Cum ne-a păcălit Asociația Constanța Altfel în chestiunea parcărilor

În iunie 2019, Asociația Constanța Altfel, condusă, pe atunci, de Vergil Chițac și Felicia Ovanesian, anunța cu mândrie că regulamentul de parcare instituit de Decebal Făgădău fusese anulat de instanță. Acțiunea fusese intentată de aceasta, în colaborare cu altă asociație.

„Am atacat regulamentul pentru multiplele dispoziții nelegale cuprinse în acesta și nu pentru că am fi împotriva plății, desi, în raport cu alte orașe, tariful este unul piperat, mai ales ales în stațiunea Mamaia. Țineți-ne pumnii!”, era mesajul prin care asociația cerea sprijin popular.

În imaginea postată era încercuit un detaliu: că parcarea se plătește 24 de ore din 24.

Asociația Constanța Altfel spunea că „regulamentul este nelegal” și „cei care l-au elaborat și adoptat niște incompetenți. Adică niște Dorel de primărie și consiliu local.” și că „unicul scop al Regulamentului este acela de a ”crea” artificial locuri de parcare, prin tarife prohibitive și transformarea întregului municipiul într-o parcare publică”.

Astfel de mesaje au adus capital de imagine, pe care Vergil Chițac și compania l-au fructificat și au ajuns la conducerea orașului. Vergil Chițac, Felicia Ovanesian, Bogdan Kircorian, ca să numim numai câțiva membri din Constanța Altfel, sunt acum cu toții plătiți din bani publici.

După ce au ajuns la conducere, au elaborat un nou regulament. Este creația Feliciei Ovanesian și a lui Horia Constantinescu, fost și actual membru PSD, cooptat de Vergil Chițac în echipa sa.

Tariful de parcare pe vremea lui Făgădău era 2,5 lei pe oră în centru, iar pe timp de noapte era gratuit. Regulamentul Chițac – Ovanesian prevedea 4 lei pe oră în centru și plată non-stop! Așa e și acum. Păi nu-i mai piperat? Este. Dar cui să dea socoteală?

Pe vremea lui Făgădău se taxa parcarea numai în centru. Fosta conducerea a Constanța Altfel a introdus plata și în cele mai mărginașe cartiere. Cine a transformat întreg municipiul într-o parcare publică? Întrebarea este retorică.

În Mamaia costa tot 2,5 lei pe oră, cu excepția zonei de nord, mai exact lângă cluburi, unde era de 5 lei în timpul săptămânii și de 10 lei pe oră în weekend, pentru șmecherii care cărau șampanie scumpă cu roaba. În sezonul 2021 a fost 4 lei pe zi, non stop.

Asociația mai spunea atunci că, în condițiile în care pentru taxa de parcare percepută nu se oferă în contrapartidă niciun serviciu, sunt încălcate prevederile art.2 pct.55 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, potrivit cu care taxa reprezintă „suma plătită de o persoană fizică sau juridică, de regulă, pentru serviciile prestate acesteia de către un operator economic, o instituție publică ori un serviciu public”. Vi se pare că acum vă sunt oferite multe servicii pentru cei 4 lei pe oră?

De asemenea, Constanța Altfel a atacat și faptul că locurile rezidențiale puteau fi ocupate de oricine plătește în intervalul 08.00 – 17.00, dar a spus și că „măsura complementară a ridicării vehiculului instituită prin regulament nu e legală”. Uitați-vă la ce se întâmplă acum!

Iată ce afirma în 2019:

„Intervalul orar 8-17 corespunde unui program normal de lucru al instituțiilor bugetare. Însă nu toți locuitorii municipiului Constanța sunt angajați la „stat”, sens în care, potrivit Regulamentului, posesorii locurilor de parcare de reședință pe bază de abonament care lucrează în domeniul privat și al căror program de lucru nu se încadrează în intervalul orar 08.00 – 17.00, vor fi obligați să achite pe lângă taxa de rezervare a locului de parcare și un tarif orar zilnic pentru perioada ce excede intervalului 08.00 – 17.00. În aceeași situație se regăsesc studenții și pensionarii.

Trecând peste faptul că titularii autorizațiilor de rezervare loc parcare nu au certitudinea că vor putea beneficia de locurile de parcare rezervate, aceștia plătesc în realitate taxa de rezervare pentru intervalul orar 17.00 – 08.00, interval în care potrivit Regulamentului toate celelalte locuri de parcare publice pot fi utilizate fără plată.

Măsura complementară a ridicării vehicului instituită prin Regulament este nelegală. Pentru că autoritățile publice locale nu au dreptul de a reglementa sancțiuni complementare, dar și pentru că sancțiunea complementară a ridicării autovehiculelor se poate dispune exclusiv de către poliția rutieră și doar în ce privește autovehiculele parcate neregulamentar.”

Să nu credeți că actualul regulament e bun. Dimpotrivă. PNL și USR se chinuie de luni bune să-l modifice. Chițac și Ovanesian nu au fost la nicio discuție. Detalii AICI.

Și să nu credeți că cei de acum sunt mari specialiști. Regulamentul lor de acces în peninsulă a fost suspendat de instanță, iar motivare te face să te înfiori. Detalii aici: Motivarea suspendării: regulamentul de acces în zona peninsulară, „o ingerință nepermisă în drepturile persoanelor”

Constanța va fi ALTFEL, ne promitea asociația, în vara lui 2019. Este cu siguranță altfel, dar vi se pare că în bine sau în rău?

Vă recomandăm și:

EXCLUSIV. Primăria Constanța a strâns bani frumoși din parcări. Ce face cu ei?

O hotărâre a Curții Constituționale răstoarnă multe calcule politice: asociațiile nu-i mai pot hărțui pe dezvoltatorii imobiliari

Insuportabila tăcere a liberalilor constănțeni

Primăria Constanța construiește orașe pentru mașini

Zen Residence
comprest util asfalt dobrogea



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Următorul articol

Revoltă după ce un șofer a fost omorât cu o piatră. Un oraș a fost declarat „zonă specială de siguranţă publică”

Thu Jan 13 , 2022
A fost revoltă, aseară, în orașul Bolintin-Vale din Giurgiu, după ce un şofer de microbuz a fost lovit cu piatra în cap şi a murit duminică la spital, în urma unui scandal izbucnit pe stradă.  Sute de localnici au manifestat în faţa Primăriei, unde au cerut măsuri urgente, care să-i […]