Cum se va modifica regulamentul de acces în Zona Peninsulară a Constanței

Progres în armonizarea interesului public general cu cel al locuitorilor din Zona Peninsulară. Rezultatul celor trei întâlniri de lucru între consilierii PNL, respectiv USR și aparatul de specialitate al primarului Vergil Chițac se concretizează în următoarele propuneri de revizuire a regulamentului de acces auto, potrivit Primăriei Constanța:

⁃ instituirea unui coridor de acces general pentru facilitare trafic auto și oprire cu durata de 5 minute, la Sud de piața Ovidiu alcătuit din străzile Remus Opreanu și Revoluției din 22 Decembrie 1989 cu intrare din bulevardul Elisabeta, respectiv ieșire spre același bulevard
⁃ instituirea unui coridor de acces general pentru facilitare trafic auto și oprire cu durata de 5 minute, la Nord de piața Ovidiu alcătuit din străzile Traian, Sulmona și Mircea cel Bătrân pentru direcția Est. respectiv Vasile Canarache pentru direcția Vest
⁃ soluția coridoarelor de acces auto va fi evaluată periodic prin prisma consecințelor ce le creează
⁃ orar de aprovizionare între orele 6.00 – 10.00
⁃ permise de acces pentru evenimente religioase private, în număr limitat și pe perioadă determinată
⁃ permise de acces pentru mass-media, în număr limitat, pe perioadă nedeterminată, cu îndeplinirea unor condiții

Regulamentul actual, ce deservește interesul public general, aflat în vigoare ca urmare a votului consilierilor, va fi revizuit printr-o viitoare hotărâre a Consiliului Local pentru a răspunde într-o măsură mai mare dorințelor cetățenilor din zonă, dar va continua să respecte obiectivul asumat de a reabilita, proteja și pune în valoare situl istoric Zona Peninsulară Constanța.

O ședință extraordinară de Consiliu Municipal pentru suspendarea regulamentului va avea loc pe 25 noiembrie.

Puteți urmări știrile Constanța 100% și pe Facebook, și pe Google News.

energia residence
sprijina-jurnalismul-independent

9 comentarii

  • Ședinta are pe ordinea de zi proiectul de suspendare a aplicării Regulamentului de Acces, nu modificarea lui. Verificați pe site-ul primăriei, la convocatoare.

  • dan t.coman

    Un alt găinaț pe scaunul de primar al frumosului oraș.
    Păcat.
    Și se spunea că la Caracal s-a răsturnat căruța cu proști.

  • Crearea coridoarelor de acces rezolva (partial) problema aprovizionarii afacerilor din zona. Cei cu locuinte vor primi permise de acces pentru câte un autovehicul, chiar daca in jurul casei nu exista nici un loc de parcare amenajat.
    Cum poti face un regulament fara sa stii cate locuri de parcare sunt disponibile si cate se mai pot amenaja si unde, ca si cate locuinte si cate spatii comerciale. Abia dupa aia poti stabili reguli care sa fie real aplicabile, fara derogari.

  • Nu sunt locuri de parcare disponibile, asta e problema. Sunt 16 locuri amenajate de primărie. Atât.

    • In Constanța sunt 140.000 de masini si 30.000 de locuri de parcare. E jale peste tot in privinta asta.

    • Sunt orase mult mai bine finantate si organizate, si tot nu au reusit sa elimine problema parcarilor.
      Problema sunt masinile, nu parcarile.

  • Spuneți că în Constanța sunt 30.000 de locuri de parcare și 140.000 de mașini. În Zona Peninsulară sunt 16 locuri de parcare amenajate (scrie în studiul de impact) și la implementarea vechiului regulament s-au emis 3600 de permise (citat din primar). Faceți un raport simplu și vedeți cum stau lucrurile (cca 20% din total mașini Constanța au loc de parcare amenajat, față de 0.4% în Zona Peninsulară).

  • Și apoi să presupunem că scoatem cele 3600 de mașini din zona peninsulară și acestea parchează la Poarta 1, pe Termele Romane, pe Elisabeta și în Portul Tomis. Unde vor parca turiștii? Unde vor parca constănțenii care vin să se plimbe pe faleză, în Port și în Zona Peninsulară?

Leave a Reply

Your email address will not be published.