Am condus prin aplicația BOLT un ID4, mașina cu care Volkswagen încearcă să-și spele păcatele

BOLT îți oferă posibilitatea să testezi un Volkswagen ID4, una dintre cele mai așteptate mașini din ultima perioadă.

E simplu să te programezi. Intri în aplicație, selectezi o destinație și apoi alegi că vrei să faci cursa cu VW ID4. Programul este valabil în Iași, Constanța, Brasov, între 17 și 22 iunie, și în București, între 25 iunie și 4 iulie.

Există niște condiții: trebuie să ai 21 de ani împliniți și să ai permis de conducere – emis de autoritățile din România, mi s-a spus – de cel puțin doi ani. Nu poți aduce decât cel mult o persoană. În timpul test drive-ului vei fi însoțit de un șofer Bolt. În cazul meu, a fost un domn care s-a priceput de minune să-mi ofere o mulțime de date tehnice despre mașină, dar și să-mi împărtășească din experința lui.

Prima impresie despre mașină: este mare. Mărimea se simte, mai ales în comparație cu ce electrice mai condusesem anterior, de pildă Renault Zoe sau BMW i3. Producătorul spune că este un SU, seamănă cu un SUV, deși parcă nu-ți vine să-l duci în offroad. Ca să fie unul veritabil, i-ar trebui o gardă la sol mai mare. Cuplul instant, liniște din habitaclu și accelerația – atuuri ale mașinilor electrice – se împletesc în cadrul ID4 cu un spațiu interior generos, dar și cu materiale de calitate.

E destul de ciudată absența butoanelor fizice (cam totul se face digital), dar probabil că te obișnuiești repede.

La fel cu te obișnuiești repede cu binele, la drum. Am fost până în Valu lui Traian și înapoi. Mașina, deși are peste două tone, accelerează rapid. Am folosit frânarea regenerativă, care nu este atât de deranjantă precum m-aș fi așteptat.

La gropi sau denivelări, în ciuda greutății, face față mai bine decât o mașină obișnuită, pentru că înțeleg, suspensia nu este atât de solicitată.

În spate e loc berechet, iar portbagajul este suficient pentru o familie cu doi copii care nu vrea să-și ia tot șifonierul în vacanță.

Autonomia ar trebui să fie de peste 400 de km la modelul de 77KW. Se pot atinge, îmi spune șoferul, dacă șofezi atent. Atenție însă iarna. Pentru mașinile electrice, iarna chiar nu e ca vara – se remarcă o scădere e autonomiei.

Cine vrea o mașină electrică nu mai trebuie musai să stea la casă, așa cum se întâmpla în urmă cu câțiva ani. Există tot mai multe stații de încărcare, în mall-uri, magazine, parcări. La o folosire urbană normală, ar trebui să o poți încărca o dată pe săptămână. La un fast charger, o oră e de ajuns pentru o încărcare de circa 80%. În plus, stațiile de încărcare se vor înmulți. Deocamdată, sunt numai 219 mașini electrice înmatriculate în municipiul Constanța, deci acestea nu vor fi foarte aglomerate. Într-adevăr, când pleci la drum lung, trebuie să-ți iei în calcul cel puțin o pauză mai lungă și să cauți o stație.

Modelul pe care l-am condus nu avea o configurare de top și costa peste 40.000 de euro. Cu un tichet Rabla Plus, ar fi ajuns puțin peste 30.000 de euro. Cred că la banii aceștia se bate cu o Tesla 3, varianta de bază, pe care n-am condus-o. VW ID 4 este însă, cel puțin din punct de vedere al dimensiunii, mai aproape de o mașină de familie. Tesla are modelul X, cu un spațiu generos, dar prețul este de vreo trei ori mai mare.

Concluzia: VW ne-a păcălit pe toți cu mașinile diesel care poluau mult peste normele admise. Cu ID4, încearcă să-și spele păcate. În bună măsură, au reușit, deși prețul rămâne însă mare pentru un român obișnuit.

Să nu uit: în Constanța nu mai puteți parca gratuit mașinile mild hybrid au plug-in hybrid, ci numai pe cele 100% electrice. La cât costă parcarea, s-ar putea ca investiția să merite.

Dacă vreți să fiți la curent cu știrile din județul Constanța, ne puteți urmări și pe Facebook:
energia residence
Constanta-financiara-sigla-jpg

Leave a Reply

Your email address will not be published.