Constănțeni revoltați: „Am depus cerere pentru permise de acces în zona peninsulară, dar am fost refuzați”

Șoferi la coadă la bariera din zona peninsulară, în prima zi de aplicare a regulamentului

Regulamentul de acces în zona peninsulară, care a început să fie aplicat de luni, 15 noiembrie, a creat deja multe probleme. Una dintre ele este că nu toți cei care au depus cereri pentru o autorizație de acces au primit răspuns. Alta este că unii dintre ei primit răspuns negativ. Pe nedrept, afirmă.

V-am prezentat azi dimineață cazul unui constănțean care nu a putut ajunge la muncă, azi, cu mașina, pentru că se montase barieră și nu avea permis de acces. Ne-a spus că a încercat să depună documentele la primărie, încă de când s-a votat regulamentul. De aici a fost trimis la SPIT. Inițial, nu au vrut să-i primească cererea. Angajatele au acceptat-o, în cele din urmă. Nici până astăzi, acesta nu a primit un răspuns.

Într-un alt caz, administratorul mai multor firme cu sediul în zona peninsulară ne-a spus că a primit aviz negativ.

„Am depus actele pentru trei mașini, care sunt înregistrate pe trei firme, toate cu sediul în peninsulă. Am demonstrat că putem parca în interiorul proprietății 8 mașini. Am primit răspuns negativ. Un angajat a fost la SPIT să întrebe de ce am fost refuzați. Ni s-a cerut un plan al terenului. L-am pus la dispoziție, deși această condiție nu apare în regulamentul de parcare. Nu există. Acum așteptăm, poate primim măcar pentru o firmă, pentru o mașină.”, ne-a declarat acesta.

„În dosarul pentru obținerea permisului nu se cere o schiță a spațiului/terenului în cazul în care parchezi în interiorul proprietății. Am fost refuzați pentru că nu avem un plan. Ce fel de plan, nu știm, dar o să depunem unul . Nu știu nici dacă cei de la SPIT știu sa calculeze cum parcăm în curte? Nu știu nici dacă nu cumva ne pune acum să trecem în contractele de chirie și câte locuri sunt pentru fiecare firma ? Ne-au refuzat deși puteau sa ne dea măcar o mașină pe entitate juridică sau măcar una pentru adresă, dar să nu ne dea nimic? E haos. Iar azi, nedând niciun permis, dar blocând accesul, practic ne-au negat dreptul la liberă circulație. Până la urmă am intrat în peninsulă cu îmbrânceli, amenințări și scandal. Oamenii de la pază erau jenați de situație și făceau practic doar act de prezență, ca să-și justifice uniforma, dar în rest… erau și ei jenați de ridicolul situației și ne cam dădea drumul”, ne-a mai spus constănțeanul.

Haosul creat azi a fost incredibil. La barieră s-a făcut coadă, pentru că mulți dintre cei care ajungeau nu aveau permis de acces. Șoferul unei dubițe care transporta pâine a fost nevoit să ia lăzile în brațe și să meargă pe jos. Mașinile de aprovizionare pot intra în zonă, dar numai între orele 23.00 și 06.00. Cam greu să duci pâinea la 12 noapte sau dis de dimineață.

Spre după-amiază, oamenii care voiau să intre cu mașina au descoperit o nouă metodă: chiar înainte de a intre pe bulevardul Regina Elisabeta făceau stânga, pe interzis, pe strada Arhiepiscopiei. Un talmeș balmeș de nedescris.

Am observat și că în Constanța, care se vrea smart city, bariera are nevoie de un om putere pentru a se ridica. O persoană mai corpolentă apasă, la propriu, pe un capăt pentru a o ridica.

Dincolo de acest aspect, poate hilar, rămâne de rezolvat problema oamenilor de afaceri din zonă. E foarte bine că transformă zone ale orașului în zone pentru pietoni, dar trebuie avut în vedere că acolo sunt sediile unor firme importante, cu afaceri de zeci de milioane de euro pe an. Poate acestea se vor descurca și își vor întâmpina oaspeții la barieră, cu limuzinele. Ce vor face cei mai mici?

