Chițac vrea să pună în zona peninsulară dale mai subțiri decât Făgădău?!

Pavele sparte în piața Ovidiu. Au fost montate pe vremea lui Decebal Făgădău și au 7 cm grosime

Reabilitarea zonei peninsulare din Constanța a fost un semieșec. Proiectul lui Decebal Făgădău a avut meritul de a schimba la față centrul vechi, care arăta deplorabil. A avut însă și un mare problemă, cu care ne lovim și azi: materialele folosite au fost de proastă calitate. Ne referim în special la granitul de pe străzi, care a început la scurt timp să sară ca floricelele în oală. Pe lângă aspectul estetic, sunt un real pericol.

Despre acel granit știm că are 7 centimetri grosime și mai știm că ar fi adus din China, potrivi datelor de pe paleți.

Primarul Chițac vrea să continue proiectul lui Făgădău cu etapa a doua. Primăria Constanța lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Public, în februarie 2022, anunțul privind execuția lucrărilor de construcții în cadrul proiectului „Reamenjarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric al Municipiului Constanța – etapa II”.  
Reabilitarea și modernizarea cuprinde 27 de străzi și alei, în lungime totală de 2.679 m, din zona peninsulară.

Au fost depuse șapte oferte: ABC Val, Building Construction MEA, Corsa Construct, Europlus Construct, Meva Concept (cei care au câștigat și lucrează pe Ștefan cel Mare), Sigeca Tecnis și SSAB-AG.

În una din clarificări, reprezentantul unei firme întreabă care este abaterea acceptată pentru plăcile de granit de 7 cm. I se spune că abaterea este de 12 mm/m.

Pavele sparte în zona peninsulară

Dacă granitul de acum nu face față, oare unul mai subțire va fi mai bun?

Primăria a desemnat un câștigător, dar una din cele șapte a depus o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. De acolo aflăm ceva interesant: firma care a câștigat a propus ca soluție plăci de granit de 6 cm. Firma care a făcut contestație spune că prețul cu care s-a câștigat este prea mic, dar primăria nu a cerut clarificări. Un astfel de granit se găsește în Turcia, iar numai transportul are necesita 264 de autocamioane (sau de drumuri, probabil).

Ce e la fel de interesant este că firma care a făcut contestație la CNSC a cerut clarificări de la Primăria Constanța, dar a fost refuzată pe motive de confidențialitate, lucru considerat o încălcare flagrantă a dreptului de contestare de către societatea comercială respectivă.

Ce spunea asociația condusă de Chițac în 2020

Asociația Constanța Altfel spunea în iunie 2020, când era condusă de Vergil Chițac, că lucrările au fost făcute de mântuială. Să vedem cum vor arăta dacă se menține oferta desemnată câștigătoare de primăria lui Chițac, cu dale mai subțiri, de 6 cm.

Ce străzi sunt cuprinse în etapa a doua

Etapa a doua are în vedere următoarele străzi: Intrare Dragoş Vodă, Strada Plevnei, Strada Mihail Kogalniceanu,Strada Virtuţii, Strada Dragoş Vodă, Strada Ecaterina Varga, Strada Negru Vodă, Strada Vasile Turcanu, Strada Poştei, Strada Calatis, Strada Doinei, Strada C.A. Rosetti, Strada Zambaccian, Strada Sulmona, Strada Orientului, Strada Crangului, Strada 9 Mai, Strada Maior Gheorghe Şonţu, Strada Prof. Ion Cantacuzino, Strada Teodorescu Valahu (fosta Luntrei), Strada Cristea Georgescu, Strada Grigore Tocilescu, Strada Horia, Strada Constantin Brâncoveanu, Strada Reiner Francisc, Strada Basarabi, Strada Traian (Judecătoria Constanţa), precum şi la aleile din zona delimitată de străzile Regina Elisabeta, Remus Opreanu, Reiner Francisc şi Cristea Georgescu, pavimentul de pe platforma statuii Anghel Saligny, scara de acces din strada Termele Romane si scara de acces înspre B-dul Regina Elisabeta.

Potrivit anunțului, se vor efectua lucrări pentru  realizarea unui sistem rutier adaptat la circulația pietonală, se vor introduce instalații de iluminat compuse din corpuri și proiectoare de iluminat, stâlpi metalici și sistem de fixare al stâlpilor (fundațiile), dar și o rețea de canalizare pluvială care va colecta apele de pe clădiri și drumuri și vor fi descărcate în rețelele de canalizare existente.
De asemnea se va amenaja platforma din zona statuii Anghel Saligny și se vor efectua lucrări de reabilitare a scării de acces dinspre strada Termele Romane, dar la scara de acces dinspre B-dul Regina Elisabeta.
Proiectul mai cuprinde și dotarea zonei cu mobilier urban realizat în stilul Art Nouveau, respectiv bănci, coșuri de gunoi și scrumiere; amenajarea spațiului verde afectat de lucrări și amplasarea a 2 stații de bikesharing inteligent, cu 10 biciclete incluse/sistem.
Valoarea totală estimată a investiției este de 37.354.203 de lei cu TVA, iar fondurile vor fi asigurate de la Uniunea Europeană prin Programul Operațional Regional – POR.

Zen Residence
comprest util asfalt dobrogea



One thought on “Chițac vrea să pună în zona peninsulară dale mai subțiri decât Făgădău?!

  1. Fals ! Nu de mantuiala au fost facute ci pentru jaful banilor publici …DNA s-a facut ca nu vede nemernica lucratura a functionarilor -dumnezei .Dalele asa zise de granit au fost teapa secolului ,unde au ajuns milioanele de euro rezultate din substituirea materialelor ?Curtea de conturi cum a verificat performanta utilizarilor resurselor financiare publice si asupra eficacitatii si economicitatii acestui proiect ? Furtul acesta prin lucrari facute cu banul public a fost si este cauza distrugerii orasului si este acoperit de ineficienta (oare) institutiilor DNA ,Politie si Curtea de conturi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Următorul articol

Un bărbat s-a întors acasă și și-a găsit soția, copilul, socrii și un cumnat morți. Suspectul a fost prins

Tue Aug 9 , 2022
Cinci membri ai aceleiaşi familii, inclusiv un copil, au fost găsiţi morţi într-o gospodărie din comuna Bascov, marţi după-amiază, au transmis reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Argeş. “În ziua de 9 august a.c., poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Argeş au fost sesizaţi cu privire la faptul că […]
politia-criminalistica