
„Dacă, cumva, se anulează festivalul, stațiunea Mamaia va dispărea de pe harta turismului internațional. O spun de acum. Eu am oameni veniți din 50 de țări. Sunwaves este un brand românesc internațional, recunoscut în toate colțurile lumii. Am organizat evenimente în Spania, în Zanzibar, în Dubai — peste tot am fost primiți cu brațele deschise.”, spunea, ieri, Ioan Borzea, organizatorul festivalului.
„Ce înseamnă Sunwaves pentru 1 Mai? Fără Sunwaves, 1 Mai va însemna o scădere cu cel puțin jumătate pentru hoteluri, restaurante și pentru întreaga industrie locală.”, a mai spus acesta. Detalii AICI.
Plecând de la declarațiile sale, am analizat situația financiară a firmei care organizează festivalul, Sunset SRL, car are sediul în București.
Sunfest SRL înregistrează de aproape zece ani datorii consistente, care pun sub semnul întrebării stabilitatea financiară a firmei, în ciuda succesului aparent al evenimentului.
Datele financiare disponibile între 2014 și 2023 arată că Sunfest SRL a acumulat datorii anuale între 436.000 lei și 7,4 milioane lei. În 2023, deși cifra de afaceri a crescut spectaculos la aproape 11,8 milioane lei, compania înregistra datorii în valoare de 4.774.826 lei și capitaluri proprii negative (-3.417.779 lei), semn că pasivele depășesc activele.
Tot în 2023, firma a raportat o pierdere de 204.331 lei. Pierderi a raportat și în 2022: 35.078 lei. Cea mai mare pierdere a fost în 2017, de 5.112.076 lei, iar cel mai mare profit în 2019: 1.366.878 lei.
Per total, în perioada 2014 – 2023, firma a înregistrat o cifră de afaceri de peste 67 de milioane de lei și a raportat pierderi de aproape 3 milioane lei.

De altfel, capitalurile proprii au fost în teritoriu negativ în fiecare an începând cu 2017. Situația indică o lipsă de consolidare financiară, în ciuda unor ani cu cifre de afaceri impresionante și chiar profit în 2019 (1.366.878 lei).
În 2017, datoriile au fost de 7.401.376 lei, cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu, iar în 2023 de 4.774.826 lei.
Activele imobilizate sunt relativ modeste – sub 500.000 de lei în fiecare an.
În anul 2023, firma a avut o medie de 4 angajați.
Deși festivalul este prezentat ca o atracție majoră a litoralului românesc și deși generează venituri importante, aceste câștiguri nu s-au transformat în consolidare financiară.
Potrivit termene.ro, asociat unic al firmei este Ioan Borzea.
Recomandări:
Stațiunea Mamaia nu este a voastră
De ce să nu îți faci vacanța pe litoralul românesc: un ghid sincer pentru turiști lucizi