Felicia Ovanesian, fost city manager, a anunțat pe 30 septembrie că a sesizat oficial primarul, secretarul general al municipiului, prefectul și Avocatul Poporului cu privire la nelegalitatea taxei de 200 lei pentru ocuparea temporară a domeniului public și privat al municipiului.
Taxa ar urma să fie votată în ședința de consiliu de azi.
„Am cerut retragerea de pe ordinea de zi.”, a anunțat aceasta.
Taxa a fost inițiată de conducerea PNL a primăriei și a primit aviz favorabil în comisia de specialitate, fiind votată de consilierii PNL și PSD. Totuși, consilierii USR s-au opus propunerii.
Iată, pe scurt, cele trei mari probleme de legalitate identificate de Ovanesian, care este avocat de profesie:
- Discriminare între persoane fizice și juridice Taxa de 200 de lei va fi achitată doar de persoanele fizice, în timp ce autoturismele înregistrate pe firme sau persoane fizice autorizate (PFA) sunt exceptate de la această plată. Această situație este considerată discriminatorie, întrucât multe autoturisme aparțin unor companii sau PFA-uri, ceea ce creează o inechitate între persoanele fizice și cele juridice. Practic, cetățenii obișnuiți vor suporta întreaga povară fiscală, în timp ce firmele scapă de această obligație.
- Confuzie în aplicarea taxei Cei care au plătit deja taxa de 199 de lei pentru parcare în zona 2 nu vor fi obligați să plătească noua taxă de 200 de lei, dar cei care parchează în zonele centrale, adică zonele 0 și 1, vor trebui să achite atât taxa de parcare, cât și cei 200 de lei pentru ocuparea domeniului public. În caz contrar, vor primi amendă. Această excepție creează confuzie și favorizează doar o parte a populației, făcând noua taxă nediscriminatorie și lipsită de coerență.
- Ambiguități legate de ocuparea domeniului public Deși taxa de 200 de lei este pentru ocuparea domeniului public, noțiunea de „domeniu public” include nu doar carosabilul, ci și trotuarele și spațiile verzi. În acest context, Ovanesian susține că administrația ar putea deschide ușa parcării necontrolate pe trotuare și spații verzi, întrucât, odată achitată taxa, șoferii nu ar mai putea fi amendați pentru ocuparea acestor spații. Practic, prin această măsură, parcarea ilegală ar fi dezincriminată în mod tacit, afectând grav spațiile pietonale și verzi din oraș.
Recomandare:
Ei fac tembelisme stiind ca au de-a face cu idioti care oricum ii voteaza cu lacrimi de bucurie
Inca o jecmaneala a cetateanului, menita sa asigure fonduri pentru plata compensatiilor pentru energia termica, pentru iluminatul de Craciun si altele. Dar, dupa mine, cea mai mare jecmaneala este impozitarea graduala a posesorilor de autoturisme in functie de capacitatea cilindrica a motorului. In primul rand, stabilirea arbitrara a esantionului standard de 200 cmc. In al doilea rand, cea mai aberanta este modalitatea de trecere de la o grupa de „200 cmc” la urmatoarea, anume calcularea nu cumulativ, adunand toate tarifele, de la cele mai mici si pana la ultimul, ci luand in calcul doar cel mai mare tarif. Astfel se ajunge in situatia in care, spre exemplu pentru un motor de 2.2 litri impozitul este de 4 ori mai mare decat pentru unul de 2.0 litri. Criteriul „poluatorul plateste” nici macar nu este logic. Nici un cumul de variabile ca poluarea, greutatea, valoarea (variabila), tractiunea, etc., nu pot conduce la asemenea aberatii. Procedura aceasta chiar merita sa fie adusa in atentia Avocatului Poporului, aici e vorba chiar de multi bani luati din buzunarul cetatenilor.