
Un turn rezidențial de lux de 76 de etaje și unul de 23 de etaje, cu 915 de apartamente și un hotel Nobu de 5 stele, va deveni cea mai înaltă clădire din Marea Britanie în afara Londrei. Valoarea proiectului este de 350 de milioane de lire sterline. Cea mai mare surpriză (pentru un român) este că Primăria din Manchester a aprobat construcția fără a impune locuri de parcare interioare. Au fost prevăzute doar 5 locuri de parcare în total, pe stradă. Ce lecție ar trebui să învețe Constanța din această strategie urbană?
Salboy Group este un grup imobiliar britanic de top. A început acum câțiva ani un proiect de regenerare urbană în Manchster, Viadux. Anul acesta a debutat faza 2.
Proiectul include două turnuri rezidențiale integrate cu ospitalitate de lux, pe un viaduct feroviar istoric. Va deveni cea mai înaltă clădire din UK în afara Londrei (246 m), cu construcție începând în 2025 și finalizare estimată în 2031. Valoare totală: circa 350 de milioane de lire sterline.
Proiectul include 915 de unități locative în două turnuri, unul de 76 de etaje și unul de 23 de etaje. În ele va fi și hotel Nobu de 5 stele, cu 160 de camere de 5 stele.
Nobu este un brand global de lux care combină fine dining japonez, hoteluri de 5 stele și rezidențe exclusive. Unul dintre fondatorii este Robert de Niro.
Blocurile vor avea sală de fitness high-tech, studio de yoga și ciclism, piscină privată, saună, salon rezidențial de lux, cinematograf și sală de karaoke, terasa pe acoperiș, spații de co-working și evenimente pentru rezidenți.
5 locuri de parcare pentru mașini, 182 pentru biciclete
Am căutat să aflu câte locuri de parcare va avea acest proiect. Informațiile apar în documentele oficiale ale primăriei din Manchester.
În total, vor fi 5 (cinci) locuri de parcare, și acelea pe stradă. 3 locuri standard și 2 locuri pentru persoane cu dizabilități. Niciun loc de parcare în interiorul clădirii. De asemenea, vor fi 182 de locuri pentru biciclete (long-stay) într-o zonă securizată, la parter.
„Terenul este situat într-o zonă centrală a orașului, cu accesibilitate ridicată, la doar câteva minute de mers pe jos de stațiile Metrolink Oxford Road și Deansgate-Castlefield, precum și de numeroase linii de autobuz. Prin urmare, se consideră potrivit pentru un proiect fără parcări auto.”, se arată în documentele primăriei din Manchester.
La 5 minute de mers pe jos, e o parcare privată cu circa 700 de locuri. O oră de parcare costă 5,50 lire, 24 de ore costă 33 de lire, adică circa 37,50 de euro. Salariul mediul în Manchester este de 2.793 de euro.
Așa se construiește în Anglia. În Constanța, dezvoltatorii sunt obligați să construiască 1,2 locuri de parcare pentru fiecare apartament.
Abordarea din Manchester demonstrează cum primăriile marilor orașe din vest încearcă să elibereze străzile de mașini, forțând dezvoltarea bazată pe proximitate, transport public și mobilitate alternativă.
Recomandări:
Blocuri fără parcări: cum vor primarii marilor orașe să elibereze străzile de mașini
Constanța, SUFOCATĂ de mașini. De ce NU ar trebui să ne dorim PARCĂRI




