Municipiul Constanța este în faliment, lucru recunoscut public și de primarul liberal Vergil Chițac încă din 2022. Detalii AICI.
Între timp însă, primarul a decis însă să majoreze salariile în instituție, inclusiv în Poliția Locală.
Lucrurile s-au agravat, iar primăria a ajunsă ia măsuri drastice pentru a face economie.
La începutul lunii august, instituția l-a anunțat pe directorul general CT Bus, Sorin Țuțuianu, că trebuie să taie din cursele de autobuz începând din 1 august 2024.
Primăria cere acest lucru pentru „reducerea cheltuielilor aferente transportului public de persoane în municipiul Constanța”.
Reducerea numărului de curse este următoare:
- în programul Luni – Vineri:
- linia 3 – reducere cu 9 curse/zi;
- linia 2-43 – reducere cu 15 curse/zi;
- linia 5-40 – reducere cu 13 curse/zi;
- linia 44 – reducere cu 11 curse/zi;
- linia 48 – reducere cu 13 curse/zi;
- linia 51 – reducere cu 6 curse/zi;
- linia 101 – reducere cu 6 curse/zi;
- linia 42 – reducere cu 2 curse/zi;
- linia 100C – reducere cu 2 curse/zi;
- linia 101M – reducere cu 2 curse/zi;
- linia 43C – reducere cu 5 curse/zi;
- linia 102 – reducere cu 5 curse/zi;
- linia 43M – reducere cu 2 curse/zi;
- linia 48 – reducere cu 6 curse/zi;
- în programul Sâmbătă – Duminică:
- linia 2-43 – reducere cu 10 curse/zi;
- linia 5-40 – reducere cu 16 curse/zi;
- linia 44 – reducere cu 10 curse/zi;
- linia 51 – reducere cu 15,5 curse/zi;
- linia 101 – reducere cu 19 curse/zi;
- linia 102 – reducere cu 8 curse/zi;
- linia 48 – reducere cu 6 curse/zi;
- linia 100C – reducere cu 2 curse/zi;
- linia 101M – reducere cu 1 cursă/zi;
- linia 43C – reducere cu 2 curse/zi;
- linia 43M – reducere cu 2 curse/zi;
De asemenea, primăria a solicitat suspendarea liniilor de noapte N102, N2-43 și N5-40, începând cu data de 01.08.2024.
Economia ar fi aproape 700.000 de lei pe lună.
Pe surse, am aflat că reprezentanți ai Primăriei Constanța au efectuat mai multe teste și au observat că multe dintre aceste curse aveau un număr foarte mic de pasageri. Acest lucru, coroborat cu nevoia de a face economie, a dus la decizia de mai sus.
Recomandare:
Chitac foloseste, in continuare, doar transportul in comun? Sau alterneaza cu bicicleta si trotineta? Mai vrea banda 1 doar pentru transportul in comun, daca tot reduce masiv din curse? Intreb, sa stiu pt urmatoarele alegeri. Pana atunci, sigur nu se termina Cazinoul, Sala sporturilor, fost stadion va fi groapa de gunoi a orasului, dar vor aparea 347 de mii de indicatoare, 958 mii de borduri iar fiecare strada va avea șanțuri lungi si gropi adanci. Bravo, chițacilor! Ati votat continuitatea! Continuitatea bataii de joc la adresa orasului si constantenilor!
Băi Apis, mândru reprezentant al speciei Phallus auriculatus, care-o arzi primar în urbea noastră, tu ești zdravăn la cap? Sau… ai luat-o pe urmele luʼ Biden? Reduci maxim exact liniile aglomerate! Te gândești că va începe școala în curând? Așa-numiții „reprezentanți”, cărora le-ai mărit lefurile, pe lângă că-s niște nătărăi, nici n-au ieșit din birou, iar ei nu circulă permanent cu transportul în comun. În altă ordine de idei, ai habar care-s diferențele între un serviciu public și unul axat pe rentabilitate/profit? I-ați patul tău și umblă, Lazăre!
Să vândă coșurile de gunoi pe care au dat 1,2 milioane de euro dacă vor bani. Oamenii merg deja ca sardinele în autobuze. Este nevoie de mai multe autobuze, nu mai puține. Cum să nu fie traficul infect când transportul în comun este atât prost cu autobuze puține care nu sunt sincronizate, iar ei vor să îl facă și mai infect.
Cine naiba l-a votat pe handicapatii asta? Ca eu am fost plecat. Bai oamenii buni, chiar asa va-ti a plecat la astia? Halal!
