
Primarul Constanței, Vergil Chițac, a continuat proiectul fostului primar, Decebal Făgădău, de construire a unui nou bulevard în oraș. Va fi o șosea de patru benzi, numită „Madrid”, care pleacă din zona Tomis Plus, trece prin câmp și ajunge în variantă.
Noul bulevard va dispune de 4 benzi de circulație și de trotuare. Nu va avea locuri de parcare, oprire și staționare. De asemenea, nu va avea poduri, pasaje denivelate, tuneluri, viaducte sau bretele de acces noduri rutier. Va fi o șosea simplă.
Primarul le-a propus consilierilor municipali, pe 31 ianuarie 2024, un nou proiect de hotărâre pentru aprobarea „categoriilor de cheltuieli” pentru bulevardul Madrid. Potrivit noului proiect, cheltuielile totale pentru realizarea bulevardului sunt acum de 117.917.350 de lei, cu TVA inclus, față de 62.058.582 lei, suma prevăzută inițial.
Un calcul aritmetic arată că suma per kilometru este de puțin peste 9 milioane de euro. Este mai mult decât costul pentru o autostradă.
„Un kilometru de autostradă în România costă aproximativ 4,5-5 milioane euro în zona de câmpie, 7-8 milioane euro în zona de deal, 25-28 de milioane de euro în zona montană. Valoarea unei lucrări este compusă din următoarele: materialele de construcţii (între 50 şi 55%), manopera (5-15%), utilaje şi transport (15-25%), costuri indirecte (5-15%), profit (2-5%)“, spunea Marius Marta, directorul executiv al companiei de construcţii Drum Asfalt din judeţul Bihor, în noiembrie 2022.
Așadar, de două ori mai mult decât o autostradă.
Pe ce se duc banii
Din suma totală prevăzută pentru bulevardul Madrid, 74.917.350 de lei reprezintă cheltuieli de finanțare de la bugetul local, în timp ce restul de 43.000.000 de lei reprezintă finanțarea prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Inițial, suma finanțată de la bugetul local era de numai 8.354.098 lei, cu TVA inclus.
Proiectantul general, CO. Proiect SRL Constanța, a actualizat prețurile pe 15 ianuarie. Se observă că o mare parte din sumă va fi folosită pentru exproprieri, adică 12.972.120 lei. Puțin mai mult, 13.135.675 lei costă amenajarea terenului. Recomandare: Cine va fi expropriat pentru bulevardul Madrid. Pe listă sunt finul lui Becali, familia Maticiuc, apropiații lui Mazăre
V-ar putea interesa și: Secretar de stat: oamenii nu își doresc nici locuri de parcare, nici șosele mai late
Probabil ca actualul primar n-o sa apuce sa vada realizat proiectul lui Fagadau. Probabil ca in viitoarea administratie si cheltuielile vor fi la jumatate.
Pentru bulevard nu trebuie expropriata decat o latime suplimentara de 10-11 m, fiindca drumul nemodernizat de circa 7-8 exista deja. Iar la vest de Madrid nu sunt decat terenuri arabile. Intrebarea este daca au fost introduse in intravilan. Dar zona respectiva, daca nu ma insel, pana la DN3C, trebuia expropriata pentru realizarea unui mare parc pentru locuitorii din nord-vestul orasului, in special.
Vom avea un bulevard nou realizat, cate putin, de 3 primari diferiti, in 10-12 ani.
Corect! Poate scăpăm de personajele astea care au dus Constanţa în faliment și tot nu se lasă!.
STR Amsterdam, BD Madrid? Cine vine cu tâmpeniile astea de nume de străzi?
Bdul Paris va costa de 10 ori mai mult, cunoastem!
Lĝt
Este doar o formalitate de a sifona ceva bani… Acest drum nu va putea avea 4 benzi decât dacă trece prin blocuri sau cine știe puțin peste calea ferată
La chinezi, trece
Ca sa fim obiectivi, trebuie sa recunoastem ca distanta minima intre calea ferata si parcarile blocurilor din Tomis Plus este de circa 30 metri, deci suficienta pentru o strada cu 4 benzi, piste de biciclete si chiar trotuare (care sunt inutile intre Zen Residence si A.Vlaicu, chiar intre Tomis Plus si Carrefour).
Prin lege zona de siguranță a căii ferate este 20 m de o parte și alta a căii ferate.
Poate ca ai dreptate, dar, spre exemplu pe Bratianu, distanta dintre trotuar fi calea ferata (linia principala) este de 12 m, chiar mai putin de la linia secundara care deseveste triajul. Asa ca sustin ca e spatiu suficient pentru proiect.
(Mentionez ca nu locuiesc in zona ci in zona centrala a orasului.)
Astia au o problema cu locurile de parcare sunt inpotriva lor