Constanța se transformă: investiția IULIUS, așteptată cu mare interes

Palas Iasi - proiect mixed-use IULIUS  Large
Palas Iași – proiect mixed-use IULIUS

În România, schimbarea destinației unei zone brownfield se conturează într-un mod spectaculos și la Constanța. Un teren de 38 de hectare, neutilizat de 10 ani pe fosta platformă Oil Terminal, va fi supus unei transformări urbanistice remarcabile.

Compania Iulius propune aici un amplu proiect de regenerare urbană, care include dezvoltarea unui ansamblu mixed-use. Acesta va cuprinde spații comerciale, clădiri de birouri, zone rezidențiale și funcțiuni publice, toate integrate sustenabil.

Noua dezvoltare nu doar că va schimba fața orașului, ci va crea și un punct de interes fără precedent în Constanța. Proiectul va include un parc generos și o grădină botanică, care vor aduce natura mai aproape de locuitori și vor redefini spațiul urban. „Este o investiție care transformă radical această parte a orașului. Vorbim despre un concept inovator, așa cum nu mai există altul în Constanța,” au declarat reprezentanții IULIUS.

Integrarea în rețeaua urbană și îmbunătățirea infrastructurii

Proiectul va beneficia de o infrastructură modernă, menită să integreze noua dezvoltare în rețeaua urbană existentă. Printre facilități se numără piste de biciclete, alei pietonale și artere care vor conecta eficient acest spațiu cu restul orașului, răspunzând astfel nevoilor comunității locale. Noua investiție va aduce un suflu nou Constanței, nu doar prin estetica modernă, ci și prin impactul economic major pe care îl va genera: locuri de muncă noi. Va funcționa ca un catalizator al dezvoltării economice și va îmbunătăți semnificativ calitatea vieții urbane.

Reacțiile constănțenilor: între entuziasm și ușoară neîncredere

Părerea generală a locuitorilor din Constanța este pozitivă, majoritatea văzând în această investiție o șansă reală de modernizare și dezvoltare a orașului. Iată câteva dintre opiniile celor mai optimiști:

  • Ioana, profesor: „Era timpul ca această zonă să fie valorificată. Va deveni un loc de întâlnire pentru toată lumea, fie că vorbim despre tineri sau familii. Abia aștept să văd cum va arăta.”
  • Andrei, antreprenor: „O astfel de investiție este vitală pentru Constanța. Va atrage și mai mulți turiști, iar economia locală va înflori.”
  • Mirela, funcționar: „Regenerarea urbană este o soluție ideală pentru zonele industriale abandonate. Cred că proiectul Iulius va deveni un model pentru alte orașe.”
  • Radu, inginer: „Sper că acest proiect va pune Constanța pe harta celor mai moderne orașe din România. Este nevoie de astfel de inițiative.”
  • Ana, studentă: „Un astfel de spațiu de socializare și recreere este exact ce lipsea din oraș. Cred că va atrage și mai mulți tineri.”

Totuși, deloc surprinzător în cazul unui proiect de o asemenea amploare, al cărei impact este destul de dificil de perceput dacă nu ai vizitat măcar un proiect similar, poate chiar și cele ale Iulius din Iași sau Timișoara, sunt și locuitori care încă se lasă convinși că proiectul se va materializa conform planurilor ambițioase. Este poate de înțeles într-un oraș în care s-au promis multe și s-au realizat puține. Însă, vorbim despre Iulius, dezvoltator cu experiență de peste 15 ani în construirea unor proiecte de anvergură în cele mai importante orașe regionale, o companie care a realizat toate proiectele anunțate și care, de altfel, după inaugurarea investițiilor le și administrează, ceea ce reprezintă un plus privind responsabilitatea cu care construiește.  

  • Marius, economist: „Am mai auzit de proiecte mari care nu s-au concretizat. Sper să nu fie doar un alt plan grandios care rămâne pe hârtie.”
  • Claudia, casnică: „Mi se pare că e prea frumos ca să fie adevărat. Ar fi minunat, dar până nu văd că lucrările încep și se dezvoltă. N-ar strica deloc să avem un spațiu frumos, ca în Iași, să ieșim cu prietenii și copii. Știți însă cum e: până nu vezi, nu crezi.”

