Comandanții de cursă lungă ar putea avea pensii mai mari

comandanții de cursă lungă
Reprezentanții Ligii Navale Române, în timpul discuțiilor cu parlamentarul PSD George Vișan

Deputatul PSD de Constanța George Vișan a avut, în cursul ultimelor luni, o serie de întâlniri la cabinetul parlamentar din Constanța, cu numeroși reprezentanți ai Ligii Navale Române. Subiectul discuțiilor a fost revizuirea legislației pensiilor în domeniul naval, precum și promovarea unei inițiative legislative în vederea reparării unei inechități produse personalului navigant maritim care a efectuat serviciul numai pe navele comerciale aflate sub pavilion românesc.

În urma acestor audiențe, parlamentarul constănțean a organizat o întâlnire între o delegație a Ligii Navale Române, alcătuită din comandanții de nave maritime Stelian Ursu, Mircea Bulgăr și Cherim Nejmedin, și reprezentanți ai Ministerului Muncii și Justiției Sociale, la București.

Împreună cu reprezentanții Ligii Navale Române, filiala Constanța, am avut o întâlnire de lucru cu domnul ministru secretar de stat in Ministerul Muncii și Justiției Sociale, Adrian Rîndunică, pe tema corectării în noua lege a pensiilor a cuantumului pensiei comandanților de cursă lungă! Sperăm ca în urma acestor discuții să se găsească o soluție care să rezolve problema acestor oameni care au muncit o viață întreagă pentru România iar pensiile lor să reflecte sacrificiul, responsabilitatea, obligațiile și răspunderea necesare în timpul efectuării serviciului la bordul navelor maritime”, a declarat deputatul George Vișan.

De asemenea, la finalul discuțiilor, comandantul de cursă lungă Stelian Ursu a precizat:

„Am stat de vorbă pe marginea memoriului pe care peste 150 de comandanți, comandanți secunzi, ofițeri și șefi mecanici l-au transmis domnului deputat Vișan. Sistemul pensiilor publice bazate pe punctaj ne-a aruncat în cea mai mare mizerie socială, fără posibilități de supraviețuire, nici chiar medicamentele necesare nu le putem procura. Reprezentanții ministerului au promis ca vor analiza situația noastră iar în luna ianuarie, odată cu noua lege a pensiilor, avem speranța că și nouă, atâți câți am mai rămas, ni se va face dreptate”.


Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

9 thoughts on “Comandanții de cursă lungă ar putea avea pensii mai mari

  1. Bisnitarii astia mai lipseaua la pensiile speciale. Cand vindeau Kentul, Cafeau, Casetofoanele, Vidiourile (cum le zicea impuscatul) si Blugii cu sute si mii de lei si la stat nu dadeau nimic pentru ca aveaua salarii mici si diurna in dolari, nu s-au gandit ca o sa vina ziua sa primeasca pensie?????
    Sunt categorii care chiar ar trebui sa li se mareasca pensiile. Un exemplu bun sunt profesorii, care desi erau capabili, ca altfel nu ajungeaua acolo, au ales sa ramana in tara si sa invete prostimea carte nu sa umble dupa fuste prin toate porturile lumii si sa faca specula cand se intorc in tara.

