Șantierul naval din Mangalia ar putea fi cumpărat de italieni

Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, cu afaceri anuale de peste 4 miliarde euro, care controlează şi grupul norvegian Vard, proprietarul şantierelor navale din Tulcea şi Brăila, a trimis Guvernului român o ofertă de management operaţional al șantierului naval din Mangalia şi, ulterior, de cumpărare a 49% din acţiunile acestuia.

Recent, Guvernul de la Bucureşti a anunţat că blochează tranzacţia prin care olandezii de la Damen Shipyards cumpărau de la Daewoo pachetul majoritar al Şantierului Naval Mangalia, astfel încât statul să redevină unicul proprietar. Oferta a fost depusă în ultimele ore, conform surselor din Guvern ale Profit.ro.

Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, a propus Guvernului român o înţelegere pe termen lung, în care partea italiană, în calitate de partener principal al statului, să coordoneze operaţiunile Şantierului din Mangalia, furnizând suport operaţional şi know-how, şantierul urmând astfel să fie inclus în reţeaua de şantiere operate de Fincantieri de-a lungul Dunării, inclusiv în piaţa de desfacere a italienilor.

Şantierul Naval din Mangalia este deţinut din 1997 de grupul sud-coreean Daewoo în proporţie de 51%, restul de 49% revenind Guvernului României.

La finele anului trecut, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a vândut Şantierul Naval din Mangalia companiei Damen Shipyards, cel mai mare constructor de nave din Olanda, care deţine şi şantierul naval din Galaţi, cu circa 26 milioane dolari, tranzacţia fiind avizată rapid de Consiliul Concurenţei.

Grupul sud-coreean începuse discuţiile pentru vânzarea şantierului din Mangalia în 2016, în cadrul eforturilor de restructurare a operaţiunilor internaţionale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.