Deputatul PSD Lucian Lungoci afirma în 2021 că taxa pentru traversarea podurilor peste Dunăre era ABERANTĂ. Acum spune că desființarea NU ESTE CORECTĂ și nici CONSTITUȚIONALĂ

Lucian Lungoci (dreapta) alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la un eveniment în Mamaia, în primăvara lui 2023

Acum doi ani, PSD tuna și fulgera împotriva taxei de pod. Dacă citeai declarațiile parlamentarilor de Constanța, ai fi spus că va fi desființată imediat. Atunci, ministru al Transporturilor era un USR-ist. Când a venit la conducerea ministerului unul de-al lor, discursul s-a schimbat mai repede decât ai putea rosti, de exemplu, „ipocrizie”. Au dispărut și mesajele beligerante. Taxa nu mai reprezintă nicio problemă.

Ne-am uitat astăzi pe câteva dintre declarațiile pe care le găsim încă pe pagina de Facebook a parlamentarului PSD Lucian Lungoci, membru în Comisia pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, unul din cei doi parlamentari PSD care l-a însoțit, recent, pe ministrul Transporturilor în vizitele pe care acesta le-a efectuat în Constanța (al doilea este Horia Țuțuianu). Nu știm ce vorbesc în particular, dar știm că domnul Grindeanu nu vrea să elimine taxa de pod, pentru că CNAIR folosește banii pentru structura rutieră din România. Din toată țara. Adică noi, constănțenii, plătim pentru investițiile din Cluj, Oradea, Iași, etc.

Lungoci, 2021: Taxa este ABERANTĂ

Pentru Lucian Lungoci, taxa pentru traversarea podurilor era ABERANTĂ în 2021. În 2022 însă, afirma că nu este corect pentru șoferii din România să fie eliminată.

Iată ce spunea Lucian Lungoci în pe 28 aprilie 2021, printr-o postare pe Facebook:

 „De ce trebuie constănțenii să plătească pentru a se întoarce acasă?

Am încercat, în comisia pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, să repar o nedreptate făcută, de prea mult timp și prea nedrept, dobrogenilor. Cei care sunt nevoiți să plătească pentru a se întoarce acasă!

Concret, locuitorii din județele Constanța și Tulcea plătesc o taxă, atunci când trec podurile peste Dunăre, Fetești și Cernavodă pe A2 și Giurgeni-Vadu Oii pe DN2A, chiar dacă au achitată rovinieta! Adică tot o taxă de drum…

În comisie, a fost discutat, urmând a fi votat, un raport de adoptare sau respingere a Propunerii legislative privind eliminarea taxei pentru podurile care leagă Dobrogea de restul țării . Propunere inițiată de 7 deputați ai minorităților naționale.

Am pledat pentru eliminarea acestei taxe, în condițiile în care atât dobrogenii cât și milioanele de turiștii veniți vara, în concediu, pe litoralul Mării Negre scot bani din buzunar pentru rovinietă.

S-au opus vehement reprezentanții Ministerului Transporturilor, dar și cei ai partidelor aflate la guvernare: PNL și USR-PLUS.

Motivul!?!?!?

Au nevoie de banii proveniți din această taxă, fără a preciza, însă, ce au făcut cu banii încasați până la acest moment! Și fără a mai aduce un alt argument pertinent, în susținerea taxei de pod.

S-a ajuns la o amânare pentru votarea unui raport, cu dorința ca, la următoarea întâlnire pe această temă, să ne fie prezentate date concrete în privința banilor proveniți din taxa de pod.

Rămân consecvent poziție mele în această problemă și sper ca deputații PNL și USR din cadrul comisiei Transporturi și infrastructură să voteze proiectul, cu atât mai mult cu cât liberalii au avut o inițiativă în acest sens, atunci când se aflau în opoziție!

Și pentru ca aberațiile să fie complete, dacă un locuitor al județului Constanța pleacă în străinătate prin cele 5 puncte vamale la granița cu Bulgaria- Vama Veche, Negru Vodă, Dobromir, Lipnița, Silistra- nu îl costă vreun leuț. Dacă, același locuitor al Constanței vrea să meargă în țara sa, trecând Dunărea , PLĂTEȘTE !!!

#Dobrogea nu trebuie discriminată! Și #Dobrogea este #România!”

Lungoci, 2021: Taxa este DISCRIMINATORIE

A revenit asupra problemei, tot printr-o postare pe Facebook, pe 23 iunie 2021 și a spus că s-a făcut „încă un pas” pentru ca taxa percepută la trecerea podurilor peste Dunăre să fie eliminată.

„În cadrul Comisie de Transporturi, alături de mine, parlamentarii #PSD, #PNL, #AUR, #UDMR, precum și un reprezentanta #UDTMR au votat pentru raportul de adoptare al Proiectul de lege privind eliminarea taxei de pod. Ceea ce înseamnă că proiectul va intra în dezbaterea plenului Camerei Deputaților.

Este vorba despre un proiect inițiat de parlamentarii #PNL, în februarie 2019. Un proiect care a avut un traseu marcat de avize negative și rapoarte de respingere:

  • februarie 2019 – Comisia pentru buget, finanțe și bănci trimite aviz negativ
  • februarie 2019 – Comisia juridică, de disciplină și imunități trimite aviz negativ
  • iunie 2019 – Comisia pentru industrii și servicii, Comisia pentru transporturi și infrastructura emit raport de respingere
  • ianuarie 2020 – Guvernul trimite punct de vedere negativ
  • mai 2021 – Proiectul de lege intră în dezbatere, în plenul Camerei Deputatilor la secțiunea respingeri

A fost momentul, 11.05.2021, în care am susținut, în plenul Camerei Deputaților, proiectul legislativ și am reușit retrimiterea acestuia la Comisii, pentru reexaminare și emiterea unui raport suplimentar.

Din luna mai până în prezent, reexaminarea cerută de mine a fost amânată în Comisia de Transporturi, de două ori. Motivul? Ministerul Transporturilor, condus de USR-istul Cătălin Drulă, a refuzat să elimine taxa de pod. Pentru că se reduc veniturile Ministerului!!!

Cu fiecare ocazie- dezbaterea în comisie a unui proiect de lege asemănător, susținerea acestui proiect de lege în comisie în prezența Ministrului Transporturilor, intervenția în plenul Camerei Deputatilor pentru retrimiterea la comisii – am susținut eliminarea acestei taxe!

Ea reprezintă o taxă discriminatorie pentru judetul nostru! Este, în același timp, o dubla taxare, în condițiile în care conducătorii auto plătesc rovinieta – taxă de utilizare a rețelei de drumuri naționale- iar podurile fac parte integrantă din drumuri!

Mulțumesc parlamentarilor PSD, PNL, AUR, UDMR și UDTRM, pentru că au #votat trecând peste interesele de partid!

Pot să înțeleg de ce parlamentarii USR au votat împotrivă, ministrul Drulă fiind colegul lor de partid, dar mi-e greu să le accept atitudinea, contrară, în primul rând, românilor și mai apoi formațiunilor politice care au dat vot pozitiv!

Dincolo de acest aspect, consider că parlamentarii care reprezintă PSD, PNL, AUR, UDMR, și UDTMR în Comisia de Transporturi au dovedit că interesul românilor- în general- și al constănțenilor- în special- trebuie pus înaintea oricăror directive de partid!

Nu în ultimul rând, sper ca în Plenul Camerei Deputaților, toți parlamentarii să aibă inteligența și bunăvoința ca, de la 1 ianuarie 2022, să nu mai plătim taxa de pod și să pună interesele oamenilor mai presus de bugetele ministerelor!!!”

Ministerul avea bani și nu știa pe ce să îi cheltuie

Curios, după ce la minister a sosit Sorin Grindeanu, PSD, Lucian Lungoci și-a dat seama că existau bani.

„În ultimii ani, la rectificarea bugetară, o bună parte din banii alocați inițial pentru Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România era redistribuiți către alte ministere. Motivul? Foștii deținători ai acestui portofoliu nu au fost capabili să deruleze proiectele de investiții, iar banii rămâneau necheltuiți! Anul acesta, pentru prima dată, ministerul Transporturilor reușește să consume toți banii alocați pentru investiții, mai ales din fonduri europene!”, spunea el.

Așadar, au existat bani, s-au cerut mai mulți, dar nu și pentru desființarea taxei de pod.

Cu toate aceste, Lungoci nu a pierdut ocazia să îl laude public, tare și apăsat pe colegul său pentru performanțele sale.

Lungoci, 2022: Aș spune că este NU ESTE CONSTITUȚIONAL

La sfârșitul anului 2022, Constanța 100% l-a întrebat pe domnul Lungoci ce crede despre declarațiile din trecut și când crede că va fi desființată taxa de pod.

„Am avut discuții și anul acesta cu ministerul Transporturilor în privința eliminării taxei de pod. Nu pot să zic   decât că am o promisiune că legislatura aceasta, mandatul acesta, se va renunța la taxă. Deocamdată, sumele încasate din această taxă de pod de la Fetești și de la Vadu Oii Giurgeni sunt  folosite pentru cofinanțarea proiectelor europene în ceea ce înseamnă dezvoltarea rețelei de infrastructură rutieră din România.”, ne-a spus Lucian Lungoci.

Mandatul actual al parlamentarilor se termină la sfârșitul anului 2024

Acesta a spus că există variante de finanțare care să acopere sumele care nu s-ar mai încasa din taxa de pod, adică circa 150 de milioane de lei în fiecare an.

O soluție ar fi să se majoreze taxa de drum.

„Acest lucru i-ar afecta însă și pe cei care nu circulă pe acest pod, ori nu este corect și aș spune chiar că nu e constituțional să înlocuiești o taxă pe care o circulă doar cei care circulă pe acel pod cu o taxă care să fie plătită de întreaga țară. Nu este corect. Altă sursă prin care să acoperim această diferență eu nu o văd, decât cu majorarea taxei de drum, cu care eu nu sunt de acord.”, a precizat Lucian Lungoci. Video AICI.

Cu alte cuvinte, pesedistul din Constanța este acum de acord ca banii plătiți de constănțeni să se ducă în investiții în alte parte a țării. Adică exact INVERS față de ce spune acum doi ani.

CNAIR a decis să suspende taxa, de la 1 iunie, până cel târziu la finalul lui august, pentru că în zonă se execută lucrări. Traficul este oricum un coșmar, dacă ar mai fi existat și taxa ar fi fost mult mai rău.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Va fi aglomerație în vămi. Sfaturile poliției de frontieră

lun iun. 5 , 2023
Azi, 05.06.2023, polițiștii de frontieră se așteaptă la valori de trafic crescute pe sensul de intrare în țară deoarece este sfârșitul minivacanței și românii se întorc în țară. Punctele de trecere a frontierei (P.T.F) Vama Veche și P.T.F. Negru Vodă vor înregistra trafic intens și timp mai mare de așteptare, […]

V-ar putea interesa și: