Autostrăzile-șvaițer ale României: gropi la tot pasul, anvelope sparte, reparații cu lopata

Gropi pe autostrăzi. Sursă foto: CNAIR, utilizatori Facebook

În ultimele zile, autostrăzile din România s-au umplut de gropi, transformând șoselele de mare viteză în adevărate capcane pentru șoferi. Numeroase persoane se plâng că, din cauza craterelor apărute peste noapte, și-au distrus anvelopele și jantele. CNAIR recunoaște problema și susține că a început lucrările de reparații, însă șoferii spun că situația este critică și că drumurile ar trebui monitorizate mai atent.

Șoferii trag un semnal de alarmă: „E jale pe banda 1”

Pe rețelele de socializare și pe grupurile de trafic, conducătorii auto semnalează apariția unor gropi periculoase pe mai multe porțiuni de autostradă. Cele mai afectate par a fi A1 București-Pitești și A2 București-Constanța, unde șoferii își sfătuiesc colegii să evite banda 1.

  • „A2 km 95/96 direcția București-Constanța. Aveți grijă, e jale pe banda 1!!!”
  • „Atenție mare la gropile apărute în ultimele zile. Sunt foarte multe și câteodată se observă în ultimul moment. Ieri se apucaseră să le repare, dar cu siguranță încă mai sunt destule.”
  • „120-130 km/h? Evitați banda 1!”
  • „Și pe sensul Constanța-București e jale pe banda 1, plin de gropi, care mai de care mai periculoasă.”

Un alt șofer care a traversat Autostrada A1 de la Sibiu până la km 49 povestește că drumul este într-o stare deplorabilă: „Din păcate, nu am apucat să fac poze, dar drumul de la Sibiu până la km 49 pe A1 este praf! O să le dau domnilor un indiciu cu niște screen-uri de pe Waze, poate fac și ei o plimbare să vadă starea drumurilor. Noi plătim taxele la timp, dar ei nu repară la timp.”

Problema este cu atât mai gravă cu cât șoferii circulă cu viteze mari, iar o groapă luată la 130 km/h poate însemna un accident serios: „Stai să vezi când iei o groapă din asta la 130 km/h și ai cauciuc subțire… Adio roată (în cel mai bun caz)!”

CNAIR: „Lucrăm la remedierea problemelor”

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis un mesaj în care recunoaște situația și anunță că echipele de intervenție au început lucrările de reparații:

„Pe Autostrada #A1 București-Pitești se execută #lucrări de reparații pe suprafețe izolate cu mixtură stocabilă. Lucrările se vor executa în permanență până la remedierea tuturor problemelor existente pe partea carosabilă. Circulați cu prudență și respectați semnalizarea rutieră instituită temporar!”

Lucrările sunt realizate cu lopata, nu cu utilaje specializat.

Însă, în timp ce CNAIR susține că lucrează la reparații, unii șoferi consideră că situația este mult mai gravă decât „câteva gropi”:

  • „Vă plângeți de câteva gropițe? Prin alte țări, mult mai „europene” decât România, drumurile sunt și mai proaste.”
  • „Să vedeți pe A0 între Berceni și DN4, pe prima bandă… aceeași situație.”

Până când reparațiile vor fi finalizate, șoferii sunt sfătuiți să circule cu maximă prudență, mai ales pe porțiunile de drum deja semnalate.

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de Facebook.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website. Comentariile la articole sunt moderate.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Oameni de afaceri din Danemarca investesc în parcuri eoliene din Peștera și Ciocârlia

joi feb. 20 , 2025
Un fond de investiții administrat de Copenhagen Infrastructure Partners, unul dintre cei mai mari asset-manageri specializați în energie regenerabilă din lume, a preluat o participație de 25% la compania românească Radramo Power, cu sediul în Irvinezu Mic, Constanța, dezvoltatorul celui mai mare proiect de parc eolian din România calificat pentru […]