Aproape jumătate din victimele accidentelor rutiere sunt pietoni sau bicicliști. Politicienii nu se gândesc la ei pentru că se deplasează cu mașina

accident-biacicleta

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura arată că, şi în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranţei rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene. „Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziţia codaşă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni şi biciclişti, cea mai mare pondere din Europa”, afirmă ei. 

„Chiar şi în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranţei rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene. Comisarul Adina Vălean cere investiţii în domeniu. Suntem de acord, cu menţiunea că banii trebuie cheltuiţi cu cap. Fără o schimbare radicală de strategie şi de atitudine faţă de factorul uman, vom rămâne repetenţii Europei (şi) la acest capitol”, afirmă reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura, într-o postare pe Facebook. 

Ei arată că adăugarea de benzi la bulevardele urbane, „preferată de mulţi primari deoarece aduce voturi”, face acele drumuri mult mai greu de traversat de către pietoni. 

„Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziţia codaşă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni şi biciclişti, cea mai mare pondere din Europa”, adaugă aceştia. 

Reprezentanţii asociaţiei vorbesc despre Viziunea Zero pentru siguranţă rutieră „care porneşte de la ideea că oamenii nu sunt perfecţi şi că pot greşi” şi susţin că niciun efort de a preveni eroarea umană prin infrastructură nu este prea mare întrucât „numărul acceptabil de vieţi umane pierdute pe şosele este zero”. 

„Deci siguranţa poate fi crescută preponderent prin infrastructură, nu prin legislaţie. Aşadar, propunerea legislativă recentă de a impune o viteză maximă pe bicicletă este caraghioasă. Ce urmează, viteza maximă la mersul pe jos? În spiritul Viziunii Zero, pietonii şi bicicliştii sunt participanţi la trafic neprotejaţi, deci trebuie protejaţi cu infrastructură, şi nu blamaţi regulat cu expresii de tipul „indisciplina pietonilor”. Remarcăm că politicienii nu se gândesc la aceştia pentru că mulţi dintre ei se deplasează exclusiv cu maşina”, adaugă Pro Infrastructura. 

Potrivit sursei citate, Viziunea Zero presupune şi ţinte clare, precum reducerea cu 50% a victimelor din România într-un deceniu. 

„Ea nu poate fi aplicată de un singur minister, ci la nivel guvernamental, iar responsabilul cu siguranţa rutieră din guvern trebuie să fie tras la răspundere dacă ţintele parţiale la 2 ani nu sunt atinse. Investiţiile necesare trebuie derulate la mai multe niveluri, de la separare de sens pe drumuri naţionale la măsuri de protecţie a pietonilor şi bicicliştilor în localităţi. Observăm zi de zi dificultăţi de coordonare între autorităţi şi implementarea Viziunii Zero ştim că va fi o provocare, dar trebuie luat taurul de coarne”, conchid reprezentanţii asociaţiei.

Dacă v-a plăcut acest articol, puteți urmări Constanța 100% pe Facebook printr-un Like mai jos:
energia residence
Constanta-financiara-sigla-jpg

Un comentariu

  • “Indisciplina pietonilor” nu este o eticheta aplicata arbitrar. Numarul de accidente carora le cad victime pietonii (chiar si biciclistii) este, fara indoiala, legat de gradul de educatie rutiera( si aici suntem la coada Europei).
    Cati pietoni ati vazut ca se opresc si se asigura inainte de traversarea pe trecerea pentru pietoni? Sau cati traverseaza atenti la trafic si nu doar la discutia pe care o au la telefon? Se pare ca exista un proiect de modificare a legislatiei in aceasta privinta.
    Putini biciclisti au o bruma de cunostinte rutiere pe care le si respecta.

Leave a Reply

Your email address will not be published.