Un nou capitol pentru Constanța

Dacă proiectul va fi realizat conform promisiunilor, acesta va marca un nou capitol pentru municipiul Constanța. Spațiul modern, dedicat comunității, va transforma această zonă industrială abandonată într-o destinație vibrantă și atractivă, redefinind modul în care locuitorii și turiștii percep orașul.

Proiectul Iulius este pregătit să aducă un plus de valoare economică, socială și culturală Constanței, făcând orașul un punct de atracție major pe harta turistică și economică a României.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

8 comentarii la “Constanța se transformă: investiția IULIUS, așteptată cu mare interes

  1. Mai usor cu betoanele si cu supermercaturile ,ne ati umplut orasu de…Kaufland..Lidle…Mega..Carefour…si altele…orasul are nevoie de verdeata ,parcuri,locuri de joaca,divertisment,un cinema in aer liber…loc ptr sport …gimnastica ritmica in aer liber,locuri de distractie ptr copii,adulti si de ce nu ,ptr pensionari.

  2. Toate bune și frumoase! Pe hârtie… Însă prima întrebare pe care ar trebui să o pună constănțenii este: cum se va ajunge acolo? Terenul din proiect este înconjurat de căi ferate și de restul proprietăților Oil Terminal. Va costa enorm să faci poduri sau pasaje, iar străzile respective (Brătianu sau Cumpenei sau Mangaliei sau Caraiman) se vor aglomera și mai tare. Sau poate că soluția ar fi mutarea Gării Constanța, așa cum se zvonește în ultima perioadă… Căile ferate respective ar deveni inutile și accesul auto va putea fi lesne accesibil pe toate străzile amintite mai sus. Mai rămâne de stabilit cum ajungi cu trenul de la Palas la Mangalia…

  3. Toate bune și frumoase! Pe hârtie… Însă prima întrebare pe care ar trebui să o pună constănțenii este: cum se va ajunge acolo? Terenul din proiect este înconjurat de căi ferate și de restul proprietăților Oil Terminal. Va costa enorm să faci poduri sau pasaje, iar străzile respective (Brătianu sau Cumpenei sau Mangaliei sau Caraiman) se vor aglomera și mai tare. Sau poate că soluția ar fi mutarea Gării Constanța, așa cum se zvonește în ultima perioadă… Căile ferate respective ar deveni inutile și accesul auto va putea fi lesne accesibil pe toate străzile amintite mai sus. Mai rămâne de stabilit cum ajungi cu trenul de la Palas la Mangalia…

  4. Pacat de favela Constanta.
    TERMINATI CE ATI INCEPUT.
    ORASUL SE SCUFUNDA IN NOROAIE.
    Toti care ati fost la putere pentru interese proprii sa dea Dzeu sa va tina o eternitate in acekeasi conditii in care ati tinut voi populatia..manca-v-ar raiul de nenorociti

  5. ala este imbibat cu titei. Cel mai bine ar fi sa fie spatii verzi si atat.
    Dar banii INVESTITORILOR au luat mintile fomistilor.
    Oricum, orasul asta a ajuns un maidan.

  6. Probabil se va muta gara, se vor elimina liniile de cale ferata dinspre BRATIANU , legatura cu orasul se va face in zona actualei gari si parcului , bulevardul Ferdinand se va continua pana in inima zonei noi create . Trebuie sa fie folosit si tunelul Saligny , in sensul in care se va intra din zona asta in zona portului, spre celelalte edificii a lui Saligny din port… astfel incat zona din port danele de langa capitanie…APMC …depozitele de cherestea …. sa se transforme intr un down town City.

  7. Chițac vrea acolo un nou sediu al primăriei.La câți conțopiști are -în era digitalizării-se plânge că nu mai încap în actualele sedii.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Au vândut 147 de mașini fără a le evidenția în contabilitate - percheziții inclusiv în Constanța

joi sept. 26 , 2024
Poliţiştii din Bucureşti au făcut, joi, percheziţii în Capitală şi în mai multe judeţe, într-un dosar de evaziune fiscală în formă continuată. Încă din 2018, o firmă ar fi vândut peste 140 de maşini second-hand fără a evidenţia operaţiunile în contabilitate şi a produs un prejudiciu de peste 1,3 milioane […]
inamtriculare auto second hand

V-ar putea interesa și: