Cifrele care arată că olandezii nu prea au ce face cu Portul Constanța

Intrarea principală în Portul Constanța. Foto: Cristian Hagi, ianuarie 2021
Intrarea principală în Portul Constanța. Foto: Cristian Hagi, ianuarie 2021

Se vinde Portul Constanța? Nu se vinde? Este o întrebare la care mai mulți politicieni au încercat să răspundă, zilele acestea. Unii dintre ei, decent, cu argumente. Alții au ieșit în stradă, pentru că politica vuvuzelei bate politica argumentului.

Noi, în calitate de ziariști, nu vă spunem ce se va întâmpla, ci cum stau lucrurile acum. Și o facem apelând la cifre, pe care le-am extras din surse oficiale, adică de la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, care administrează porturile maritime românește, inclusive Constanța, și de la Autoritatea Portului Rotterdam, care administrează portul cu același nume, cel mai mare din Olanda și unul din cele mai mari din lume.

Veți observa că Portul Constanța este un pitic pe lângă Rotterdam, și ca cifră de afaceri, și ca suprafață, dar că numărul de angajați care se ocupă de administrare este comparabil.

Veți mai observa că un port are nevoie de investiții imense. De asemenea, veți observa că, în Olanda, orașul Rotterdam deține cea mai mare parte a portului și obține dividende importante.

În fine, un lucru cunoscut deja este o cincime din Portul Constanța este deja deținut de entități private.

Ce nu se vede din cifre este că în Portul Rotterdam operarea containerelor se face automatizat. Practic, omul nu mai intervine. Față de Constanța, avansul este de zeci de ani, probabil.

După ce analizați cifrele, întrebarea „Vor olandezii să pună mâna pe Portul Constanța” capătă un răspuns destul de clar.

Nr. crt.Administrația Porturilor
Maritime Constanța
Autoritatea Portului
Rotterdam
Număr angajați 20198721.254
Cifră de afaceri euro 201971.857.124 euro706.574.000 euro
Profit net 201922.220.501 euro238.860.000 (408.100.000 înainte de taxare)
Cifră de afaceri per angajat82.404 euro563.456 euro
Profit net per angajat pe an25.482 euro190.478 euro
Profit net per angajat pe lună2.123 euro15.873 euro
Trafic total 201966.603.292 tone469.400.000 tone
Containere (număr)400.9458.781.185
Containere (TEU-uri)666.03614.810.804
Investiții 2019necunoscut338.300.000 euro
AcționariStatul român (80%)
Fondul Proprietatea (20%)  
Orașul Rotterdam (70.83%)
Statul olandez  (29.17%)
Dividende primite în 2019  Orașul Constanța: 0 leiOrașul Rotterdam: 69,8 milioane euro
Suprafață totală Port Constanța: 3.926 ha,
din care 1.313 ha uscat și 2.613 ha apă
Port Rotterdam: 12.713 hectare,
din care 7.903 ha uscat și 4.810 ha apă
Sursă: CNAPMC, Port of Rotterdam Authority

Iată o scurtă prezentare a Portului Rotterdam.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

10 comentarii la “Cifrele care arată că olandezii nu prea au ce face cu Portul Constanța

  1. Mai mult de atit, portul Constanța este la cca 1000mm departare de o linie maritima importantă dar și „ascuns” după două strimtori, ceea ce poate produce oricind intîrzieri de necontrolat de vreo entitate romanească.
    La care dacă mai adăugam și corupția care guvernează operațiile portuare din portul Constanța…..

  2. Si in completare putem sa adaugam si infrastructura rutiera si feroviara precara ca sa nu spun inexistenta. Sunt multi factori pe care trebuie sa ii luam in calcul inainte de a face o supozitie de genul asta si asa cum ati specificat si dvs, politica vuvuzelei si a propagandei a castigat.Pe de alta parte nu stim,sau cel putin eu nu stiu,ce se va scoate la vanzare sau mai exact cat.cat la suta din ce apartine statului este listat. Haideti sa ne aplecam privirea asupra Poloniei a carei politica de privatizare este un exemplu de buna practica recunoscut la nivel mondial in ceea ce priveste privatizarea si listarea companiilor pe piata de capital. Fiti convins ca daca aveam o infrastructura feroviara si rutiera decenta aveam investitii masive in Portul Constanta. Ceea ce nu este rau. De ce nu este rau?pt ca 30 ani nu am fost capabili sa: retehnologizam modernizam exploatam. Simplu. Si Portul Constanta poate fi un motor principal al economiei nationale. Europa de est are nevoie de acest port. Eu il vad de o importanta strategica din punct de vedere economic….. Iar cifrele prezentate sunt consecinta a lipsei crase de dorinta de a dezvolta orasul tara.

