De ce nu s-a semnat contractul prin care România trebuie să cumpere corvete

naval-group
Corvetă de tip Gowind® 2500 livrată de Naval Group armatei egiptene în anul 2017 (foto: www.naval-group.com)

Francezii de la Naval Group și Șantierul Naval Constanța (SNC) au obținut contractul pentru construirea de corvete multifuncționale pentru armata română, în iulie 2019.

Naval Group (Franţa), Damen (Olanda) şi Fincantieri (Italia) au fost competitorii în licitaţia organizată de statul român. Conform informațiilor confirmate parțial de ministrul Gabriel Leș, Naval Group ar fi depus o ofertă de 1,2 miliarde de euro, celelalte oferte fiind de 1,25 miliarde de euro (Damen) şi 1,34 miliarde de euro (Fincantieri).

Contractul pentru cele 4 corvete ale Forțelor Navale este blocat pentru că partea franceză cere mai mulți bani decât sunt prevăzuți în oferta cu care a câștigat licitația. Decebal Ilina, fost șef al Înzestrării Armatei, susține că acesta e principalul motiv pentru care armata nu a semnat nici acum contractul. Compania franceză Naval Group a câștigat programul de peste un miliard de euro, în urmă cu mai bine de 2 ani, în urma unei licitații la care au mai participat constructori navali din Olanda și Italia.

Inițial, contractul cu Naval Group nu s-a putut semna din cauza contestațiilor. La sfârșitul anului trecut, acest impediment a fost înlăturat, însă afacerea corvetelor tot blocată a rămas.

Surse din Cabinet susțin că presiunile din partea franceză să se semneze la un preț mai mare decât cel cu care s-a câștigat licitația sunt puternice și vin de la cel mai înalt nivel, inclusiv dinspre Élysée.

Am încercat să aflam detalii de la producătorul francez.

Într-un comunicat sec, Naval Group ne-a transmis că discută cu partea română pentru a sprijini Forțele Navele în programele de modernizare și că proiectul francez este soluția perfectă pentru România.

Nici Ministerul Apărării Naționale nu dă detalii, însă de-a lungul acestui an, reprezentanții instituției au afirmat că sunt gata de semnarea contractului.

Decebal Ilina spune că această situație nu se poate prelungi la infinit, în condițiile în care Forțele Navale au nevoie ca de aer de aceste nave moderne.

Din momentul semnării și până la livrarea primei corvete vor mai trece încă 3 ani, urmând ca toate 4 să vină în 7 ani.

Analiștii militari sunt de părere că, în acest moment, România nu are practic nicio capabilitate navală la Marea Neagră.

Cele două fregate cumpărate de la britanici nu au fost modernizate, nu au sisteme de rachete și de conducere a focului și sunt descrise de specialiști drept „hoteluri plutitoare”.

În aceste condiții, în lipsa corvetelor, Forțele Navale reprezintă structura cu cele mai învechite dotări din armata română.

Vă recomandăm și: FOTO VIDEO Negustorii de corvete – CT100.ro

Sursa: TVR


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Topul celor mai profitabile firme din județul Constanța

sâm dec. 18 , 2021
CCINA Constanța a organizat Topul firmelor din județul Constanța, ediția 2020. Clasamentul în funcție de profitul obținut este surprinzător. Cea mai profitabilă companie este una care are rolul de a administra un domeniu al statului, nu de a face profit. Este vorba despre Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța. […]
port constanta sediu cnapmc apc gara maritima_crop_crop

V-ar putea interesa și: