Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat pentru consumatori peste 350.000 euro, în 2023

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) – direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, care instrumentează și soluționează pe cale amiabilă reclamații transfrontaliere – a recuperat pentru consumatori peste 350.000 euro, în 2023, cu 32% mai mult față de anul precedent.

Anul trecut, ECC Romania a instrumentataproximativ6.100 de solicitări sosite de la consumatori români și230 solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor, însemnând o creștere cu circa 7,5 % față de numărul solicitărilor primite în 2022.

Structura reclamațiilor primite a cuprins 5 domenii principale:

  • 41% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto)
  • 18% îmbrăcăminte și încălțăminte
  • 11% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii)
  • 9% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă)
  • 8% recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)

Față de 2022, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat, în continuare creștere, acestea menținându-se în vârful topului domeniilor care generează reclamații ale consumatorilor, în principal din cauza valului de plângeri înregistrate în perioada sezonului estival, într-o piață a trasportului aerian încă nereglat, după cei doi ani de pandemie.

În aceeași perioadă, numărul solicitărilor care vizează achizițiile online, fie că discutăm de îmbrăcăminte și încălțăminte, diverse servicii, obiecte de uz personal sau electrocasnice, s-a menținut la un nivel comparabil cu cel al anului precedent, cele mai frecvente reclamații vizând: întârzieri în livrare, nelivrare, nerespectarea dreptului de retragere din contractele online, probleme legate de garanții.

ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

O nouă rundă de înscrieri, în concursul pentru identitatea brandului turistic al stațiunii MAMAIA

lun feb. 26 , 2024
OMD Mamaia Constanța  anunță deschiderea unei noi runde de înscrieri în concursul pentru identitatea brandului turistic al stațiunii Mamaia. Înscrierile se deschid în 29 februarie, la ora 08.00 și se închid pe 7 martie, la ora 23.59. Propunerile calificate în prima etapă a votului public sunt revalidate ca semi-finaliste și […]

V-ar putea interesa și: