Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța atrage atenția că varianta prefinală a Master Planului Portului Constanța, publicată pe site-ul Agenției Naționale a Protecției Mediului (ANPM), în data de 19 decembrie 2014, nu ține cont de premisele și principiile de bază ce se regăsesc în varianta finală a Master Planului General de Transport al României, dată publicității pe site-ul AMPOST, în data de 15 martie 2014.
Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile
între compania care administrează Portul Constanța (CN APMC) și comunitatea
portuară și, prin urmare, strategiile și soluțiile investiționale propuse nu au
avut în vedere realitățile existente la nivelul Portului și nici necesitățile
reale de dezvoltare ale celui mai mare port al României de la Marea Neagră.
Mai mult decât
atât, Organizația Patronală apreciază că elementele, datele și informațiile pe
care consultantul le-a avut la baza întregii strategii propuse au fost eronate
și false, iar soluțiile identificate sunt lipsite de fundamente economice,
tehnice și legale.
atât, Organizația Patronală apreciază că elementele, datele și informațiile pe
care consultantul le-a avut la baza întregii strategii propuse au fost eronate
și false, iar soluțiile identificate sunt lipsite de fundamente economice,
tehnice și legale.
În consecință,
Organizația Patronală „Operatorul Portuar” Constanța, în numele membrilor ale
căror interese le reprezintă, a formulat și transmis observații Ministerului
Transporturilor și Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime” S.A.
Constanta (CN APMC), a solicitat clarificări și totodată stoparea punerii în
aplicare a Master Planului și supunerea dezbaterii publice prin publicarea
acestuia pe site-ul CN APMC.
Organizația Patronală „Operatorul Portuar” Constanța, în numele membrilor ale
căror interese le reprezintă, a formulat și transmis observații Ministerului
Transporturilor și Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime” S.A.
Constanta (CN APMC), a solicitat clarificări și totodată stoparea punerii în
aplicare a Master Planului și supunerea dezbaterii publice prin publicarea
acestuia pe site-ul CN APMC.
Organizația
Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța reunește 35 de companii
care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar. În cadrul companiilor membre ale Organizației Patronale
își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați, ceea ce reprezintă mai bine
de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.
Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată,
contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța (CN
APM). Contribuția Organizației Patronale la bugetul local prin
activitatea desfășurată este de cca 2 milioane de euro între 2011-2013, ceea ce
reprezintă aproximativ 30% din respectivul buget. Contribuția
Organizației Patronale la bugetul de stat este de 45 milioane de euro/3 ani
(2011-2013).
Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța reunește 35 de companii
care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar. În cadrul companiilor membre ale Organizației Patronale
își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați, ceea ce reprezintă mai bine
de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.
Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată,
contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța (CN
APM). Contribuția Organizației Patronale la bugetul local prin
activitatea desfășurată este de cca 2 milioane de euro între 2011-2013, ceea ce
reprezintă aproximativ 30% din respectivul buget. Contribuția
Organizației Patronale la bugetul de stat este de 45 milioane de euro/3 ani
(2011-2013).