O navă s-a scufundat în portul Midia. Marinarii au fost salvați, dar nu și încărcătura. Au fost aduse la mal numai 32 de oi din totalul de 14.600.
Tot timpul, comunicarea evenimentului a fost făcută de către ISU Dobrogea și a fost făcută destul de bine.
Până azi după-amiază, când reprezentanții instituției au anunțat că nu mai au voie să spună nimic în legătură cu acest caz. Nu mai au voie să ofere nicio informație, nu mai au voie să trimită nicio fotografie, nu mai au voie să trimită niciun filmuleț.
Ca să vă dați seama cât de bine comunică ANR, vă dăm un singur exemplu. Ieri după-amiază, unul din subprefecții Constanței spunea că se va lucra toată noaptea. Spre seară, Constanța 100% a observat că navele de salvare se retrag de la nava scufundată. Un prefect nu știa nimic, celălalt a fost anunțat ulterior să acțiunea se suspendă pe timpul nopții. Fusese anunțat post factum de ANR.
De ce a interzis ANR comunicarea în acest caz?
Poate pentru că sunt multe întrebări care nu și-au găsit încă răspunsul. De pildă, reprezentanții căpităniei trebuie să spună de ce nava a plecat bandată (înclinată) de la țărm. Aveți un video explicit la finalul acestui text. ANR nu a spus cine era pilotul, ce riscă și cum de-a fost posibil acest lucru.
Mai trebuie să spună de ce remorcherul Hercules nu a intervenit ieri. Și de ce s-a întrerupt acțiunea de salvare ieri seară. Și care este situația celor 11.600 de oi care erau la bord. Și ce se va întâmpla cu ele dacă vor fi evacuate. Și multe ale lucruri.
O instituție care nu a comunicat niciodată eficient preia frâiele și cere altor instituții ale statului omerta.
Oare ce s-ar întâmpla dacă s-ar petrece un accident naval major în porturile românești? Cum ar reacționa autoritățile?
Întrebările sunt retorice.