
City Mall, cel mai controversat centru comercial din Constanța, a început să taxeze parcarea, din 28 ianuarie 2018.
Asta după ce a distrus spațiul verde din zonă și după ce Primăria Constanța le-a construit două sensuri giratorii pentru a facilita accesul cu mașina.
O notă semnată de Cătălin Iacob, managerul centrului comercial, anunță cât costă și care sunt condițiile.
Reamintim că nu e prima dată când administratorii City Mall încearcă să taxeze parcare. Au mai făcut-o și în vara anului trecut, dar au renunțat după ce s-a creat un adevărat haos.
„Decizia de instalare a unui sistem automatizat de intrare/ieșire, cu bariere și tichete, a fost luată ca urmare a unui număr tot mai mare de posesori de automobile care alegeau să își parcheze mașinile în parcarea City Park Mall, fără a fi vizitatori ai centrului comercial. Practic, aceste vehicule erau lăsate pe termen lung în spațiile amenajate pentru clienții City Park Mall, iar aceștia din urmă se vedeau nevoiți să caute minute în șir locuri de parcare libere, ceea ce crea frustrare și neplăceri. În plus și operațiunile de mentenanță și curățenie ale centrului erau îngreunate de către aceste automobile, unele dintre ele chiar abandonate de luni de zile.”, spuneau, anul trecut, reprezentanții mall-ului construit în parc.
City Mall este foarte clar: parcarea Centrului Comercial reprezinta o proprietate privata iar accesul conducatorilor auto in interiorul ei se face doar in conditiile respectarii unui regulament si a legislatiei rutiere.
Cât costă
Primele două ore sunt gratuite, apoi tariful pe oră poate ajunge la 10 lei. Tariful orar aplicabil pentru parcare include TVA si este urmatorul:
Luni – Duminica intre orele 00:00 – 23:59 (non-stop)
- NETARIFABIL – primele 2 (doua) ore
- 1 RON/ora – incepand cu a 3-a si a 4-a ora de stationare
- 5 RON/ora – incepand cu a 5-a si a 6-a ora de stationare pana in ora 23:59
- 10 RON/ora – dupa 6 ore de stationare
- 10 RON/ora – tarif nocturn intre orele 00:00-05:59
Abonament lunar vizitatori: 300 RON/ luna (TVA inclus) – in limita locurilor disponibile.
Abonament lunar angajati: 100 RON/ luna (TVA inclus) – in limita locurilor disponibile.
Tariful afisat este pe ora intreaga si nu este fractionabil. Orice diviziune a intervalului orar va fi tarifata luand in considerare tariful pentru o ora intreaga. Primele 120 de minute sunt netarifabile.
Ruperea barierei de către clientii centrului comercial si parcarii se taxeaza cu 250 RON (TVA inclus) si se poate achita la Info Desk intre orele 10.00-22.00.
Suma de plata pentru pierderea tichetului de parcare: 100 RON (TVA inclus).
Dupa achitarea tarifului, dreptul de parcare se anuleaza. Iesirea din parcare se va realiza in maximum 30 (treizeci) minute de la achitarea tarifului. In caz contrar, se va datora tariful pentru inca o ora de parcare.
În cazul pierderii, distrugerii sau deteriorarii tichetului de acces in parcare, se poate solicita eliberarea unui duplicat la automatele de plata, contra sumei de 100 (una suta) RON (TVA inclus), zilnic, in intervalul 00:00 – 23:59 (non-stop).
Autovehiculele parcate care încalcă regulile vor fi blocate si/ sau ridicate, transportate si depozitate/ amplasate in locuri special amenajate, in scopul fluidizarii traficului si ca o masura tehnico-administrativa dispusa conform legislatiei aplicabile, pe cheltuiala detinatorului sau conducatorului autovehiculului respectiv. Pentru deblocarea autovehiculelor (atat a celor ridicate cât și a celor care nu au fost ridicate), conducătorilor acestora li se va percepe un tarif de 100 (o sută) RON (TVA inclus), ce reprezintă contravaloarea serviciului de deblocare. Suma va fi achitată în intervalul 10:00-22:00 la Info Desk/Dispecerat Parcare, iar în intervalul 23:00 – 10:00 direct către reprezentantul Centrului Comercial apelând numărul de telefon 0743140399 – Dispecerat Paza anterior deblocării autovehiculului. Achitarea contravalorii deblocării nu exclude plata tarifului de parcare; de asemenea, în situația în care autovehiculele blocate au fost ridicate, contravaloarea deblocării, nu include și nu exclude taxa reprezentând serviciile de ridicare, transport și depozitare.
Conducatorii auto, clientii si vizitatorii centrului comercial „se obliga si accepta urmatoarele”, conform regulamentului de parcare:
- Sa nu utilizeze parcarea pentru activități periculoase, ilegale, imorale sau pentru practicarea cerșetoriei;
- Sa nu utilizeze parcarea in vederea reparației autovehiculelor, activităților de mentenanță auto sau altor activități de acest gen;
- Sa nu organizeze in parcare nici o reuniune politica sau publica, greve, spectacole sau activități comerciale;
- Sa nu campeze in parcare si sa nu organizeze picnicuri, sporturi sau alte activitati in aria acesteia;
- Sa nu distribuie materiale publicitare sau alte afișaje fara acordul scris al Administratiei Centrului Comercial;
- Sa nu întreprindă nimic de natura a genera perturbarea ordinii publice, pagube sau inconveniente, atat parcării cat si utilizatorilor acestora;
- Sa nu lase in autovehicule animale nesupravegheate sau substanțe periculoase;
- Sa nu lase minorii nesupravegheați in parcare sau in autovehiculele parcate;
- Sa nu desfasoare sesiuni foto profesionale fara acordul scris al Administratiei Centrului Comercial;
- Sa nu utilizeze claxoanele autovehiculelor;
- Sa nu staționeze voluntar autovehiculele cu motorul aflat in funcțiune;
- Sa nu polueze cu substante inflamabile, periculoase ori de natura organica;
- Sa nu initieze, sau sa participe la intreceri in cadrul parcarii, fara acordul Administratiei Centrului Comercial;
- Sa nu-si lase la vedere bunurile, Administratia si/sau Proprietarul Centrului Comercial neasumandu-si raspunderea pentru disparitia acestora;
- Sa păstreze curatenia in cadrul parcarii si sa arunce resturile in locurile special amenajate;
- Sa nu efectueze manevre ce pot fi periculoase pentru ceilalti participanti la trafic;
- Sa nu-si testeze masina in cadrul parcarii;
- Sa nu deterioreze parcarea, sau orice elemente ale acesteia;
- Sa parcheze in locurile special amenajate, fara a afecta dreptul la parcare al celorlalti utilizatori ai parcarii;
- Sa nu parcheze autovehiculele pe un interval mai mare de 48 de ore consecutive.
- Să îşi deszăpezească autovehiculele în timpul sezonului rece, înainte de a accesa parcarea.
În parcare sunt camere video, dar sunt destinate exclusiv pentru supravegherea fluxurilor de trafic; inregistrarile video nu vor fi disponibile publicului, dar vor putea fi puse la dispozitia autoritatilor, spune directorul centrului.