Apel al DGEP Constanța: Verificaţi periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate!

În baza dispoziţiilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 cu modificările şi completările ulterioare, cetăţenii au obligaţia să se legitimeze pe teritoriul României cu un act de identitate.

Actul de identitate este documentul care se eliberează cetăţeanului român cu care se face dovada identităţii, a cetăţeniei şi a domiciliului, necesare la valorificarea drepturilor şi obligaţiilor prevăzute de Constituţie, precum şi de alte acte normative.

„Facem un apel către toţi cetăţenii pentru a verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării situaţiilor neplăcute în care pot deveni contravenienţi la prevederile legii! Încălcarea dispoziţiilor prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă atrage, după caz, răspunderea contravenţională a persoanelor vinovate, acestea variind între 40-150 de lei.”, au precizat reprezentanții DGEP Constanța.

Prezentaţi-vă la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor la care sunteţi arondat, pentru demararea demersurilor în vederea eliberării actului de identitate! Vă prezentăm alăturat site-ul DGEP Constanţa ce conţine lista Serviciilor Publice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP-uri) din judeţul Constanţa şi a localităţilor arondate acestora, unde se poate solicita eliberarea actului de identitate:

Important de ştiut:

Principalele contravenţii reglementate prin O.U.G. nr. 97/2005, republicată privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români. 

– Titularii actelor de identitate sunt obligaţi să ia măsuri pentru a evita deteriorarea, distrugerea, pierderea sau furtul acestora.

– Persoana care a găsit sau a intrat în mod fortuit în posesia unui act de identitate, indiferent cine este titularul acestuia, este obligată să îl depună ori să îl trimită, în termen de 24 de ore, la cel mai apropiat serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor sau la cea mai apropiată unitate de poliţie.

– Actul de identitate declarat pierdut sau furat, care a fost ulterior găsit de titular, trebuie predat în termen de 48 de ore la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor unde a fost declarat evenimentul.

– În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, minorul are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea actului de identitate.

– Cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate.

– Persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă în termen de 15 zile de la mutare.

– Este interzisă darea, primirea sau solicitarea actului de identitate drept garanţie pentru prestarea unor servicii, pentru încredinţarea unor bunuri şi valori, pentru plata datoriilor sau în alte scopuri, de către persoanele neautorizate.

– Persoana care găzduieşte o altă persoană, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a), are obligaţia de a anunţa poliţia sau serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul.

Postări recente

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.