Connecting Opera – concert caritabil în Constanța

Dirijorul Ionuț Pascupropune publicului un spectacol memorabil, conceput ca punte între generații: corul de copii al Operei Naționale București va cânta alături de corul și orchestra Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța și de cei șase soliști ai serii: sopranele Daniela Vlădescu, Madeleine Pascu, Smaranda Drăghici și Aida Pascu, împreună cu tenorii Răzvan Săraru și Doru Iftene.

Evenimentul are loc marți, 26 noiembrie 2019, ora 18:30, la Pavilionul Expozițional Constanța.

Connecting Opera - concert caritabil în Constanța

Maeștri de cor: Adrian Stanache și Smaranda Morgovan.

Cele 22 de șlagăre internaționale ale programului vor forma un mare imn închinat umanității, vocile de operă și orchestrațiile luxuriante oferind exaltarea și emoțiile benefice necesare sufletelor mereu tinere.

Spectacolul va fi prezentat de actorii Steliana Bălăcianu și Mugur Mihăescu.

Program:

1. Deep Purple – Smoke on the Water 

2. Queen: We Will Rock You 

3. L. Bernstein: West Side Story – Somewhere 

4. The Beatles – Twist and Shout 

5. Harburg/Arlen: Wizard of Oz – Over the Rainbow 

6. Queen: We Are the Champions 

7. A. L. Webber – Phantom of the Opera – Think of me 

8. Harline/Washington Pinocchio (Disney) – When You Wish Upon a Star 

9. A. L. Webber: Evita – Don’t cry for me Argentina 

10. E. Morricone: Nella Fantasia  

11. Queen: Bohemian Rhapsody 

12. Donna Summers: Hot Stuff 

13. Alan Menken: Aladdin (Disney) – A Whole New World 

14. George Gershwin: Porgy and Bess – Summertime 

15. Queen: Crazy Little Things Called Love 

16. A. Menken: Beauty and the Beast 

17. Led Zeppelin: Stairway to Heaven 

18. Abba: Waterloo 

19. A. L. Webber – Phantom of the Opera – All I Ask Of You 

20. Jeanine Tesori: The Girl in 14G 

21. Romano Mussumara: Luna

22. Michael Jackson/Lionel Richie: We Are the World

Evenimentul este organizat de Baritonul și Dirijorul Ionuț Pascu, în beneficiul fundației Hope and Homes for Children.

Hope and Homes for Children activează în România din 1998, timp în care a contribuit în mod direct sau indirect la închiderea a 58 de instituții de tip vechi (orfelinate), în timp ce alte 10 sunt în curs de închidere. Prin serviciile dezvoltate de Hope and Homes for Children, copiii trec de la îngrijirea în instituţii-mamut în care nu beneficiază de atenţie şi afecţiune individuală, la sisteme bazate pe conceptul familial, printre care și case de tip familial, care le permit o viaţă apropiată de normalitate. Prin eforturile Fundației şi ale partenerilor săi, au fost dezvoltate 110 case de tip familial, 5.870 copii au fost scoși din orfelinate, iar alți 457 urmează să părăsească orfelinatele în curs de închidere.

În același timp, Fundația activează intens în prevenirea separării copilului de familie, intervenind cu mijloacele necesare pentru susţinerea familiilor în care riscul de abandon al copiilor este ridicat. Astfel, peste 35.000 de copii au fost salvaţi de la ruperea de familie, peste 1.200 de tineri au fost sprijiniţi pentru o viaţă independentă, 1.964 de copii au fost primiţi în centrele de zi, iar 930 în regim de urgență. 8.998 de membri de personal din sistemul de protecţie al copilului au fost instruiţi de Hope and Homes for Children.

Până în acest moment, peste 61.000 de copii au beneficiat de serviciile Hope and Homes for Children România, al cărei obiectiv este ca până în 2027 să fie eliminată instituţionalizarea copiilor în țara noastră. Mai multe informații la www.hopeandhomes.ro.

Ionuț Pascu s-a născut în Constanța, pe data de 6 septembrie 1977. După absolvirea Liceului Energetic în anul 1994, la îndemnurile celei ce avea sa îi devină nu peste mult timp soție, Madeleine Pascu, se îndreaptă cu hotărâre spre ceea ce până atunci era doar un hobby: muzica. Cei zece ani petrecuți în cadrul ansamblului de tineret “Rapsodia Mării” din Constanța, unde activa in mod constant ca acordeonist, și-au aratat roadele atunci când a trebuit să concureze pentru intrarea la Conservator cu tineri ce se dedicaseră de mici studiului muzical instituționalizat; după numai un an de lecții private de canto cu renumita solistă constănțeană Aida Abagief (al cărei nume îl poartă mai departe fiica sa, Aida Pascu – acum în vârstă de 20 de ani și studentă la Canto în anul II), Ionuț intră primul dintre băieții concurenți ai secției Canto din cadrul Universității de Muzică din Bucuresti, la clasa regretatului tenor Dorin Teodorescu.

După cinci ani de studii, termină cu cea mai mare medie din toate secțiile muzicale universitare ale acelui an, fapt recunoscut – în afara titulaturii de “Magna cum Laudae” – și de înmânarea Diplomei de Excelență în Studii, acordată în fiecare an unui singur absolvent din domeniul artelor de Fundația Serghie. Acel an 2001 a fost anul licenței de stat, susținută cu două roluri de operă importante: rolul titular din opera “Don Giovanni”, de W.A.Mozart și Marcello, din opera “Boema”, de G. Puccini, ambele roluri fiind pregătite cu maximă dăruire de maestrul Hero Lupescu, inegalabil regizor al Operei Naționale din București și de maestrul Constantin Petrovici, distins dirijor al aceleiași instituții.

Toamna lui 2001 îl prezintă pe Ionuț Pascu publicului constănțean de operă, unde va activa timp de trei ani ca solist angajat, perioadă în care acumulează o mare parte din experiența si rolurile necesare începerii unei cariere solistice serioase, efectuând apoi numeroase turnee internaționale alaturi de ansambluri din țară (Olanda, Germania), dar și ca invitat al unor teatre naționale de operă din zona balcanică (Sofia, Skopje, Tirana).

În anul 2004 se hotărăște să dea curs unei idei ce încolțise deja din perioada studenției, aceea de a aprofunda studiile muzicale și de a-și lărgi orizontul interpretativ; astfel, îl regăsim pe Ionuț Pascu din nou pe băncile Universității bucureștene, de data aceasta în cadrul Facultății de Compoziție și Dirijat Orchestră, pe care o absolvă după alți patru ani la clasa maestrului Cristian Brâncuși.

Concomitent cu “a doua studenție” a început și colaborarea, iar mai apoi angajarea în cadrul ansamblului Operei Naționale din Bucuresti (2005 – 2013), unde și-a dezvoltat vocalitatea nu numai prin susținerea întregului repertoriu al teatrului, dar și prin abordarea unor roluri de o deosebită dificultate, cum ar fi Olandezul Zburător al lui Wagner sau Oedipe-ul enescian, pentru cel din urmă fiind distins în anul 2013 cu Premiul David Ohanesian, oferit de către Forumul Muzical Român.

Activitatea susținută ca prim-solist al teatrelor de operă din București si Constanța, alaturi de colaborările interne și externe, nu l-au împiedicat pe Ionuț Pascu să își perfecționeze tehnica dirijorală și înțelegerea partiturilor de orchestră la Conservatorul “G. Verdi” din Milano, finalizând cu succes cei doi ani de Master – cursuri de zi – la clasa maestrului Vittorio Parisi.

Ca solist, a cântat cu succes in Italia, Olanda, Canada, Australia, Coreea de Sud, China, Argentina, Belgia, Rusia, Ungaria, Bulgaria, Macedonia, Albania și Germania, una din cele mai importante redute cucerite fiind Opera din Sydney, unde a susținut și imprimat pe CD, alaturi de Sydney Philharmonic, premiera australiană a monumentalei lucrări “Cantata della Vita”, dirijată chiar de compozitor, experimentatul Gianluigi Gelmetti.

Din anul 2010 și până în prezent se află într-o foarte strânsă colaborare cu Opera din Tel Aviv (și Festivalul de la Masada), unde a dat viață la peste 20 de roluri principale apreciate de critica de specialitate (Alfio/Tonio, Nabucco, Scarpia, Enrico, Miller, Renato, Gérmont, Marcello/Schaunard etc), sub bagheta unora ca: David Stern, Daniel Oren, Frédéric Chaslin sau Daniele Callegari.     

Anul 2012 îl consacră drept formator în cadrul proiectului StudiOpera, proiect  desfășurat și încheiat de Opera Națională București în colaborare cu Accademia Teatro alla Scala, din Milano, în cadrul căruia s-a perfecționat cu somități internaționale ale genului liric, printre care îi putem numi pe Renato Bruson sau Luciana Serra.

Ca dirijor, a obținut critici favorabile în urma concertelor sau spectacolelor de operă susținute cu Orchestra de Cameră Radio din București,  Filarmonica din Bacău, Teatrul National de Operă și Balet “Oleg Danovski” din Constanța, Filarmonica din Jena, Germania și Orchestra dei Pomeriggi Musicali, din Milano.

Acest eveniment nu ar fi putut avea loc fara suportul si sprijinul sponsorilor.

Totodată, organizatorii aduc mulțumiri speciale voluntarilor de la Leo Gaudium, Lions Balkanica, Lions Club Constanța și JCI Constanța.

Sursă video: Primăria Constanța

Postări recente

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.