Dosarele X la Medgidia

primaria medgidia

Curtea de Conturi a descoperit la Medgidia câteva lucruri demne de Dosarele X, în urma unui audit realizat în vara acestui ani. De exemplu, o mașină care nu mai exista, dar care continua să consume motorină.

„Din verificările efectuate a rezultat că un autoturism a fost distrus în urma unui accident rutier în data de 30.09.2017. Cu toate că a fost distrus și nu mai figurează în evidențele UATM Medgidia, s-a constatat că în perioada octombrie 2017 – iulie 2018 în contul acestui autoturism s-a înregistrat consum de combustibil (motorină) în valoare de 7 mii lei.”, spun inspectorii Curții de Contur.

De asemenea, o persoană care lucrează prin cumul de funcții atât în cadrul Direcției de Gestionare a Domeniului Public și Privat (entitate fără personalitate juridică din structura Primăriei) cât și în cadrul Primăriei, și-a desfășurat activitatea la ambele entități în același interval orar, încasând necuvenit 24 mii lei.

Iată ce nereguli a mai descoperit Curtea de Conturi:

  • În anul 2017, UATM Medgidia a alocat suma totală de 850 mii lei către cluburi și asociații sportive și pentru Crosul Copiilor; întreaga valoare plătita a fost înregistrată eronat pe cheltuieli la data alocării acesteia și nu la data justificării. În aceste condiții, s-a constatat că din valoarea totală a transferurilor efectuate către Clubul Sportiv Medgidia, în sumă de 786 mii lei (trecută direct pe cheltuieli la data transferurilor), suma de 156 mii lei a fost justificată în exercițiul bugetar următor.
  • Din verificarea documentelor privind transferurile de fonduri publice de la Primăria Medgidia către Clubul Sportiv ,,Medgidia” (CSM), s-a constatat că aceste transferuri se efectuează printr-o bancă comercială, deși CSM este persoană juridică română, de drept public și avea obligația legală de a deschide cont curent la Trezorerie și de a derula toate operațiunile de încasări și plăți prin Trezoreria Statului. Totodată, CSM avea obligația de a utiliza pentru evidență și raportare, Sistemul Informatic pentru Raportarea Situațiilor Financiare ale Instituțiilor Publice (FOREXEBUG).
  • Nefacturarea și neîncasarea redevențelor datorate bugetului local, în baza unor contracte de delegare de gestiune UATM Medgidia, în sumă de 66 mii lei.
  • În anul 2017 s-a constatat nestabilirea și neîncasarea taxei de afișaj în scop de reclamă și publicitate conform prevederilor codului fiscal și ale hotărârilor de consiliu local de stabilire a impozitelor și taxelor locale, în sumă de 22 mii lei.
  • Pentru un număr de 15 persoane au fost acordate nelegal facilități privind scutiri în valoare de 17 mii lei la impozitul pe mijloacele de transport, pe clădiri și pe terenuri persoanelor fizice, respectiv persoanelor revoluționari/luptători care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989, pe fondul lipsei de la dosarele de rol fiscal a certificatelor.
  • Nerespectarea prevederilor legale cu privire la utilizarea documentelor prevăzute de legislația în vigoare în ceea ce privește modul de stabilire, înregistrare, încasare și urmărire a veniturilor bugetului local. Nu au fost întocmite borderouri de scăderi potrivit legislației în vigoare, care să fie verificate de șeful de serviciu și în consecință au fost scăzute sume care trebuiau de fapt create: impozit construcții persoane fizice în sumă de 17 mii lei a fost scăzut, deși trebuia debitat și încasat; taxa deșeuri pentru cinci persoane în sumă de 2 mii lei, scăzută pentru perioada 2011-2016, deși contractul de vânzare al locuinței este din anul 2016; amendă neînregistrată, neurmărită și neîncasată în valoare de 70 lei; debite scăzute în sumă de 25 mii lei (Impozit pe construcții persoane fizice și taxă teren persoane fizice) la care nu sunt prezentate motivele scăderii acestora.
  • S-a constatat că evidența taxei pentru eliberarea autorizației de funcționare se ține pe caiete, de către o persoană cu atribuții în domeniul impozitelor și taxelor locale, debitarea făcându-se la momentul încasării efective de la agentul economic. Conform evidenței puse la dispoziție, s-a constatat că pe raza municipiului se află un număr de 2375 societăți comerciale sau puncte de lucru, iar în anul 2017 au fost vizate sau eliberate un număr de 714 autorizații de funcționare.
  • Nerespectarea prevederilor Regulamentului de Organizare și Funcționare al Clubului Sportiv ”Medgidia”, cu modificările și completările ulterioare ale acestuia și ale Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anii 2017 și 2018. Bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2017 nu este întocmit pe an calendaristic ci pe an competițional; contul de execuție bugetară nu este aprobat de către Consiliul Local al municipiului Medgidia; nu există programe de activitate întocmite pentru anii 2017 și 2018, care să fie aprobate de către Consiliul Local al municipiului Medgidia; în perioada 2017-2018 nu există stat de funcții aprobat de către Consiliul Local.
  • Nereguli cu privire la gestionarea și administrarea bunurilor din patrimoniul UATM Medgidia: unele bunuri în valoare de 172 mii lei nu au fost înregistrate corect în evidența contabilă a entității și nu au fost inventariate.

Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor și organizarea evidenței contabile.
Pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul Camerei de Conturi Constanţa a emis decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul entităţii pentru remedierea deficienţelor constatate, urmărirea şi încasarea veniturilor, stabilirea mărimii şi întinderii prejudiciilor şi recuperarea lor.

Vă recomandăm și:

Postări recente

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.