Rezultatul alegerilor s fost cunoscut de la deschidetea urnelor astfel că întrebarea este retorica!Gașca comasatilor știu să facă reduceri, reforma, numai pe spatele contribuabililor.De ce nu trimite acasă funcționării inutili care mai mult complica lucrurile dar micșorează numărul curselor?Oricum prindeam rădăcini în stațiile de autobuz.
V-ați
Ai perfecta dteptate. Idiotul de Chitac a bagat primaria in faliment dand de mancare firmelor de partid. Mii de marcaje, stalpisori, borduri, parcaje inventate de toate stradutele, sensuri si parasensuri, etc. au costat milioane de kei si au zapacit circulatia si parcarea in Constanta. Dar nu msi putin idioti sint cei care l-au reales. Cretini.
Se cunoaste ca majoritatea care iau astfel de decizii nu au circulat cu autobuzul, nu au făcut naveta, cum sa reduci numărul de autobuze, plecăm de la 5 dimineața la serviciu pentru a ajunge la 7, iar sâmbătă și duminica stai în stație câte 15 minute, Doamne cata minte au,
Dar cu miile de stâlpișori/ popici de 80- 90 cm ( roșu /alb ) montați nelegal. haotic , excesiv pe trotuare, pe strazile / bulevardele Constantei, cum rămâne ?!! Primarul Chirac a adus bani de la părinți, de la Histria. , de i-a platit și plantat/ montat !!! Trebuie Sesizat URGENT DNA Central și DNA teritorial Constanța !!! Succes !!!
Hallow! I-a gasit in MAREE! Dati-l jos, nenorocitul naibii! Cine l-a votat pe handy asta? Sa fac ceva in nasul lui si-n familiar masii!
Buna strategia … geniala chiar ! Ni se vb despre cum sa reducem poluarea folosind mijl de transp in comun, se da peste cap toata circulatia din oras si ne sunt luate locurile de parcare cu marea mobilitate urbana prin benzile dedicate transp in comun, dupa care … HOP ca e nerentabil si reducem nr de curse ! Genial !!!
Dece nu se baga transportul metropolitan as rezolva sau șpagă e mare la cei dele privat care tine tot transportul exterior unde PSD are acțiuni jegurilor
La fiecare votare promit transport metropolitan
taxe imposibile, parcari platite in fata casei si toate idioteniile din lume.
Daca astia se imultesc mai rau ca iepurii, ba-si mai dau si salarii babane, putem sa reducem si respiratia, tot nu se satura!
Jos comasatii!
Mobilitate urbana. Semafoare inteligente nu-s, autobuze nu-s, loc de parcare doar pe bani(linii trasate pe străzi). Cum vrei tu sa convingi electoratul să-și lase mașina acasă când tu rărești cursele? Sunt stații de autobuz care n-au pic de umbră, stai in soare că prostu 20min sa vină autobuzul.
Să vândă coșurile de gunoi pe care au dat 1,2 milioane de euro dacă vor bani. Oamenii merg deja ca sardinele în autobuze. Este nevoie de mai multe autobuze, nu mai puține. Cum să nu fie traficul infect când transportul în comun este atât prost cu autobuze puține care nu sunt sincronizate, iar ei vor să îl facă și mai infect.
Capul multor oameni ,au produs ceva în viata.numai capul primarului Constanței a produs măreață.Dixit
Desfiintati abonamentele gratuite pentru pensionari si „cazuri sociale” (care sunt in proportie de 90% indivizi care nu vor sa munceasca), eventual le dati tichete pentru 10 calatorii gratuite/luna, in rest sa-si achite calatoria asa cum o face si un salariat cu salariu minim pe economie. Intariti controalele sau instituiti plata la sofer, doar asa le veti face rentabile. Asta daca va pasa de acest oras.
Vă doresc să ajungeți pensionar! Sănătate la toate organele corpului!
Vă doresc să ajungeți pensionar!
Multă sănătate la toate organele corpului!
Cum dreaqu se face ca nimeni nu voteaza psd-pnl dar numai ei ies….
Dupa ce ca asteptI dimineata cate 10 min un autobuz acum trebuie sa fie timp dublu de asteptare. Dar cand incepe scoala? Ce vor face elevii? Este o curiozitate a mea si a miilor de parinti ce au copii.
Asta isi propune primaria sa implementeze prin proiectele de mobilitate: 2. Creșterea anuală estimată a numărului de deplasări cu transportul public, cu 5,5% după primul an de la finalizarea proiectului, respectiv 7,5% după perioada de durabilitate a proiectului (cinci ani de la finalizare) !!!
A circulat vreunul dintre ” inteligentii” care au scris aceste proiecte cu harburile vechi, fara aer conditionat, inghesuiti si transpirati ? Ma indoiesc, e usor de scris fantezii din birou, circuland doar cu sofer si uitandu-te la amaratii din autobuze…