Se mai ridică o întrebare: de ce interzici accesul dacă nu ai soluționat toate cererile? Era un capăt de țară să mai aștepți puțin?

Printre cei câțiva oameni care se află la conducerea orașului se numără și unul care știe ce înseamnă să ai o firmă, să o crești, să angajezi oameni și, foarte important, să le dai salariile la timp. E vorba de Ionuț Rusu. Ceilalți au fost fie angajați la stat, fie au profesii liberale. Cu siguranță știe cât de greu e să faci acest lucru și că orice piedică în business se răsfrânge asupra angajaților.

Probabil însă că va trebui să ne obișnuim cu această situație. Tribunalul Constanța a respins, azi, în primă instanță, cererea unor persoane și firme de suspendare a regulamentului.

Ce vor face însă persoanele cu probleme locomotorii care vor să ajungă în zonă? Bolnavii care se duc la medicii care au cabinete în peninsulă? Bătrânii care își vizitează copii și care nu se mai pot deplasa bine?

Vom vedea, în timp, dacă a fost o decizie bună sau nu. Așteptăm să vedem reacția pieței imobiliare. Zona nu era una dintre cele mai căutate, pentru că se închiria greu, iar oamenii care investesc preferă Mamaia. Avea însă farmecul său. Acum, cu accesul interzis, cu siguranță cei care vor să cumpere se vor gândi de două ori înainte. Dacă va crește însă traficul pietonal, firmele din HORECA vor avea de câștigat. Din păcate, Constanța are turism numai cel mult 3 luni pe an, nu 12, ca București, Brașov, Sibiu, de pildă.

Apropo, „până în prezent, au fost emise 553 de permise pentru toate categoriile prevăzute în regulament. În continuare, se pot depune cereri pentru eliberarea permiselor de acces.”, a transmis Primăria Constanța.

Mai jos aveți câteva detalii despre cine poate, în teorie, să obțină permise de acces în peninsulă.

Tipurile de permise de acces în Zona Peninsulară (Z.P.), perioada de valabilitate şi condiţii de acces

(1) PERMIS DE ACCES PENTRU REZIDENŢI PERSOANE FIZICE – pe perioada valabilităţii actului de deţinere a locuinţei situată în Z.P., pentru vehiculul deţinut cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3000 kg; permite accesul doar în zonele ocazional carosabile, pentru un vehicul pentru fiecare unitate locativă sau se acordă în funcţie de numărul de locuri de parcare deţinute (reprezentate în documentaţia cadastrală sau autorizaţia de construcţie), staţionarea/parcarea fiind interzisă pe domeniul public în afara locurilor special amenajate semnalizate prin indicatoare de semnalizare rutieră, conform

Regulamentului de circulaţie al vehiculelor în Zona Peninsulară a municipiului Constanţa întocmit de administratorul drumului;

(2) PERMIS DE ACCES PENTRU REZIDENŢI PERSOANE JURIDICE – pe perioada valabilităţii actului de deţinere a spaţiului în care îşi desfăşoară activitatea, situat în Z.P., pentru vehiculul deţinut cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3000 kg; permite accesul doar în zonele ocazional carosabile şi se acordă în funcţie de numărul de locuri de parcare deţinute cu destinaţia de parcare, staţionarea/parcarea fiind interzisă pe domeniul

public;(3) PERMIS DE ACCES PENTRU EVENIMENTE – în perioada aprobată, pentru vehiculele masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg, ce transportă materiale pentru amenajarea locaţiilor sau care participă la desfăşurarea unor evenimente publice sociale, culturale sau sportive, etc., permite accesul atât către zonele ocazional carosabile cât şi către zonele exclusiv pietonale, cu indicarea amplasamentului şi traseului de urmat;

(4) PERMIS DE ACCES PENTRU APROVIZIONARE – anual, în intervalul orar 23.00- 06.00, pentru vehiculele de transport marfă cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg, permite accesul doar în zonele ocazional carosabile, pe drumul cel mai scurt;