    1. Statul comunist nu le acorda salarii mari marinarilor de la lunga cursa, deoarece erau încadrați la servicii cu frizerii si ospătarii. Mecanicii erau considerați clasa muncitoare si erau avantajați, la fel bucătarul si strungarul bordului. Comandantul navei si ofițerii, cu studii superioare aveau statut de funcționari. Salariile erau mici dar aveau aprobarea tacita să facă micul trafic de frontieră aprobat pentru turiști. Dacă nava mergea în port din tara capitalistă echipajul primea o diurna în dolari Sua. Comandantul 2$/zj, ofițerii 1,5$/zi, marinarii 1,25$/zi, stagiarii 0,90$/zi. Dacă navigai înspre porturi socialiste primeau un bon de valută în ruble cu care puteai cumpara țigări și băuturi la shopul din port. Dacă mergeau în porturi lumea a treia primeai tot bon ptr shop, numai cel din port pentru marinari. La început a fost mulțumitor, dar au apărut și alți amatori la a lua de la marinari plată pentru servicii sau pentru că erau si ei prin port. La început dadeai dreptul la vama si controlul de sosire, apoi si la birourile de la flota si la partid. Apoi la toți care aveau funcții în port. Oriunde te afla ca esti marinar trebuia să dai „dreptul”. Comandantul si seful mecanic, trebuiau să dea dreptul pentru provizii, piese de schimb, intrai în șantier pentru reparații, trebuia să dai dreptul. Nu era o fericire. Tu comentatorule, care nu si cunoscut acele timpuri, nu stiu ca „bufurile” alea mari le puteau face numai cine avea spate, cine avea neamuri si relații la șefii de atunci. Dar în Flota erau zeci de mii de navigatori. Marea majoritate nu aveam neamuri sus puse si nici nu puteam să riscăm să facem contrabanda ca să nimerim în malaxorul justiției socialiste, sau să pierdem avizele de navigație, adică locul de muncă, mai ales la o vârstă când aveai familie de întreținut. Era avantaje in sensul ca marinarii si familiile lor erau îmbrăcate în tzoale de afară, blugi, adidași, etc. Aparent erau cineva, dar sacrificiile erau mari. Țineam de locurile alea de muncă, pentruca se făcea economie, cel plecat pe mare nu cheltuia, avea masa asigurata. Când voiai să cumperi apartament, prindea bine ca esti îmbarcat. La pensie pe timpul acela era astfel: ultimii 5 ani până la pensionare te treceau la navele mari unde leafă era mai mare. La pensionare, se alegeau 12 luni din acești 5 ani, aveai dreptul să alegi lunile în care erai cel mai bine plătit. Se făcea o medie a acestor salarii si media obținută se impozita, iar ceea ce rămânea era pensia ce obțineai. Toți oamenii muncii beneficiau de astfel de calculare a pensiei, așa era legea socialistă. Acum aceasta pensie o mai primesc doar cei care ai lucrat în justiție și aviația comerciala. Deoarece, sistemul de pensii socialist a fost desființat abrupt, marinarii au ajuns să primească pensii mizere. Nu mai vorbesc de simplii marinari si motoristi, dar comandanti de nave, șefi mecanici, personalități de mare valoare care au adus servicii imense tarii, au ajuns la pensii de 800 lei,1200 lei, 1600 lei. Cat are pensie un șofer de camion? peste 4000lei. Dar un mecanic de locomotiva? 6-7000 lei. Si portăreasa de la birouri a primit pensia de peste 3000 lei. Este drept asta? Credeți că marinarii din Grecia sau Bulgaria, au muncit mai mult decât marinarii români? Sau credeți că marinarii occidentali nu făceau bisnitza cu tzigari? Si ei făceau. Când am fost în SUA, pilotul de fluviu Mississippi, mi-a cerut de la obraz 10 cartușe de Marlborough. Știți ce leafă avea? 15.ooo$/luna.
      Comandanții maritimi greci au drepturi pe care un roman nu le va avea niciodată. Pensia unui căpitan maritim grec este peste 2500$//lună.
      Marinarii români sunt cei mai năpăstuiti din lume. Nu au niciun drept, nu au nici măcar acces gratuit la parada de la ziua marinei. Poporul Român este popor de țărani si pastori, au ajuns târziu în comerțul pe mare, cel mai avantajos comertz. Dar marinarii români au strălucit pe mările și oceanele lumii. Nici fala lumii, marinarii englezi. Nu ne-au tăiat calea. Acum România nu mai are Flota maritima, este batjocorita de niste nemernici care și-au făcut parte la marea împărțeală. Păcat, ca si tu om ca noi toți, cei care am primit pentru munca noastră cupoanele lui Cosa, te repezi repede la beregatile marinarilor, de parcă zecile de mii de marinari bătrâni și bolnavi ti-ar fi furat mâncarea ta din fatza. Din cauza asta, romanii nu au viitor, pentrucă se mănâncă între ei, precum câinii. De

    2. Noi marinarii am muncit munca grea pe mare, am adus acestei tzari veniturile din care au fost plătite și salariile celor ce pitulati prin birouri învățau coala de hârtie să stea pe muchie. Tu ești unu dintre ăștia, care au produs pentru România numai vânturi puturoase. Fel de fel de inși care au stat la umbra pilelor si relațiilor, își permit să judece pe marinarii acestei tzari, care au purtat numele României în lume. Mergi pe mare măcar trei zile și apoi arunca cu piatra in cei mai valoroși oameni pe care i-au dat poporul român.
      Nici nu meriti sa treci prin fatza unui timonier, nemernicule. Acum ești politician. O să-ți treacă.

    3. Domnule Marius noi NAVIGATORII MARITIMI nu vrem pensii speciale,ci dreptul la pensii normale pentru munca depusa in conditii grele. Eu consider toate pensiile speciale = FURT legalizatdin banul public, din buzunarul celor care muncesc cinstit ! Ce mai fac pensionarii astia speciali acum la pensie de li se dau atitia bani nemunciti. Cind erau activi au fost platiti f.f. bine deci puteau cotiza cinstit la fondul de pensii si ar fi primit o pensie buna, in functie de contributie. Acum dece nu li sa dau pensii dupa cit au contribuit la fondul de pensii si li se platesc de la buget niste pensii enorme ? Unii beneficiari ai pensiilor speciale nu au contribuit deloc la sistemul de pensii publice Da ?!
      Si atunci …..ne intrebam de ce nu este fond suficient pentru pensii ?! De unde sa se adune ?!
      VREM SI LISTELE cu pensii viagere pentru criminali ca Magureanu, Gelu Voican sau spionul Pacepa nici nu apar pentru ca sunt „secretizate”…sa stie lumea …ca asa au fost platiti dupa revolutie si strapanii care au chinuit pe anticomunisti in puscarii…ca Visinescu…!

  2. Domnule Profesor,

    Pe vremea lui Ceasusescu, salariile erau destul de apropiate pentru multe categorii de salariati, inclusiv pentru ingineri, profesori, medici, inclusiv navigatori undeva intre 2800 si 3800 de lei, la care se mai adaugau sporuri.
    In mod logic, si sumele retinute de catre stat pentru aceste salarii ERAU SIMILARE !

    N-ar fi normal ca la contributii banesti egale sa fie pensii egale ? ca la ora actuala nu prea se intimpla asa!
    Dvs, plecati de la importanta sociala a muncii de profesor, si nu contest asta;
    Ar fi totusi frumos pentru Dvs sa nu generalizati.

    Stiti cumva cam cum era sa fii ofiter punte sau mecanic, cu o nava petroliera la descarcare, in portul Constanta, sub incidenta planului guvernamental de import titei, cind primul ministru primea in fiecare dimineata raportul cantitatilor operate?
    Daca apareau abateri pentru diverse motive chiar neimputabile echipajelor – lipsa piese rezerva import, lipsa materiale considerate strategice – Bronz, Inox etc – dimineata urmatoare trebuia sa dai declaratii, stim noi unde!

    Problema o puneti gresit si din alt punct de vedere: e o eroare sa va luptati cu alte categorii sociale pentru niste drepturi pe care statul roman nu vi le asigura.
    De ce se intimpla asta?

    Pai sa ne aducem aminte de jaful de la privatizare!
    Acum multa lume il blameaza pe fostul prim ministru. La vremea respectiva avea un numar mare de sustinatori, si mi-e teama ca marea majoritate a cadrelor didactice era printre ei!

    Cu speranta ca veti reconsidera…
    Un navigator

  3. Capt.Vasile BLANARU spune :
    Ref. Intalnirea de pe 4 martie la Min. Muncii
    Pensionarilor nu le-a fost mărită pensia, ci furată! Am să vă explic și cum :
    Conform legii 19 /2000 Art. 80. – (1) Valoarea unui punct de pensie reprezintă cel puţin 45% din salariul mediu brut lunar pe economie, prognozat pentru anul respectiv, şi se aprobă prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat, iar salariu mediu brut stabilit în 2018 a fost 4162 lei. Asta înseamnă că valoarea punctului de pensie ar fi trebuit să fie 1872,9 lei.
    Lunar, pe un punct de pensie, fiecare pensionar este furat cu 772,9 lei, asta în cazul în care are doar un punct de pensie, dar gândiți-vă că există pensionari care au cotizat semnificativ în anii de muncă, iar acest furt se poate dubla, tripla, și așa mai departe. Aici aș mai adăuga indexarea pensiilor conform inflației la fiecare început de an, o altă mână băgată adânc în buzunarele pensionarilor.
    Fiecare modificare legislativă, orice derapaj al guvernării este scuzat și coroborat cu promisiunea măririi acestor pensii.
    Haideți, vă rog, să încercăm răspândirea acestui mesaj și informarea corectă a pensionarilor, fie ei parinți, bunici, vecini, etc. și să le spunem că, de fapt, nu li se mărește nimic, furtul și neaplicarea prevederilor legale este catastrofală, cu impact direct în calitatea vieții a acestora.

    Best regards / Cu stima
    Capt.Vasile BLANARU

  4. Marius, anti marinar, și ignorant tu știi cine aducea cel mai mare aport la economia țării în timpul socialismului?
    Industria militara
    Flota maritimă NAVROM
    Porturile maritime și fluviale
    Turismul (ONT Carpați și Centrala Turism Litoral)
    Exportul de utilaj petrolier.
    La Flota Comercială și la Turism statul socialist retinea 48% din venituri pentru profitul statului iar la celelalte sectoare economice numai 30 %. Din munca marinarilor se duceau bani și la Învățământ și Educație. Așa se făcea învățământul de toate gradele gratuit in RSR, salariile profilor, care nu erau așa mici cum se vaita azi unii, profii munceau program redus iar marinarii munceau in mediul ostil al marii 10-12 ore pe zi și erau normați doar 8 ore, iar comandantul navei era continu in serviciu, șeful mecanici la fel, erau săptămâni și luni uneori când aceștia rămâneau la post pe comanda de navigație, ațipeau câte puțin pe canapeaua din camera hărților, îmbrăcați, gata de intervenție, acolo li se aducea și hrana. As vrea sa te vad după 1-2 săptămâni de furtună și hula groasa când nava balansează 35-40 grade.
    Ce bărbat te dai pe net! Fă și tu o călătorie de doua luni, că noi marinarii făceam frecvent 5-6 luni de voiaj, uneori depășeam anul. La uscat se lua spor de izolare și de îndepărtare de casa daca făceai naveta la Valul Traian. Noi făceam ocolul Pământului și nu am primit niciodată niciun spor nici de noapte, nici de izolare, nici de sărbători legale, nimic. Noi nu puteam să ne punem cu regimul sindicatul era o formalitate (cureaua de transmisie intre muncitori și popor), când veneam acasă ne duceam în familie și voiam să uităm de Mare și vapoare. Ne întorceam la NAVROM când ne chemau cu ordin sau când nu aveam bani. Voi de la uscat va saturați repede de neveste și familii, noi marinarii ne întorceam acasă doar pentru cei dragi, ptr nevasta și copiii. Plecarea de acasă era că o piatra de moara pe ceafa. Ne purtăm crucea cu onestitate, nu făceam gălăgie că nu aveam unde, ne făceam datoria. Toți ofițerii maritimi și diplome de studii superioare mai solide decât ale voastre. Încearcă să studiezi o pagina din Mecanica Cerească, sau din Teoria compasului magnetic, sau Teoria giroscopului, sau Meteorologie maritimă, sau Corespondenta Maritimă. Navigatorii făceau cursuri de cca trei luni la fiecare cinci ani de navigație ptr reactualizarea Brevetelor. Voi prin vacante cu elevii.

    1. Și sportivii erau tot bișnițari? Atunci pe timpul socialismului când era un efort că sa pleci sa vezi lumea, sportivii, muzicanții, artiștii, lucrătorii de la ambasade, delegații la diferite congrese, cei de la comerțul exterior, toți la întoarcere nu veneau cu mana goala. Strângeau bănuț, pe bănuț, nu își permitea să bea o bere și aduceau pentru familie, ptr prieteni cateceva. Nu oricine avea și de prisos. Exista legea micului comerț de frontiera. Așa că nu mai gratula pe toți cu numele de bișnițari. Bișnițarii erau în tara, de la ei cumpăra dolari toți cei ce plecau afară că să aibă bani de buzunar iar după revoluție ăștia au apărut în Parlament, au devenit capitaliști, ăștia nu cerșesc pensiile muncite, ăștia au de toate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Se modifică 4 trasee RATC

joi dec. 14 , 2017
Regia Autonomă de Transport în Comun anunță că, din cauza lucrărilor de modernizare a rețelelor electrice efectuate de SC E-Distributie Dobrogea SA pe str. Constantin Brătescu – zona Piața Griviței, între Mihai Viteazu și I.G.Duca, în ziua de 17.12.2017, în intervalul orar 12:00 – 16:00, se modifică traseul mai multor […]
harta ratc

V-ar putea interesa și: