BRD: proceduri absurd de complicate pentru închiderea conturilor

Una dintre metodele pe care traficanții de droguri le folosesc pentru a face dependente victimele este următoarea: prima doză este gratuită, în timp ce a doua este pe bani, iar prețul crește din ce în ce mai mult. Am trăit această senzație cu BRD în urmă cu câteva zile.

Dacă doriți să vă deschideți un cont curent în euro la această bancă, o puteți face foarte simplu folosind aplicația de mobil. Durează câteva secunde și totul este gata. Spre deosebire de alte bănci, însă, contul curent aici nu este gratuit. Costă circa doi euro pe lună. Evident, acest lucru nu este secret, dar poate fi aflat dintr-un fișier ascuns undeva pe site-ul băncii, pe care trebuie să-l cauți cu mare atenție. În momentul în care deschizi contul curent, nu ți se spune cât costă, dar nu asta este problema.

Nu am folosit contul deloc de la deschidere, nu a mai fost nevoie, iar din acest motiv m-am hotărât să îl închid. Am căutat zeci de minute în aplicație pentru a găsi modalitatea de a face acest lucru. N-am găsit-o. Am căutat pe site-ul băncii, n-am găsit nimic. Am trimis un email oficial, din aplicație, reprezentanților BRD prin care am solicitat închiderea acestui cont. Răspunsul lor mi-a adus aminte de cartelurile din Medellín: contul curent nu se poate închide decât la ghișeu. Pentru că am crezut că este o glumă sau o greșeală, am sunat la numărul de telefon pentru clienți. O doamnă mi-a confirmat metoda columbiană: contul curent se poate deschide online în câteva secunde, dar nu se poate închide decât dacă titularul se duce la ghișeu. Dacă titularul nu poate face acest lucru, pentru că este plecat din țară sau din alte motive, trebuie să plătească o procură notarială pentru a autoriza o altă persoană să facă acest lucru în locul său.

Am solicitat un punct de vedere reprezentanților BRD din Constanța, dar și celor din București. I-am întrebat ce lege le interzice să închidă un cont curent din aplicație, în condițiile în care la alte bănci acest lucru este banal. I-am mai întrebat și de ce aplică această metodă. Nu au binevoit să ofere niciun răspuns.

Am fost curios să aflu ce are de spus Protecția Consumatorilor despre acest lucru. Aștept un răspuns oficial.

Aplicația YOU BRD a ajuns la peste 1,4 milioane de utilizatori la sfârșitul anului 2023, cu 33% mai mult decât în 2022. BRD a avut, în 2023, un profit net de 1.656.000.000 lei, în creștere cu 24% față de anul precedent. Asta înseamnă un profit mediu de 4.536.986 lei pe zi, în fiecare zi.

BRD este a patra bancă din România după nivelul activelor, după Banca Transilvania, BCR și CEC.

P.S. În urmă cu vreo trei ani, scriam despre un client al băncii, care primea salariul acolo, dar plătea comision pentru orice operațiune, chiar și când scotea banii de salariu. Asta deși ani de zile retragerea banilor fusese gratuită. Ce se întâmplase? În momentul când cardul a expirat și a venit unul nou, clientul nu a mai bifat, pe hârtiile pe care le-a primit de la bancă, faptul că nu dorește să plătească acest comision (și cel de încasarea a salariului pe card). Evident, nici funcționara nu i-a spus. Detalii aici: BRD: Dar nu ați bifat că nu vreți să plătiți comisioane?!

COMPLETARE. BRD ne-a oferit un punct de vedere. Îl redăm mai jos.

„Modalitatea de inchidere a conturilor – online sau in unitatea bancara – este o decizie de oportunitate care depinde de mai multi factori, printre care as enumera abordarea comerciala si modelul de business adoptat de o banca sau alta.
Desi exista unele banci care permit inchiderea online a unui cont, exista si altele care prefera ca inchiderea contului sa aiba loc in agentie, acestea din urma dorind sa si discute cu clientul si eventual sa afle si motivul deciziei de a inchide contul. Este o abordare care urmareste obtinerea unui feedback de la client, pe baza caruia banca poate lua masuri de calibrare a actiunilor legate de relatia cu acesta.”

O precizare din partea noastră: feedback-ul unui client se poate obține foarte simplu online sau telefonic.

COMPLETARE 29 iunie. Am renunțat la cont după un drum la bancă. Funcționara nu a pus niciun fel de întrebare. L-a închis și asta a fost tot. Deci explicația PR-ului de la BRD nu stă în picioare.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Mihai Draban, președinte CCIR: „Trebuie să ne pregătim pentru reconstrucția Ucrainei, dar și pentru concurența cu Ucraina reconstruită”

joi iun. 27 , 2024
Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, a participat ieri la un eveniment organizat de CCINA Constanța dedicat domeniului maritim. Cu această ocazie, Mihai Daraban a subliniat punctele forte ale României și ale portului Constanța, dar și pe cele slabe, și a subliniat că trebuie să fim […]
Mihai Draban, CCIR

V-ar putea interesa și: