Avionul prăbușit la Tuzla făcea exerciții de aterizare și decolare

avion prăbușit

Avionul prăbușit la Tuzla făcea exerciții de aterizare și decolare făcea exerciții de aterizare și decolare în momentul prăbușirii, a declarat procurorul de caz. Cercetările continuă pentru comiterea infracțiunii de ucidere din culpă.

Marian Alexandru, procuror șef Secția Urmărire Penală a Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanța a explicat cum s-au petrecut lucrurile și în ce stadiu e ancheta.

„În ziua respectivă, avionul a făcut mai multe deplasări pe raza județului Constanța, după care a revenit la bază, iar cei doi au început să facă exerciții de succesive de aterizare și de ridicare, în sensul că simulau o aterizare, coborau practic la pământ, rulau puțin pe pistă și se ridicau din nou. A patra oară când au încercat această manevră, când s-a ridicat avionul la circa 5 metri de la sol, nu cunoaștem motivul pentru avionul s-a rotit către stânga, s-a lovit de aripa stângă, s-a lovit cu botul de sol, s-au rupt practic ambele aripi, cu alte cuvinte s-a prăbușit. Pompierii l-au găsit decedat pe elev și într-o stare destul de gravă pe pilot.”

Procuror Marian Alexandru

Cercetărilor continuă pentru infracțiunea de ucidere din culpă.

Supraviețuitorul din avionul prăbușit la Tuzla a fost operat a fost operat de medicii de la Spitalul Județean Constanța. Mai exact, de dr. Marius Militaru, șeful Secției de Chirurgie Cardiacă.

„Am primit un pacient politraumatizat, în accident de avion, cu suspiciunea de ruptură de aortă. L-am trimis direct în sala de operaţii, l-am deschis prin toracotomie. Asta era leziunea care îi cauza moartea în doar câteva minute dacă nu interveneam. Se produce prin accidente de maşină, cel mai des, sau avion. 80% mor la faţa locului. Am găsit o aortă cu vase complet ruptă. Am reuşit să îi pun o bucată de proteză. Funcţionează, este în reanimare, încă intubat, dar conştient. Mişcă mâinile şi picioare şi vom vedea evoluţia următoare. Să sperăm că va fi bine. Intervenţia a durat vreo trei ore. Ortopedul a fost în sală după ce am rezolvat problema acută. Ortopedic, are facturi minore, care nu îi pun în pericol viaţa. Îl ţinem intubat în continuare, mâine dimineaţă îi facem un CT de control. Evoluţia este bună”.

Dr. Marius Militaru

Pilotul Radu Serghei, care și-a pierdut viața în tragedia aviatică produsă în Tuzla, pilota un avion al SC Regional Air Services SRL. Era pasionat și zbura ori de câte ori avea ocazia. SC Regional Air Services SRL este o societate administrată de Adrian Ștefan Vasilache. Detalii AICI.

În anul 2017, societatea a avut o cifră de afaceri de 38.439.069 lei, un profit de 303.342 lei și 103 angajați. Profitul este numai o foarte mică parte din cel înregistrat de companie în perioada sa de glorie. E numai a zecea parte, de pildă, față de anul 2012, când a raportat un profit de peste 3,3 milioane lei.

Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanța, polițiștii și Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) au declanșat cercetările, vor stabili cu exactitate, în urma anchetei, motivele din cauza cărora s-a prăbușit aeronava.

Zen Residence



Leave a Reply

Your email address will not be published.

Următorul articol

RAJA activează comandamentul pentru Situații de Urgență până pe 25 februarie

Fri Feb 22 , 2019
RAJA S.A. a activat Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă începând de astăzi – 22 februarie 2019, ora 16,00, până luni – 25 februarie 2019, ora 08,00. Măsura a fost luată în urma avertizărilor meteorologice de vreme rea, ce se va manifesta prin ploi, care se vor transforma treptat în lapoviță […]
raja ploi