8 probleme ale noului regulament de parcări din Constanța

Strada-Eliberarii-Constanta
Strada Eliberării din Constanța este acum în zona 1B, costă 3,5 lei pe oră, deși nu are locuri de parcare. După cum se vede în imagini, parcarea se face pe trotuar. Unele mașini au chiar prelată. Foto: Constanța 100%, 4 martie 2021

Primarul Constanței, Vergil Chițac, a propus consilierilor un nou regulament de parcări. Este pentru prima dată când și-l asumă, până acum spunea că a fost opera unei echipe din primărie. Noul regulament ia în considerare, afirmă edilul, ce spun constănțenii, dar și nevoia de a reduce numărul de mașini.

Noua propunere a primarului nu rezolvă deloc problemele din prima variantă, ba chiar le ignoră cu desăvârșire.

Regulamentul din Oradea a intrat în vigoare în 2006, dar a fost modificat în 2018, pe vremea unuia dintre primarii-model ai PNL, Ilie Bolojan.

Apropo, Oradea și Cluj sunt două din orașele vizitate de actualul primar al Constanței în campania electorală, pentru bună inspirație.

  1. Cea mai mare problemă în ceea ce privește locurile de parcare în centru nu este unde lăsăm mașina când mergem în centru. Din păcate, acesta aspect a acaparat discuția. Cea mai mare problemă e ce facem când stăm cu mașinile acasă, pentru că în Constanța e un deficit de peste 100.000 de locuri de parcare, iar aceste mașini stau, totuși, undeva. Primăria Constanța menține modul arhaic de împărțire a locurile de pe domeniul public după principiul primul venit, primul servit. Ai ajuns primul (sau ai avut pile la primărie)? E locul tău pe veci. Mai nou, dacă cineva dorește locul tău, se va scoate la licitație. Știți cum e în țări civilizate din lumea asta? Ba chiar și în unele din România. Riveranii persoane fizice care au domiciliul pe străzile unde sunt amenajate parcări cu plată sau pe străzile alăturate beneficiază de un abonament de parcare care dă dreptul de staţionare în parcarea respectivă şi în parcările cu plată amenajate pe străzile alăturate, cu excepţia locurilor rezervate şi a locurilor unde este interzisă oprirea/staţionarea/parcarea aflate în zona parcărilor publice sau alăturate acestora. E simplu. Fără licitații, fără principiu primul venit, primul servit și, mai ales, fără pile.
  1. În noul regulament, parcarea se plătește 24 de ore din 24. Este, pur și simplu, o modalitate de a jecmăni șoferii. Și în Londra, de pildă, există intervale de parcare gratuită. Centrele orașelor sunt aglomerate ziua, când ai treabă acolo. De ce să plătești 5 lei pe oră în fața Tribunalului, de pildă, la 12 noaptea? Parcarea e goală atunci. În Oradea, parcarea este taxată de luni până vineri, în intervalul 07,00 – 18,00. În rest e gratuit.
  2. Noul regulament nu prevede posibilitatea de a plăti pentru un sfert sau o jumătate de oră. Te duci în centru să lași sau să iei un document de la o instituție. Durează 5 minute. De ce să plătești o oră? În Cluj poți plăti jumătate de oră, de pildă.
  1. Posesorii de mașini hibrid sau electrice beneficiază de gratuitate la parcare și potrivit noului regulament. Nu se spune exact care mașini. Cele mild hybrid numai hibrid nu sunt, de fapt. Consumă la fel de mult ca una pe benzină. Nu aduc niciun beneficiu mediului. În plus, numărul lor este în continuă creștere. În Oradea, nici hibridele, nici electricele nu beneficiază de gratuitate. Se poate însă opta pentru gratuitate – și cred că nimeni nu ar avea nimic împotrivă – numai pentru mașinile full electric. Regulamentul de parcări are rolul de a reduce numărul de mașini sau de a crește numărul de mașini hibrid/electrice?
  2. Tariful de 5 lei pe oră nu e fundamentat. De ce 5? În Cluj e 8, în Oradea e 3, în Brașov, tot 3.
  3. Zonele sunt scoase din burtă. De fapt, sunt aceleași ca în primul regulament. Strada Eliberării este în zona 1 B. Pe stradă nu sunt însă parcări. Sunt însă zeci de mașini pe trotuare.
  4. În zonele centrale nu poți sta mai mult de 3 ore. Unde vor parca cei din alte orașe care au nevoie să vină în centru? În principiu, în orașele civilizate unde se practică metoda aceasta există parcări de tip park and ride. Lași mașina la marginea orașului și de acolo folosești transportul în comun. Constanța nu are nicio parcare de acest tip.
  5. Rămână amenda de 500 de lei pentru că ai ocupat un loc de parcare fără să plătești, dar numai de 200 de lei pentru că ai blocat accesul în toată parcarea

Citește și:

Constanța, orașul în care poți parca liniștit pe trotuar, chiar în dreptul trecerilor de pietoni

Fotografia care demonstrează că 7 lei pe o oră de parcare e prea mult în unele zone din Constanța

Cum se va organiza licitația pentru locurile de parcare rezidențiale din Constanța

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Constanța 100% pe Facebook printr-un Like mai jos:
Constanta-financiara-sigla-jpg
sprijina-jurnalismul-independent

16 comentarii

  • Cine l-a facut pe acest ” Mos Teaca ” contraamiral , fara flota si fara razboi sa si-l asume.Cine a garantat si l-a sustinut in alegeri sa si-l asume si sa raspunda in fata alegatorilor inselati. Basescu “Petrov” l-a facut contraamiral , pe ce merite? PNL -ul a girat pentru el in alegeri.Nimeni din filiala Constanta nu s-a razvratit impotriva deciziei venite de la centru cand a fost impus acest Agamita Dandanache.S- a revoltat cineva din PNL ca Madam Ovanesian a ajuns City Manager sau ca Horica a ajuns mare grangur in primarie , sau ca ” Pacaliciul ghertoi din Primaria Constanta ” ( vezi Evz ) Mandila isi face de cap cu parcarile?
    ” Mos Teaca ” a spus cu subiect si predicat : consilierii locali sunt liberi sa aduca amendamente la regulamentul de parcare .Ei trebuie sa-l voteze si sa-l aprobe.
    In afara de tarife si de impartit in mai multe zone , job facut tot de Chitac, ai vazut vreun consilier sa vina cu un amendament sau cu o idee in plus? De ce?
    PS. Nu stiu ce ma face sa cred , ca toti consilierii au “bube in cap “( cele mari cred ca sunt la PNL) si tuturor le este frica de ” girantul de la centru ” al acestui Agamita Dandanache. Mai pe romaneste , il deranjezi pe Agamita , a doua zi s-ar putea sa ai deschis un dosar penal la DNA.
    Poate gresesc , dar asa vad eu acest non-combat si dezinteres al consilierilor locali.Aceasta slugarnicie ,mai ales din partea PNL C-ta da impresia ca toti ar avea probleme penale mai mari sau mai mici

  • Ca deobicei, in loc sa ia masuri de transport civilizat, sa amenajeze locuri de parcare ( atat cat se poate ) sa faca dovada ca a miscat ceva, tovarasul amiral baga taxe. Desteptii copiaza doar taxele si amenzile din alta parte ca in rest ii doare la basca…..

  • Dnu Hagi, scoaterea la licitație a locurilor de parcare nu va rezolva problema numărului mic a locurilor de parcare. Doar va inlocui un grup de persoane nemulțumite cu un alt grup de persoane nemulțumite. Căci cei care vor avea putere financiară vor avea câștig de cauză în fața celor care nu au putere financiară.
    Iar acest lucru miroase a dedicație!
    In concluzie cel mai echitabil mi se pare principiul primul venit primul servit. Egalitate pt toti indiferent de puterea financiară.

    • De ce e mai echitabil alocarea unui loc de parcare pe principiul „primul venit, primul servit” decat alocarea locurilor TUTUROR locatarilor, dar nenominalizat? Am explicat in text mecanismul.

  • Stimati domni,
    Faceti anexele clare, cu locurile de parcare figurate in planuri cadastrale, ca sa nu mai existe interpretari in favoarea unora.

  • Sa vedem cum o sa vina o echipa de instalații sau un electrician la o scara de bloc sau la o casa in centru!daca au nevoie de mai mult de 3 ore sa termine o lucrare,pleaca cu trotinetele de la primarie incarcate cu țevi sau cabluri??sau poate merg cu autobuzele sa evite traficul…
    Ceva magic domnule primar!!

  • Pentru un Regulament al Parcrilor PRIMARIA ar trebui mai intai sa construiasca aceste parcari conform legii ( in zonele / actelelor de la domicilul posesorilor mașinilor ). Cine a avizat autorizatiile de construcții nu a avut plan de urbanism ? – Acum in CT cu noile amenajari stradale circulația s-a ingreunat mult mai mult (cam 75%} in loc sa fie fluidizat și au fost desființate astfel foarte multe locuri de parcare. Licitarea locurilor e o ofensa Cine are noroc de o viață usoara e avantajat, ceilalți nu au un drept decent la viață oare ?

  • D-le Hagi, uitați de la mâna pana la gură.
    Tot dvs scriați articolul asta acum vreo săptămână:
    https://www.ct100.ro/fotografia-care-demonstreaza-ca-7-lei-pe-o-ora-de-parcare-e-prea-mult-in-unele-zone-din-constanta/

    Sunt sau nu locuri de parcare le Eliberării?

    • In anexe apar ȘI piața Gorbaciov, ȘI strada Eliberării. Două entități distincte din punct de vedere al parcărilor, potrivit Primăriei. Să nu pierdeți din vedere pădurea din cauza copacilor.

  • Un constănțean

    Pentru un Regulament al Parcrilor cred ca PRIMARIA ar trebui mai intai sa construiasca aceste parcări mai ales in zonele deficitare cu parcari; unde construcțiile nu au ținut cont și de zonele necesare pentru parcare la domicilu pentru posesorii de mașini. – Acum in CT cu noile amenajari stradale circulația s-a ingreunat mult mai mult fața de ce a fost mai inainte. Asa au fost desființate și foarte multe locuri de parcare care au existat și care așa s-au pierdut. Ideea licitarii locurilor de parcare – de neconceput. Cel mai echitabil si onorabil mod de soluționare a propunerilor facute ar fi prezentarea demisiilor celor care nu au putut identifica soluții bune in interesul concitadinilor cu specialiștii pe care îi are la îndemână primaria. Propunerile proaste preluate din alte zone geografice arata lipsa de analiza a situatiei locale existente. Propun o taxa de maxim 5 (cinci) lei/ pe zi turistica (08-18) / afișată in inerior la parbriz care sa fie valabila pentru orice loc de parcare din zona centrala a municipiului sau a Stațiunii Mamaia in sezon turistic in intervalul 08,00 – 18,00 indiferent de cate ori ar fi fost mutată masina in acest interval de timp in parcarile gestionate de primarie prin aparate de taxat, etc. Hotararile definitive ale instanțelor trebuiesc respectate fara a mai fi facute propuneri legislative pentru situații similare propuse și judecate deja anterior. Functioneaza bine nr de telefon afișat in parbriz de cel care a ocupat abuziv un loc de parcare, daca -l elibereaza imediat la cererea deținatorului autorizat.

    • Problema cu eliberarea locului ocupat abuziv! Dacă nu ai unde opri și te oprești în drum ca să mergi sa iei nr. de telefon, sa suni, sa aștepți sa vina șoferul, sa faci manevre în strada circulata ca să plece respectivul…Se blochează circulația pe segmentul respectiv de drum. Ar trebui sa ne gândim ca de obicei ocuparea se întâmplă în locuri aglomerate. Primăria sa construiască parcari subterane, sa refuze construcții noi fără locuri de parcare subterane incluse acestora, perierea zilnica a orașului pentru identificarea auto fără miscara(a acelor aduse pentru expunere de vanzare sau abandonate), mărirea impozitelor gradual pentru mașinile poluante(non euro, euro 1,,2) și apoi sa treacă la un program al parcărilor. Apoi, prețul în funcție de zona în care se afla, asa cum apar la impozitarea clădirilor. Ar mai fi și soluția interzicerii activității de service auto în mijlocul orașului. Acestea aduna mașini pentru reparat care stau pe străzi unele cu săptămânile. Iar prețul pe ora este aberant.

  • În data de 25.02.2021 am fost anunțat ca să anulat locul de parcare de către Primărie birou parcări, începând cu data de 30.12.2020.
    Plătesc acest loc de parcare de 15 ani, cum am făcut și în Ianuarie 2021.
    Sa construit un imobil cu doua ieșiri, una pe strada Fat Frumos alta în parcare ,și ghici, în dreptul unde am acest loc.
    Cum sa se rezolve locurile de parcare dacă se construiește haotic, cum sa aprobat aviz construcție fără ca investitorul sa ne construiască și loc parcare pentru imobil.
    Șiii, primarul face recensământul mașinilor din Constanta .

  • 1. VINIETA pentru RIVERANI
    2. TAXAREA Riveranilor
    3. nu mai manipulati cu tarifele

  • daca s-ar demola garajele dintre blocuri s-ar face mai mult loc pentru parcari in aer liber si peisajul ar fi mult mai civilizat Solutia ar fi parcarile sub sau supraterane dar asta nu se face peste noapte Civic este ca in loc sa ne lamentam sau sa injuram sa facem propuneri concrete si viabile primariei si atunci vedem buna intentie a primarului ( sau inca sint unii care ofteaza dupa administratia psd: mazare-fagadau ?!? )

  • Cele mai mari probleme ar fi punctele 2,6 și 8
    2: E inadmisibil sa nu îți poți lasă gratuit mașina in parcare după ora 20 de exemplu pana la 8 dimineața. Unde o lași atunci ?
    6: Zonele au rămas la fel de prost împărțite, unele zone 2 sunt mai aglomerate ca 1B
    8: O enormitate, amenda 200 lei sa blochezi intreaga parcare și 500 pentru ca nu ai plătit pentru un singur loc. Aici se evidențiază lipsa crasa de competentă și logic a celor care au realizat acest regulament. Toate bune !

  • Vigneta riverani. Si atat. Fiecare parcheaza unde gaseste loc in zona lui. M-am saturat de pilosii care au si cate 2 locuri de parcare platite in fata blocului. Eu nu reusesc sa gasesc loc de parcare in Baba Novac de 10 ani. Stau chiriasii cu masinile pe locurile proprietarilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published.