Claudiu Palaz: oportunistul

Ieri, în timp ce conduceam prin Constanța, mi-au atras atenția două panouri publicitare. Pe ele apăreau figura lui Claudiu Palaz și însemnele Partidului Mișcarea Populară.

„Ori e o glumă, ori e sosia lui Claudiu Palaz, ori cineva i-a jucat o farsă”, mi-am spus.

Cu siguranță, Claudiu Palaz NU a comandat aceste panouri, nu le-a dorit instalate în oraș.

De ce spun asta? Pentru că Cladiu Palaz, scuzați cacofonia, a declarat, cu subiect și predicat, că aceste panouri sunt o „golăneală economică”.

„Este inadmisibil ca această ”golăneala economică” să funcționeze pe spatele constănțenilor. Consider că toți cei care au la această dată afișaj pe panourile aparținând lui Seaview Media, firma apropiată grupării Mazăre, nu fac altceva decât să gireze o ilegalitate și să prejudicieze bugetul local.”, spunea Palaz în vara lui 2019.

Ba mai mult. Iată ce mai afirmau cei de la PMP:

„Partidul Mișcarea Populară nu susține amplasarea de panouri publicitare în municipiul Constanța. Începând de ieri, contractul de panotaj dintre Primăria Constanța și firma prietenă a lui Mazăre, care a dus la amplasarea celor 647 de panouri publicitare în tot municipiul, s-a încheiat. Acest contract, ce a adus o imagine urbanistică dezastruoasă timp de 15 ani, a fost total defavorizant pentru Primăria Constanța. Sumele mari de bani încasate pentru publicitatea afișată pe aceste panouri s-au dus în buzunarele firmei prietene a lui Mazăre (Seaview Media) și mai puțin în bugetul administrației locale. Am susținut și am avut ca obiectiv de campanie demolarea tuturor panourilor publicitare din municipiul Constanța, panouri care, din punct de vedere urbanistic lasă de dorit și pun în pericol circulația auto și pietonală, precum și viețile omenești (fiind distruse din cauza vremii, multe dintre ele rupându-se și căzând la pământ de-a lungul timpului). Consider că acestea trebuie demolate urgent de către administrația locală și nicidecum să i se permită apropiatului lui Mazăre să amâne demolarea celor 647 de panouri, iar între timp să încaseze sute de mii de euro pe publicitate, iar Primăriei Constanța să nu i se transfere nimic, deoarece contractul este încheiat.”

Păi, voi ce înțelegeți? Că în vara lui 2019 panourile erau diavolul pe Pământ, acum sunt bune? Sau că vorbim despre o sosie a lui Palaz.

Să notăm faptul că, în campania de la locale, Palaz și PMP nu au avut panouri stradale. În schimb, câteva mașini au târât după ele o remorcă pe care apărea un măr, simbolul electoral al PMP. Poliția a aplicat și niște amenzi în acest caz. Dacă nu e legal, nu e. Scorul lui Palaz, care a candidat pentru funcția de primar, a fost dezastruos. Poate de aici și faptul că și-a pus acum panouri. Claudiu Palaz a obținut numai 2.386 de voturi pentru funcția de primar al Constanței, mult sub scorul partidului. PMP a reușit 4.501 voturi la Consiliul Municipal Constanța.

Claudiu Palaz la masă cu Radu Mazăre

Interesant este și altceva. Ghiciți cine lua apărarea panourilor în anul 2012 și cine voia să dea anumite panouri jos. N-o să ghiciți! Nicușor Constantinescu voia să dea jos niște panouri pe care apărea fața lui Palaz și pe care scria: „Claudiu Iorga Palaz Prefect pentru tine”.

Prefectul Claudiu Iorga Palaz susţinea atunci că administratorii panourilor prin care Instituţia Prefectului Judeţului Constanţa a început o campanie de informare în legătură cu cele mai importante acţiuni de interes public desfăşurate au fost somaţi de preşedintele Consiliului Judeţean să dispună înlăturarea acestora.

„În adresa trimisă către societăţile respective, Nicuşor Constantinescu îşi motivează demersul exprimându-şi o opinie proprie, şi anume cea potrivit căreia mesajele formează elementele constitutive ale unei campanii electorale şi că promovează activitatea mea ca înalt funcţionar public. Vreau să-i transmit pe această cale faptul că, îi convine sau nu, el nu are nici o calitate care să-i dea dreptul să intervină în protocoalele încheiate de Instituţia Prefectului cu proprietarii panourilor, iar mesajele transmise nu reprezintă promisiuni electorale, ci informaţii despre activitatea pe care am desfăşurat-o în calitate de conducător al celei mai importante instituţii publice din judeţ. Gestul unuia care consideră judeţul Constanţa propria moşie, iar asta nu face decât să-i confirme aşa-zisul statut de baron local. Îl informez însă că, îi convine sau nu, voi continua campania de promovare a imaginii instituţionale sub sigla Guvernului României, al cărui reprezentant în teritoriu este prefectul judeţului”.

Recapitulare: în 2012 voia panouri, în 2019 nu le voia, în 2020 apare pe panouri.

În tot acest timp, de aceste panouri se ocupă aceeași firmă. Reprezentanții firmei care se ocupă de panotaj în municipiul Constanța nu au putut fi contactați pentru a oferi un punct de vedere.

Culmea ar fi ca în această campanie să o vedem pe panourile acestea hulite și pe Elena Băsescu, candidata PMP la o funcție în parlament. Scuzați cacofonia.

Citește și:

Concluzie: Claudiu Palaz se promova ca „profesionist”. În cazul de față, ni se pare că cea mai bună descriere este cea de „oportunist.

OPORTUNÍSM s. n. Atitudine lipsită de principialitate a unei persoane care, pentru a-și satisface interesele personale, adoptă și aplică, după împrejurări, principii și păreri potrivite momentului. – Din rus. opportunizm, fr. opportunisme.

Completare, 31 octombrie. În Constanța au apărut și panouri cu Elena Băsescu.


parteneri Constanta 100% CT100
Constanta-financiara-sigla-jpg
Teasing_Tucson Exclusiv Auto
Mitshubishi
sprijina-jurnalismul-independent

Articole recente

Leave a Reply

Your email address will not be published.