(5) PERMIS DE ACCES PENTRU INSTITUŢII PUBLICE – anual, pentru vehiculele instituţiilor de interes public, cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg, în vederea unei bune desfăşurări a activităţii acestora; permite accesul atât către zonele ocazional carosabile cât şi pe drumul cel mai scurt şi se acordă în funcţie de numărul de locuri de parcare deţinute, fiind interzisă staţionarea/parcarea pe domeniul public; sa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg utilizate în cadrul lucrărilor de construire, amenajare sau modernizare; permite accesul atât către zonele ocazional carosabile cât şi către zonele exclusiv pietonale, cu indicarea traseului de urmat şi amplasamentului fiind interzisă staţionarea/parcarea pe domeniul public;

(7) PERMIS DE ACCES PENTRU FURNIZORII SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE – anual, pentru vehiculele furnizorilor de servicii de utilităţi publice, pază/monitorizare şi administratorul drumului public, care efectuează lucrări sau intervenţii în zonă cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg; permite accesul atât către zonele ocazional carosabile cât şi către zonele exclusiv pietonale, pe drumul cel mai scurt;

(8) PERMIS DE ACCES PENTRU FURNIZORII SERVICIILOR DE CATERING, POŞTA SAU CURIERAT ŞI TRANSPORT VALORI – anual/în perioada aprobată, pentru vehiculele de transport produse voluminoase (exemplu – torturi nunţi în cazul catering sau frigider, maşină de spălat în cazul poştei sau curieratului), având masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg; permite accesul doar în zonele ocazional carosabile, pe drumul cel mai scurt, fiind interzisă staţionarea şi parcarea în Z.P.;

(9) PERMIS DE ACCES PENTRU EVENIMENTE RELIGIOASE – în perioada aprobată, pentru vehiculele cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg care participă la desfăşurarea unor evenimente religioase (nuntă, botez, înmormântare, etc.) până la ora 19,00; permite accesul doar în zonele ocazional carosabile (maxim 5 vehicule pentru fiecare eveniment şi maxim 2 ore);

(10) PERMIS DE ACCES SITUAŢII EXCEPŢIONALE – în perioada aprobată, pentru vehicule cu încărcarea de maxim 7,5 tone pe osie, în cazul situaţiilor excepţionale: microbuze electrice destinate transportului public de persoane (între 8-14 locuri), transport expres bunuri voluminoase (pentru maxim 24 ore) – transport electric propriu al hotelurilor/pensiunilor din Z.P. (pentru transportul clienţilor cu bagaje în Z.P., cu itinerar definit şi oprire scurtă, doar 15 minute, pentru încărcare şi descărcare bagaje în zona drop off/drop on din apropierea unităţii de cazare), vehicule care deservesc la îngrijirea/asistenţa persoanelor cu-dizabilităţi (încadrare în grad de handicap); vehicule de intervenţie în cazul unor situaţii de urgenţă (cladiri cu risc seismic în stare avansată de degradare), situaţii excepţionale de securitate în cazul unor evenimente publice, vehicule pentru amenajare în cazul proiectelor de reabilitare pe fonduri europene, vehiculele furnizorilor de servicii medicale, curanţi, vehiculele furnizorilor de alte servicii care prin natura lor necesită utilizarea unui autovehicul (Service biciclete sau trotinete, întreţinere spaţii verzi, reparaţii frigidere, etc) cu avizul Comisiei de Circulaţie, dacă este cazul; permite accesul vehiculelor atât către zonele ocazional carosabile cât şi/sau către zonele exclusiv pietonale (cu indicarea traseului de urmat şi a amplasamentului), iar solicitarea se efectuează în zilele lucrătoare, cu cel puţin 72 ore înainte de acces.

Zen Residence
comprest util asfalt dobrogea



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Următorul articol

Rompetrol Rafinare: „Evenimentul de la începutul lunii iulie a avut un impact negativ semnificativ”

Mon Nov 15 , 2021
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International, și-a prezentat azi rezultatele financiare. În raportul s-a făcut referire și la tragedia din vară, explozia în urma căreia trei angajați și-au pierdut viața. Rompetrol a afirmat că a fost vorba despre un „eveniment cu impact negative semnificativ”, dar a ținut să […]