De ce n-am devenit client al sistemului car sharing promovat de BCR

car sharing bcr constanța
Mașinile din sistemul car sharing sunt parcate în fața sediului BCR Constanța

Când a apărut anunțul că orașul Constanța va avea un sistem de car sharing, mi s-a părut o idee foarte bună. Mi-am dat seama însă că nu este o opțiune viabilă pentru mine și, probabil, pentru mulți constănțeni. Probabil că vor fi totuși oameni care îl vor aprecia.

Primul pas pe care l-am făcut a fost să-mi instalez aplicația. E treabă ușoară, durează câteva minute. Nu trebuie să ai card la BCR, poate fi de la orice bancă. Eu am folosit un card de cumpărături. Trebuie să ai lângă tine permisul și cartea de identitate, pe care va trebui să le fotografiezi. După ce te înscrii, durează cam două zile până ți se validează contul. Când se întâmplă asta, ești „good to go”, cum spun englezii.

Am primit, pe WhatsApp, un mesaj de confirmare din partea BCR, în care mi s-a spus că mi s-a validat contul și mi-au fost reamintite tarifele. Adică, mi-au fost prezentate, pentru că nu le găsisem nicăieri explicit (nici nu căutasem mult).

Am aflat, astfel, că pornirea în cursă costă 55 de lei. De acești bani, ai 30 de minute incluse. Tariful după 30 de minute este de 1,3 lei pe minut. Mai există un tarif pentru rezervare anulată mai târziu de 20 de minute: 20 de lei (pentru rezervarea anulată mai devreme nu se plătește nimic). De asemenea, mi se mai spune că o cursă care nu s-a încheiat corespunzător atrage după sine continuarea tarifării până la închidere. Dacă faci un pas greșit, e posibil să plătești mult și bine.

Cum spuneam, n-am devenit client al sistemului. Motivele sunt două.

  1. Pentru mine, este destul de scump. Într-o zi obișnuită, am nevoie de mașină cam o oră și jumătate pe zi, pentru două, trei drumuri în oraș. Dacă sunt trei, m-ar costa 165 de lei pe zi. Dacă aș folosi-o 20 de zile, ar însemna 3.300 de lei. Nu spun că prețul e mare în general. Mașinile costă mult, există riscuri, etc. Spun că e mare pentru un om obișnuit care vrea să le folosească regulat, ca să simtă că trăiește într-un „smart city”. Apropo, mașina nu poate fi folosită decât în municipiul Constanța și în stațiunea Mamaia.
  2. Chiar dacă prețul ar fi mai mic, ar fi dificil să ajung la ele. În momentul în care scriu acest articol, aplicația spune că sunt disponibile 3 mașini, toate în parcarea BCR de la gară, la aproape 40 de minute de mers pe jos față de mine. Până ajung la BCR să iau mașina, aș putea ajunge la destinația pe care mi-am propus-o inițial.

Sistemul se potrivește bine, în opinia mea, și va avea succes în rândul turiștilor. Sediul BCR este aproape de gară. Dacă vii cu trenul din București, ajungi în două ore, cobori, faci câțiva pași și iei o mașină cu care poți ajunge în 30 de minute în Mamaia, dacă ai noroc de trafic lejer. Nu-ți mai cari bagajele în mijloacele de transport în comun, nu mai riști să iei țeapă de la taximetriștii din fața gării.

Aș folosi acest sistem în București. Poate chiar și în Constanța, când am mașina la revizie, de exemplu. Ar fi mai ieftin cu taxiul, dar cu siguranță este mai plăcut să conduci un BMW electric 🙂 Este o opțiune în caz de avarie, în niciun caz însă nu vorbim despre o revoluție în mobilitatea urbană.

Aș aprecia însă mult mai mult dacă ar apărea UBER în Constanța.

Dacă vreți să încercați, iată și câteva reguli pe care trebuie să le respectați pentru începerea unei curse:

  1. Alegeti o masina disponibila pe harta, în aplicație;
  2. Alegeti durata estimativa a cursei si faceți rezervarea; Suma aferenta acestei rezervari va fi blocata pe cardul Dvs.
  3. Trebuie sa ajungeti lângă mașina pentru a putea începe cursa: când sunteti lângă mașină, apăsați în aplicație butonul “Începe cursa”;
  4. Dupa un interval de 20 de secunde (indicate de un cronometru și in aplicație), puteti prezenta cardul in dreptul cititorului (marcat pe parbriz, în partea șoferului, sus)pentru a descuia mașina;
  5. În câteva momente, in aplicatie va fi prezentat un scurt formular pentru a ne spune daca ceva este in neregula (mașina lovită? mașina curată?);
  6. Dupa parcurgerea formularului veti primi în aplicație un cod numeric (PIN), pe care il introduceți pe dispozitivul (consola numerică) din mașină;
    La primul acces intr-una dintre masinile BCR eGO, dacă aplicația nu afișează formularul, va fi necesar sa urmați de doua ori procedura de log in/ log out (prezentarea cardului la cititorul din parbriz) si apoi introducerea tot de doua ori a pin-ului pe dispozitivul central.
    De-abia după primirea mesajului de bun venit puteți porni motorul.
  7. Conduceți mașina ca pe orice mașină cu transmisie automată: apăsați ”Start” pe butonul de lângă volan, vă cuplați centura de siguranță, apăsați frâna, comutați selectorul de marș pe poziția ”D” (Drive ) pentru mers înainte, poziția ”N” (Neutral) pentru staționare sau poziția ”R” (reverse) pentru mers înapoi, decuplați frâna de parcare (sub cotul dvs. drept) și porniți apăsând accelerația. Nu folosiți deloc piciorul stâng, nu există ambreiaj.
    ! Pornirea motorului înainte de introducerea pin-ului generează o eroarea la sistemul de transmisie. Evitați va rugam acest lucru!
  8. La parcare, după ce vehiculul s-a oprit, cuplați frâna de parcare (sub cotul dvs. drept);
  9. Daca doriti sa opriti temporar,și să părăsiți mașina, folositi cardul pentru încuierea/descuierea mașinii.
  10. Daca ați oprit pentru finalizarea cursei, confirmați de doua ori ”yes” la întrebarea ”Would you like to end your booking?” care apare pe consola pe care ați introdus codul PIN, apoi când părăsiți mașina nu uitați să o încuiați (după ce ați ieșit din mașină și ați închis ușa), prezentând cardul dvs. la cititorul de pe parbiz.
  11. Diferenta dintre suma blocata si suma aferenta utilizarii va fi deblocata si disponibila in cateva ore/zile.
energia residence
Zen Residence
comprest util asfalt dobrogea



Leave a Reply

Your email address will not be published.

Următorul articol

Elevii renunță la manuale pentru tehnologie. Se întâmplă în Emiratele Arabe Unite. De nu și în România?

Thu Sep 19 , 2019
Mii de elevi din Emiratele Arabe Unite care au renunțat la manuale pentru tehnologie participă la o competiție de robotică, menită să elimine barierele actuale din procesul de învățare, scrie ziarul The National. Imaginația elevilor, în competiție În timpul competiției de inteligență artificială și robotică, tinerii vor încerca tot ceea […]