolvare.”, a precizat Adrian Mihălcioiu, reprezentaul ITF în România.

Navigatorii de pe nava Geo Star nu si-au mai vazut familiile de peste un an de zile, in acest timp au trait la bord in conditii improprii, familiile lor nu au avut niciun venit pe aceasta perioada, iar acum parca nici nu le vine sa creada ca vor pleca in sfarsit acasa.  In masura in care aveti acces in portul Agigea si doriti sa vedeti  plecarea acestor membrii ai echipajului spre casele lor, de la poarta 10 pana la nava sunt aproximativ 200 de metri, drept in fata.

Echipajul (format din 8 (Ukraina) si 1 (Rusia)) a primit aproximativ 60.000 USD din totalul de 142.500 USD cat are de recuperat.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Despre coincidențe, DNA, Eduard Martin și viitorul Constanței

mie oct. 4 , 2017
Volubil, de obicei, Eduard Martin, administratorul Polaris M Holding, tace, de ieri. Mesajele trimise ajung pe WhatsUp, sunt citite, dar nimeni nu le mai răspunde. Întreb colegii, la fel li s-a întâmplat și lor. S-o fi văzut omul cu saci-n căruță și nu mai răspunde, încearcă unul dintre ei o […]
eduard martin, polaris

V-ar putea interesa și: