
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat realizări majore pentru infrastructura rutieră a României în anul 2025, descriindu-l drept un moment simbolic de „Mică Unire” la nivel de autostrăzi.
Acesta a subliniat că, pentru prima dată, regiunile Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova vor fi unite prin drumuri de mare viteză, pe trei axe principale:
- Craiova – Pitești – București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău (575 km)
- Constanța – București – Pitești – Craiova (475 km)
- Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București – Constanța (506 km)
Premiere și realizări istorice
Anul 2025 va aduce multiple premiere pentru infrastructura rutieră a țării:
- Trei tuneluri aflate simultan în execuție: Tunelul Poiana de pe A1 Sibiu-Pitești, două tuneluri pe lotul Margina-Holdea (A1) și Tunelul Curtea de Argeș.
- Depășirea pragului de 1.000 km de autostradă și drum expres aflate sub contract de execuție.
- Finalizarea a 250 km de autostradă și drum expres, cu perspective de a depăși borna de 1.500 km de drumuri de mare viteză în trafic.
- Primele lucrări la Autostrada Unirii (A8), pe întreg traseul.
- Construirea primului pod rutier peste Prut la nivel de autostradă (Ungheni RO – Ungheni MD), primul de acest tip în ultimii 50 de ani.
- Cel mai lung tunel rutier din România, Tunelul Poiana (1,8 km, pe A1 Sibiu-Pitești).
- Străpungerea Munților Carpați prin Tunelul Curtea de Argeș, pe ambele sensuri.

Proiecte în derulare și viitoare licitații
În 2025, România va avea contracte pentru peste 600 km de autostradă și drum expres, iar pentru alți 700 km se află în desfășurare licitații. Alte 750 km de drumuri de mare viteză sunt vizate pentru lansarea licitațiilor, incluzând:
- A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni
- Brăila – Tulcea
- Făgăraș – Brașov
- București – Alexandria
- Drumuri radiale în zona București-Ilfov.
2024 – o piatră de temelie pentru 2025
Anul 2024 a fost deja un an record, cu 200 km de autostradă și drum expres dați în trafic. Continuarea acestor proiecte ambițioase transformă România într-un lider regional în infrastructura rutieră, contribuind la creșterea mobilității și la dezvoltarea economică a țării.
Potrivit lui Irinel Ionel Scrioșteanu, 2025 va marca un pas simbolic și concret în unirea regiunilor istorice ale României prin infrastructură modernă.