Asociația Constanța Altfel: „Mașinile nu poluează în mers”

Mașini în trafic în zona Inel 2 din municipiul Constanța (mai 2021)

Astăzi mi-am adus aminte de Claudiu Palaz, fost vicepreședinte al Consiliului Județean Constanța. Acesta declara, pe vremea când era le putere, că „aerul circulă”, deci e în regulă că nu avem copaci sau că mai taie niște dezvoltatori o parte din copaci pentru blocuri. „Aerul circulă”, ne aduce oxigen din Ovidiu.

Din aceeași categorie face parte declarația Asociației Constanța Altfel, care spune că „mașinile nu poluează în mers”. Citatul exact este acesta: „Mașinile poluează la relanti, nu în mers” și face parte dintr-o discuție pe pagina de Facebook a asociației referitoare la noile sensuri unice instituite în Constanța.

Să spunem că este o scăpare. Este evident că autoturismele poluează ȘI în mers, ȘI la relanti. Am găsit un studiu intitulat „Efectele activităţii de transport asupra factorilor de mediu” care spune următoarele:

„Conform unor studii efectuate de Agenția Europeană de Mediu s-a ajuns la concluzia că variația emisiilor de poluanți este în relație directă viteza de circulație. Astfel, emisiile de carbon cresc de 1,5 – 2 ori în timpul ciclurilor de accelerare/frânare și până la 25 de ori în cazul mersului în gol (relanti), iar concentrația emisiei de noxe crește proporțional cu viteza funcţie de intensitatea traficului şi de modalitatea de ventilaţie a străzii, apar diferenţele de concentraţie a emisiilor, ele degajându-se pe toată suprafaţa circulată. Substanțele poluante se depun în apa, sol și vegetație. De aceea, pentru a încerca ameliorarea poluării aerului, s-a ajuns la concluzia că mersul la relanti este foarte dăunător și, din această cauză, trebuie evitat de către șoferi. De asemenea  pe cât se poate, viteză medie pentru o poluare mai scăzută ar trebui să fie în jur de 80 km/h.”

Asociația Constanța Altfel vrea să justifice zecile de sensuri unice prin încercarea de reducere a poluării. Evident, nu ia în calcul faptul că mașinile moderne au sisteme start and stop, care opresc motorul la relanti, că mașinile hibrid nu emit niciun fel de noxe la relanti și că sunt multe alte modalități de a lupta împotriva poluării.

Dacă vrei să reduci poluarea nu introduci sensuri unice. Îi întrebi pe specialiști și faci ce spun ei. Iată câteva idei pe care Observatorul Român de Sănătate le-a transmis autorităților locale: încurajarea utilizării modurilor active de transport, precum bicicletele sau vehiculele electrice; stabilirea unor zone cu emisii scăzute, unde au acces doar vehicule care respectă standarde ridicate de poluare; scutiri de taxe pentru maşinile care poluează puţin; modernizarea transportului public în comun prin scoaterea din circuit a vehiculelor vechi şi achiziţionarea celora care nu poluează; interzicerea folosirii motoarelor diesel în interiorul oraşului (existente în Atena, Bruxelles, Berlin, Madrid, Paris).

Și mai faci ceva: spații verzi. Zeci, sute de hectare de spații verzi, mai mari, mai mici, așa cum fac cei din Cluj. De pildă: Emil Boc înființează într-un an mai multe spații verzi decât echipa Chițac – Ovanesian în 63,3!

Asociația Constanța Altfel a fost prezidată de actualul primar, Vergil Chițac, iar membru de vază este Felicia Ovanesian, actualul city manager.

Din lista inițială CHITACVIRGIL,HIRASTERE,GAFAR SAMIR,TEODORESCU DRAGOS-GEORGE,OVANESIANFELICIA-NADINA

Vă recomandăm și:

Primarul Constanței și consilierii locali au încălcat Constituția, Codul Administrativ și Noul Cod Civil

Dezvoltatorul imobiliar care a fost reprezentat de avocata Felicia Ovanesian a pierdut procesul cu Primăria Constanța

Sursă foto: www.iqsdirectory.com

Dacă v-a plăcut acest articol, puteți urmări Constanța 100% pe Facebook printr-un Like mai jos:
energia residence
Constanta-financiara-sigla-jpg

Leave a Reply

Your email address will not be published.