CFR vrea să redeschidă tunelul lui Anghel Saligny

Tunelul Palas din Constanța, construit în 1900 de Anghel Saligny, închis de CFR în 1992, râvnit de Radu Mazăre în 2004, ar putea fi reabilitat și redat circulației feroviare. În contextul războiului din Ucraina, care a crescut exponențial cererea de transport în Portul Constanța, CFR SA vrea să redeschidă tunelul, care între timp a ajuns o groapă de gunoi, scrie ClubFeroviar.ro.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat marți dimineață anunțul de licitație ce are ca obiect „Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km. 224+670-225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de 45 de zile, este de 500.000 de lei, echivalentul a puțin peste 100.000 de euro.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 9 ianuarie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 9 aprilie 2023.

Recomandare: Geniul lui Anghel Saligny a ieșit, din nou, la iveală

Linia CF Palas – Constanţa Port A a fost linie neelectrificată, dublă, centralizată, cu semnalizare SCB, în debleu cu înălţimea maximă de 30 m. Linia Cf Palas-Constanța Port A se racorda din stația Palas, având o lungime de 3,6 km de la km.222+000 (staţia Palas) pâna la km.225+600 (stația Constanța Port A).

Debleul prin care circulau trenurile străbătea cartierul constănțean Medeea. El poate fi văzut și acum în momentul în care intrăm cu trenul în orașul Constanța, pe partea dreaptă. Între timp însă șinele au dispărut iar zona s-a transformat într-o imensă groapă de gunoi.

Circulaţia pe linie a fost închisă în anul 1992, în urma inundaţiilor din luna iulie a acelui an.

Tunelul de la km. 224+670/225+160 a fost proiectat de inginerul Anghel Saligny, a fost construit între anii 1896-1900 şi este inclus în categoria lucrărilor de artă din Patrimoniul Naţional, prin soluţia arhitectonică a portalelor şi prin cea inginerească a secţiunii transversale, respectiv căptuşeală integrală din zidărie de piatră de talie.

În 2004, după ce a câștigat al doilea mandat de primar al municipiului Constanța, Radu Mazăre a vrut ca Primăria să preia tunelul și a fost întocmit și un proiect de Hotărâre de Consiliu Local în acest sens.

Citește mai mult AICI.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Operațiunea Admiral. Parchetul European investighează o fraudă de 2,2 miliarde de dolari, inclusiv în Olanda și Germania

mar nov. 29 , 2022
Parchetul European, instituție condusă de Laura Codruța Kovesi, în cooperare cu agenţiile de aplicare a legii din 14 state membre ale UE, a desfăşurat, marţi, ceea ce a numit Operațiunea Admiral. Este vorba despre măsuri de investigare simultane, inclusiv peste 200 de percheziţii, în legătură cu o schemă complexă de […]
Operațiunea Admiral. Parchetul European investighează o fraudă de 2,2 miliarde de dolari, inclusiv în Olanda și Germania

V-ar putea interesa și: