Dispar locurile de parcare de pe bd. 1 Mai și Șoseaua Mangaliei. Chițac: Încurajăm mersul pe jos, cu bicicleta

Primarul Constanței, Vergil Chițac, a anunțat că încep lucrările de modernizare și resistematizare în zona Bd. 1 Mai – Șos. Mangaliei și se pregătește documentația pentru reabilitarea Parcului Far. Proiectul resistematizării aparține fostului primar, Decebal Făgădău, și prevede renunțare la toate locurile de parcare de pe bulevard.

„Cu bucurie vă anunț că am demarat proiectul de reabilitare și îmbunătățire a mobilității urbane pe arterele Bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei. Sunt lucrări cuprinzătoare, executate cu finanțare europeană și care nu mai pot aștepta, atât prin prisma necesității și urgenței pe care o presupun intervențiile, cât, mai ales, prin cea a obligativității pe care o presupune regulamentul de folosire a banilor europeni nerambursabili. După cum am explicat în urmă nu cu mult timp pe această pagină, investițiile pe care le derulăm la Primăria Constanța depind în mare măsură de finanțarea europeană, care presupune reguli și calendare stricte de desfășurare a șantierelor.”, a scris azi primarul pe pagina sa de Facebook.

Acesta a subliniat că proiectul ne va încuraja să folosim mijloace de transport mai prietenoase cu mediul, adică să mergem pe jos sau cu bicicleta.

„În ceea ce privește Bd. 1 Mai – Șos. Mangaliei, obiectivul general al proiectului îl constituie îmbunătăţirea și modernizarea mobilităţii urbane, în vederea încurajării utilizării transportului mai prietenos cu mediul (pietonal, cu bicicleta) și în cea a creşterii atractivității deplasărilor cu transportul public. Mai exact, lucrările pe care le vom executa constau în: amenajări carosabil (aprox. 88.000 mp) și trotuare (aprox. 26.000 mp), realizarea a 3 km de piste pentru biciclete, realizarea a 3,2 km de bandă independentă pentru transportul public, 15 stații de autobuz, sistem de iluminat treceri de pietoni, montarea de stâlpi led cu telegestiune, montarea unui sistem de irigat ș.a.”, a spus primarul liberal.

Valoarea totală a proiectului este de 69,8 milioane lei, dintre care 59 de milioane reprezintă fonduri europene de dezvoltare regională (FEDR) și 9 milioane de lei vin de la bugetul de stat. Contribuția Constanței este de aproximativ 1,4 milioane de lei.

În același timp, echipa Primăriei Constanța lucrează la etapele preliminare a ceea ce înseamnă un nou proiect așteptat de cetățenii ce locuiesc în zonă: reabilitarea și modernizarea Parcului Far.

„În acest moment ne aflăm în faza de pregătire a documentației, iar pe măsură ce înaintăm în proiect vă vom anunța ce urmează. Deocamdată, vă pot asigura că prin aceste investiții vom reuși să schimbăm fața întregii zone și să aducem la standarde europene atât infrastructura rutieră, cât și spațiile verzi și de recreere.”, spune edilul.

Vergil Chițac este convins că vom fi înțelegători și vom avea răbdare.

„Am convingerea că veți găsi resursele de înțelegere și răbdare pe care le presupune această nouă etapă de dezvoltare a Constanței. Am spus-o și o repet, sunt perfect conștient că apar multe nemulțumiri cauzate de lucrările pe care le desfășurăm în oraș. După cum am mai explicat însă, piedicile contextuale și cele birocratice sunt multiple, iar în anumite circumstanțe apar întârzieri pe care nu și le dorește nimeni. Dar vă pot asigura că tot ceea ce facem acum prezintă garanția calității și că, odată finalizate toate aceste lucrări, orașul nostru va avea un suflu nou, european. Vă mulțumesc pentru înțelegere și vă sunt recunoscător că vă asumați și conștientizați până la capăt importanța zilei de mâine pentru Constanța. Mergem înainte.”, a conchis primarul.

V-ar putea interesa și:

Am vrut să parchez în fața Primăriei Constanța, dar nu eram pe listă

Normalitatea din Ardeal și aroganța din Constanța sau parcarea din Florești, județul Cluj, versus lista lui Chițac

Zen Residence
energia residence



10 thoughts on “Dispar locurile de parcare de pe bd. 1 Mai și Șoseaua Mangaliei. Chițac: Încurajăm mersul pe jos, cu bicicleta

  1. Nu a terminat nimic în din ceea ce a inceput, dar distruge altceva. O altă lucrare unde nu o să lucreze nimeni cu zilele sau o să lucreze foarte puțini oameni. De atâta fluidizare a traficului ambuteiajele sint peste tot ! Am mai aflat ceva: un mijloc de transport ecoprietenos – MERSUL PE JOS. Un nepriceput……

  2. Dl. Chitac a reusit sa se faca remarcat chiar si de mine care n-am votat niciodata in cei 40 de ani de viata.

    Voi merge la vot cu cea mai mare placere si voi vota contra-candidatul dansului.

    1. Abia aștept sa îl depășesc cu cursiera mea pe domnul primar pe pista de biciclete. 😂😂

  3. Foarte bine ca se fac piste pentru biciclete. Dar e rau ca sistemul Bike sharing, care functioneaza pe baza de cartele emise de SPIT este in toata Mamaia, acolo unde nu are cine sa se foloseasca de el, iar in. Zona de sud. A constantei nu exista nici un punct de ridicare a bicicletelor…. TOATE SUNT. GANDITE DE. NISTE MINTI ODIHNITE

  4. Dl Chitac..este la primul și ultimul mandat ca primar..și poate ar trebui sa și amintească că libertatea de mișcare este un drept fundamental,iar declarațiile fara perdea pe care le face ridica serioase semne de întrebare privind cunoașterea legilor.Stimate Dle Paiață Globalistă v-ați gândit în cazul în care stăpânii dvs,dau gres…pe ce meridian va mutați..?…Ar trebui sa o faceți.

  5. Sa mergi tu cu neamu tau pe jos ,comunist ***! Cum ***duc copilul cu bicicleta la școală sau la grădiniță,iarna la 7 dimineața sau pe ploaie și pe urmă să ajung și la serviciu ? Cand trebuie sa îmi trezesc copii de 6-8 ani sa ii pot duce la timp și să ajung și eu până la 8 la locul de muncă? *** de amiral de carton bun de nimic. Tu și cu comunistă aia ,city manager…. v-ați bătut joc de un oraș .. să fie de capul celor care v-au ales…**** ****….numai comuniștii au restricționat circulația mașinilor ….🤬🤬🤬🤬🤬

  6. Asta trebuie oprit pana nu e prea tarziu. Am inteles mers mers dar de stationat unde?

  7. Tu de cate ori ai mers cu bicicleta la primărie, dom’primar? Cu autobuzul? Sa mergi tu un an prin ploaie și ger cu bicicleta și sa te avd așteptând autobuzul in stațiile RATC și apoi să zici constănțenilor sa folosească bicicleta! Sa ți fie rușine!

  8. „Calitatile“ prin care s-a remarcat de cand ocupa scaunul de primar al orasului Constanta:
    – Este un dusman dovedit al constantenilor si al orasului, prin taxele si impozitele pe care le-a stabilit imediat dupa instalare;
    – A instituit cel mai aberant si dusmanos regulament de parcare, cu taxe mai mari decat oriunde in Europa; de exemplu, in orasul Brest din Franta, cu care Constanta este infratit, din 20.000 locuri de parcare, 16.000 sunt gratuite;
    – Regulamentul de parcare nu are ca scop asigurarea fluentei circulatiei rutiere si decongestionarea traficului in zonele aglomerate, asa cum este in toata Romania si in toata Europa; scopul monstruoasei reglementari este jecmanirea constantenilor, iar nu asigurarea confortului acestora;
    – N-a construit nicio strada in Constanta si nici nu o va face, in schimb, a desenat liniute pana si pe cele mai neinsemnate strazi (construite in regimul totalitar) si pretinde taxa psihologica „de parcare“, ca cei de la Lidl, de exemplu;
    – S-a gandit primarul cum va reactiona atunci cand va fi acuzat ca, din cauza instituirii parcarii cu plata pe strazile cu sens unic, vreun imobil sau vreul al „Colectiv“ va arde si va produce victime datorita imbosibilitatii interventiei pompierilor si a echipajelor de ajutor?
    – A dat peste cap toata infrastructura edilitara a orasului, lucrarile pe bd. Lapusneanu sunt de mantuiala, inestetice (indeosebi trotuarul); cu greu gasesti o strada neafectata de asa-zise modernizari;
    – Desi si-a criticat inaintasii ca nu au colectat selectiv gunoaiele, motiv pentru care (constantenii) trebuie sa platesca penalitati, el continua aceeasi practica;
    – Fiind total lipsit de calitati de conducator (caci a senator, marinar si profesor), a numit city manager un avocat; ocupantul acestei functii are, printre altele sarcina de a coordona lucrarile edilitare ale orasului (!!!);
    – Constanta este singurul oras din Romania in care posesorii de masini sunt suprataxati daca in familie au mai mult de 1 autoturism, iar suprataxarea se percepe pentru toate autoturismele; la nivel national, prin Codul fiscal nu este instituita o astfel de suprataxare, ci este doar o discutie;
    – Constanta este singurul oras din Romania in care s-a incercat taxarea locuitorilor pentru spatiile verzi;
    – Constanta este orasul din Romania unde, desi sunt cele mai mari taxe si impozite, aceste devin si mai mari prin felul in care serviciul de impozite si taxe aplica legea fiscala, datorita necunoasterii legii si prin interpretarea acesteia intotdeauna in defavoarea constantenilor;
    – Primarul risipeste pe ceasuri, beculete si o multime de alte cheltuieli inutile banii jecmaniti de la locuitori prin taxe si impozite;
    – In Constanta inca sunt foarte multe strazi cu troturae de pamant, una dintre acestea (str. Baba Novac) nefiind in stare sa-i intregeasca modernizarea inceputa de precedentul primar, desi a avut termen de finalizare 31 Dec. 2021.
    – Constanta este orasul in care cei mai nepregatiti politisti locali stau in masinile platite de constanteni si, cand isi mai ridica ochii din telefoanele mobile, ii pandesc pe cei care depun gunoi in cutiile de gunoi stradale si ii amendeaza, chiar daca acesta este colectat cu spirit civic din ce este aruncat pe strazi;
    – Tot in Constanta, politisti locali ascunsi in masini pandesc locuitorii care parcheaza masinile pret de pana la 30 minute si le aplica amenzi, pe motiv de nerespectare a monstruosului regulament de parcare;
    – Primarul incurajeaza mersul pe jos al constantenilor, ignorand faptul ca in Constanta sunt inca o multime de strazi fara trotuare, sau cu trotuare de pamant (exemple: str. Constantin Bobescu, str. Baba Novac, b-dul Aurel Vlaicu, , etc.)
    – Primarul se lauda cu incasari record din amenzi ale politiei locale; ca fost pedagog ar fi trebuit sa se intrebe daca nu cumva masurile sale aberante au adus multi constanteni in situatia de a nu se putea conforma regulilor sale nerationale;
    – Ar mai fi trebuit sa se intrebe daca, in afara numarului imens de panouri stradale galbene prin care ameninta zi si noapte constantenii sa plateasca parcarea, a mai amplasat vreun panou cu reguli si indemnuri despre cum sa pastram orasul ecologic?
    – Domnu‘ primar, panourile galbene (de amenintare pentru plata parcarii) sunt donate de dvs. orasului, platite din veniturile pe care le incasati, inclusiv eventuale pensii speciale? Sau sunt platite tot din banii fraierilor pe care ii impozitati, taxati si amendati?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Următorul articol

Varianta ocolitoare a Mangaliei va avea 7,7 kilometri

Tue Mar 29 , 2022
Consilierii locali din Mangalia au aprobat, recent, proiectul de hotărâre care vizează parteneriatul dintre Primărie şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) privind Studiul de Fezabilitate şi proiectul tehnic pentru construirea variantei ocolitoare (DRUM EXPRES) a municipiului Mangalia. Prin construirea acestei importante artere rutiere, traficul greu va fi […]
varianta-ocolitoare-mangalia