De pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu se zboară regulat spre numai 5 destinații

aeroportul mihail kogălniceanu zboruri 2019

Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța a publicat orarul de vară pentru anul 2019, care aduce surprize neplăcute. Nu se mai zboară cu nicio cursă regulată spre Franța și Italia, iar numărul destinațiilor interne s-a redus la două.

De fapt, curse regulate vor fi numai spre cinci orașe, din care trei externe: Londra, Istanbul și Tallin, și două interne: Cluj-Napoca și Satu Mare.

În ciuda numărului mic de zboruri, directorii de aici sunt plătiți regește, iar compania lucrează pe pierderi, care sunt acoperite de la bugetul de stat.

Orarul de vară va intra în vigoare în data de 31 martie.

Ca în fiecare an, numărul destinațiilor este extrem de redus, dacă ne comparăm la orașe precum Cluj sau la vecinii din Varna. Se remarcă faptul că, dacă anul trecut aveam patru destinații interne, anul acesta sunt numai două: Cluj și Satu Mare. Compania Blue Air a operat în 2017 curse spre Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Oradea. În 2017 și și 2018, compania a zburat din Constanța spre Paris. Și această cursă a dispărut. De asemenea, nu mai apare nici curse spre Bergamo.

În acest an, din Constanța putem zbura către o mână de orașe. Luni avem cursă de Londra și de Istanbul, marți de Londra și Cluj Napoca, miercuri de Londra, Istanbul și Tallin, Estonia, joi de Londra și Cluj Napoca și Satu Mare. Vineri în orar sunt Londra și Istanbul, sâmbătă: Londra și Tallin, iar duminică: Londra și Istanbul.

Detalii despre orele de operare găsiți mai jos.

aeroportul mihail kogălniceanu zboruri 2019
Orarul zborurilor regulate de pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu în 2019

De asemenea, în această vară vor opera și mai multe curse charter. Acestea au un regim special, nu sunt deschise publicului larg.

Potrivit „situației drepturilor salariale și alte drepturi“, document publicat pe pagina de internet a aeroportului, directorul general beneficiază de drepturi salariale de 27.816 lei pe lună, adică 333.792 lei pe an. Împărțit la numărul de 143.324 de pasageri, rezultă că fiecare pasager i-a adus directorului un venit de 2,3 lei. În plus, acesta a beneficiat de autoturism și telefon de serviciu. Nu stă rău la venituri nici directorul economic. Acesta are drepturi salariale de 19.843 de lei pe lună, la care se adaugă autoturism, telefon, dar și locuință de serviciu. În schimb, inginerii, economiștii, referenții de specialitate, inspectorii, consilierii juridici, auditorii interni primesc între 2.376 și 2.808 de lei.

În prima parte a anului, aeroportul a înregistrat venituri totale de 10,98 milioane lei și cheltuieli totale de 15,12 miloane lei, de unde rezultă o pierdere de 4,12 milioane lei. Pentru anul 2018, AIMK își prognozase venituri de 29,81 milioane de lei, din care cea mai mare parte, adică 18,41 milioane lei, provin din subvenții, conform prevederilor legale. Subvențiile sunt acordate de Ministerul Transporturilor, din banii contribuabililor. Ministerul deține 60% din acțiunile aeroportului, restul fiind împărțit egal între Fondul Proprietatea și Consiliul Județean Constanța. Din totalul veniturilor, numai circa un o șesime, adică 5,54 milioane lei, reprezintă venituri din servicii prestate, iar 1,72 milioane lei sunt venituri din redevențe și chirii. AIMK și-a bugetat cheltuieli de 29,81 milioane lei, adică fix cât veniturile. Peste jumătate din această sumă reprezintă cheltuieli cu salariile, adică 19,67 milioane lei. Din cheltuielile salariale, 2,12 milioane lei sunt reprezentante numai de bonusurile acordate.

One comment

  • Clorinda Campeanu

    🤮 Mare realizare! 😠 Cea mai mare distanta intre orasele din Ro este Timisoara-Constanta! Si tocmai aceasta cursa este anulata anul asta! Vedeti, d-aia nu vin banatenii la mare in Ro: n-au cu ce si n-au de ce (servicii de 2 bani, manelism si hotie cat cuprinde). Si cand te gandesti, cu acelasi buget timisorenii petrec concediul in conditii civilizate pe orice riviera europeana! Oare conducerea aeroportului , chiar si directorul economic (pentru ca inteleg ca nu-i din Constanta, daca i se asigura si locuinta!) nu isi pun intrebarea de ce oare sunt incolonate zeci de microbuse de la diverse firme de transport care fac drumul pana la Otopeni!?!? Vreau sa vad si eu cati constanteni or sa plece la Zurich!! Iar la Viena vor merge doar tinerii in luna februarie la outletul de la Parndorf, cand sunt ieftinirile! Nu-i de ajuns ca n-avem autostrazi in toata tara, la Constanta chiar daca avem aeroport, este ca si cum n-am avea!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.