  3. pai daca aia nu au solutii si nu prea au ce face cu el , noi o sa gasim leacul ? ma indoiesc Chiar daca vrem nu sintem in ruta europeana de mare trafic Polonia este intradevar un model dar nu au avut sef la privatizare un hrebenciuc si nici nu a fost condusa de mafia fsn ( pdsr / psd ) Iar marele avantaj al ei este pozitia geografica inconjurata de tarile baltice ,finlanda ,suedia , danemarca ,germania toate tari de calibru Noi ? ruso-ucraina, bulgaria ,nordul turciei si georgia Cine sa aiba atita nevoie de ele ? ca sa nu mai spun ca traficul naval nu mai e de mult pe val Multi prefera tir -urile mai rapide

  4. Văd aici numai specialisti in fotbal. Vorbiti de Polonia. Păi, stimati experți care sustinsti mascat înstrăinarea portului, aflati că in Polonia, actualul guvern, Lege si Justiție a recuperat si devenit majoritar statul polonez la toate obiectivele de intetes național si geo-strategic.
    Vuvuzele sau vuvuzete, lașii stau in casă iar o mână de oligarhi isi fac treaba. România a fost condusă numai de trădători 31 de ani. Au falimentst tot spre a fi furat si vandut pe 1$.
    Așa că, dacă nu ieșiți in stradă să faceti ca portul Constanța să rămână al țării si implicit al Constanței bună parte, căci asta trebuie sa urmărească deputatii de Constanța, barem nu mai scrieți tâmpenii.

  5. Articolul de la CT100 este clar facut la comanda unui grup de interese străine de ganduri bune pentru poporul român. Sunt intre noi multe canalii si venali care numai la îmbogățirea lor se gandesc, in timp ce Constanța a ajuns la nivelul orasului Barlad ca invrstitii pe dezvoltare după 30 de ani. Cine a condus România in acesti ani? Ați uitat?
    Vi se pare normal să ai in chirie 70-80 ha de port cu zeci de dane cu doar 25.000€/chirie… Asta a facut guvernul Boc cu Base, asta face acum gașca de la PD rămasă in PNL.
    Apoi nu avem bani la învățământ si sănătate?
    Avem un guvern de trădători ajunși la guvernare printr-un blat politic dezastruos cu PSD.
    Cum să conducă țara un partid liberal, unul etnic si altul neomarxist (de stanga). Asta este România normală a domnului Iohanis. La așa popor așa lideri!
    Treziți-vă! Ce vom lăsa copiilor si nepotilor noștri dacă dormim somnul ignoranței?
    Vom dispărea ca națiune dacă nu stim să ne croim o cale a noastră intr-o Europă ce devine pe față instrumentul de control al Germaniei si Franței, singurele țări care au profit din politica impusă. Numai hoti si tradatori au reprezentat România.
    Aderarea s-a facut in poziția de ghiocel si așa am rămas. Vune fosila de Base să ne vorbeasca de federsluzarea Eurilei si altw tâmpenii. Nu așa a gandit Europa Charles du Gaulle.
    Nu asa au semnat la Maastricht liderii acelor ani.
    România trebuie să ia exemplul Poloniei si Ungariei. Punct!
    Natiunile au garantate multe lucruri in tratatul de aderare dar unii au fost la semnat din partea Romaniei alte si alte acorduri si-apoi le-au rasarit vile si hoteluri prin țară. Cum așa? Pe ce bani?
    Vom vedea curând nd cum. Vom vedea cu toții.

  6. Dragilor, uitați poziția portului Constanța pe harta, faptul ca momentan economia lumii e strâns legată de China, Coreea, Pachistan, India… deci Extremul Orient, iar drumul cel mai scurt e la Constanța. Austria care e in mijlocul Europei va poate spune mai mult, sau Slovacia, Polonia , Serbia, Ungaria…

    1. asa o fi vericule, dar cat de rapid e acel transport de la destinatie pana in port la constanta? prin cate stramtori trece? ce infrastructura e de la portul constanta la destinatii?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Cântărețul de muzică aromână Adrian Uzum, ucis de cancer. „Dumnezeu a auzit toate rugăciunile voastre despre mine, iar răutatea care își pusese stăpânire pe sufletul meu a fost ridicată de Dumnezeu și cu ajutorul vostru”, spunea acum câteva zile

joi feb. 18 , 2021
Artistul constănțean Adrian Uzum s-a stins din viață în Turcia la vârsta de 37 de ani. Cântărețul de muzică aromână se afla la o clinică unde fusese internat pentru o operație de cancer. Familia și apropiații făcuseră apel pentru strângere de fonduri de donare de sânge. Va fi înmormântat pe […]
adrian uzum

V-ar putea interesa și: