12 militari au murit în urma unui accident aviatic. Au trecut fix 10 ani de la tragedie

Militarii Grupul Naval de Forțe pentru Operații Speciale care au pierit în accident. Foto: Forțele Navale Române

Se împlinesc 10 ani de la producerea accidentului aviatic de pe Aerodromul Tuzla, în urma căruia opt militari din Grupul Naval de Forțe pentru Operații Speciale și patru militari din Forțele Aeriene și-au pierdut viața în timpul unei activități de instrucție prin parașutare.

Căpitanul (post-mortem) Liviu Antim, aspirantul (post-mortem) Florin Cișmașu, aspirantul (post-mortem) Cătălin Rădoi, aspirantul (post-mortem) Băduț Papuc, aspirantul (post-mortem) Cosmin Furtună, aspirantul (post-mortem) Cătălin Chioveanu, aspirantul (post-mortem) Vlăduț Sărman și aspirantul (post-mortem) Cozmin Florescu sunt cei opt scafandri militari care au devenit, la data de 5 iulie 2010, ancore în timp pentru generațiile următoare de scafandri de luptă, prin sacrificiul lor suprem pe altarul dedicat Patriei noastre.

Pentru a-i comemora pe cei 12 eroi, a fost organizată, duminică, 5 iulie, o slujbă religioasă de pomenire la ansamblul comemorativ ridicat la Tuzla, în proximitatea aerodromului, la care au participat colegii și familiile acestora și s-au depus coroane de flori în memoria celor care şi-au pierdut viața servind patria.

Din probele administrate în cursul urmăririi penale a rezultat faptul că accidentul aviatic din data de 5 iulie 2010 (când un avion militar de tipul AN-2 s-a prăbuşit pe Aerodromul Tuzla, judeţul Constanţa) s-a produs din cauza unor defecţiuni tehnice (cedări de material), defecţiuni care nu puteau fi prevăzute.

Probatoriul administrat în cauză a mai relevat şi faptul că în urma coliziunii cu solul aeronava a luat foc, fiind distrusă în proporţie de 95 la sută, împrejurare soldată cu decesul şi rănirea militarilor aflaţi la bord, informează Ministerul Public.

Au supravieţuit accidentului căpitanul Daniel Bâlsanu, pilotul aeronavei, şi maistrul militar clasa a IV-a, Marius Nazare, cei doi dând declaraţii anchetatorilor în legătură cu cele întâmplate pe aerodromul din Tuzla.

Cei care au murit în accident sunt comandorul Nicolae Jianu (comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene “Aurel Vlaicu” din Boboc), care avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche (34 de ani), care era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă (26 de ani), necăsătorită.

În accidentul aviatic şi-au pierdut viaţa şi maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ, care avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent Liviu Antim, care avea 27 de ani şi era necăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu, care avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.

De asemenea, în accident au murit şi maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi, care avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc, care avea 29 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman, care avea 26 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu, care avea 22 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Cosmin Furtună, în vârstă de 28 de ani, necăsătorit, şi soldatul Cosmin Florescu, în vârstă de 25 de ani, necăsătorit.

Lavinia Guiţă, decedată în accident, era copilotul aparatului, corpul ei fiind găsit carbonizat la 150 de metri de aeronavă.

Investigaţiile de la faţa locului au relevat faptul că femeia a fost aruncată din avion la momentul impactului cu solul, ea fiind surprinsă de explozia produsă.

Avionul Antonov AN 2 era de fabricaţie poloneză, aflându-se în uzul forţelor aeriene din 1992. Capacitatea avionului este de 12-17 persoane, variind însă în funcţie de greutatea pasagerilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published.