Drive test Renault Talisman sau cum să-ți începi ziua cu zâmbetul pe buze

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

20160316_102703

După ce am fost prezent la evenimentul de lansare a limuzinei Renault Talisman în Constanța, am fost evident curios să o conduc.

În această dimineață, la prima oră, m-am prezentat la sediul Renault de pe bd. IC Brătianu, la ieșire spre Valu Traian, fără o programare prealabilă. Am avut noroc: mașina era disponibilă. Am avut un noroc și mai mare pentru că domnul care m-a însoțit în drive test avea nu numai vorbele la el, ci și toate informațiile necesare. Datorită faptului că mi-a fost copilot drumul a fost cu atât mai interesant și instructiv.

Primul lucru pe care l-am remarcat: Renault Talisman știe când te apropii. Evident, nu mai există cheie, ci un card care deschide ușile mașini atunci când ești lângă și, mai multe, aprinde o lumină pe mâner, ca să nu orbecăi în noapte.

20160316_094843

Scaunele sunt excelente – de fapt, mi-a spus reprezentantul Renault, sunt aceleași pentru toate nivelurile de echipare. La varianta de top însă, tapițeria este înlocuită cu piele. Să nu uit: mașina disponibilă este are un nivel de echipare mediu (Zen) și un motor dCi de 130 cai putere, prețul fiind de 22.000 de euro.

Înainte de a pleca la drum ți se face un scurt instructaj. Credeți-mă, este nevoie pentru a te familiariza cu toată tehnologia de ultimă oră. Talisman vine cu funcția multi-sense, cu ajutorul căreia poți personaliza modul de rulare. Am ales să oscilez între ”Confort” și ”Sport”. Frâna de mână nu mai există, totul se face automat. Există însă un buton pentru cazurile când este nevoie să fie folosită. Pornirea se face printr-o simplă și scurtă apăsare pe buton.

20160316_095111

Motorul de 130 CP este suficient pentru traficul urban, dar și pentru cel de pe autostradă. Se remarcă prin silențiozitate. Este atât de ”tăcut” încât în modulul ”Sport”, la accelerare, la anumite viteze, inginerii de la Renault au făcut ca în boxele mașinii să se audă un sunet special de motor. Nu vine deci de afară, ci este artificial. De ce? Pentru a ”auzi” când trebuie să schimbi viteza, dar și pentru o senzație mai sportivă. Mașina îți indică oricum momentul optim de schimbare a vitezei – evident, există și varianta cu cutie automată, dar aceasta nu era disponibilă pentru drive-test.

Printre lucrurile care mi-au plăcut pe această mașină au fost funcția de avertizare atunci când depășești banda de mers, dar și avertizarea pentru unghiul mort. Am intrat pe autostradă, spre Agigea, iar senzorul a detectat imediat, înainte să văd în oglindă, faptul că din spate venea au autoturism.

Nu vă spun ce viteză am atins pe autostradă, ca să nu-mi creez probleme. Vă pot spune însă că motorul trage bine în orice treaptă și urcă bine de tot în viteză. În modulul ”Sport”, în primele trepte îți cere să schimbi viteza la peste 3.000 de turații. De asemenea, masajul în scaune se dezactivează automat și afișajul se modifică, indicându-ți în centru viteza.

Apropo de moto: distribuția este pe lanț și este garantată pe viață. Pentru că am ajuns la drive test la bordul unei mașini germane, copilotul mi-a atras atenția că multe din acestea sunt echipate cu motoare Renault.

Pe modulul ”Confort” mașina se transformă într-una cu care aș fi vrut să mă opresc direct la munte sau chiar să văd dacă pot ajunge în Viena fără opriri intermediare. Scaunele cu masaj și ventilație, încălzirea din ele, afișajul care poate fi personalizat – toate acesta sunt elemente care te fac să nu-ți mai dorești să cobori. Există și un modul Eco – odată activat, se întâmplă ceva cu injecția. Mi-a explicat omul Renault, e ca și cum pe o mașină cu motor mic ai da drumul la aer condiționat. În plus, turația este plafonată. Dacă vreți să obțineți un consum ridicol, de puțin peste 3%, îl puteți selecta.

20160316_102439

Când am coborât, mașina mi-a analizat stilul de condus. Am fost prea agresiv. Nu stau deloc bine în ceea ce privește accelerația, în sensul că am călcat pedala prea mult. Nici vitezele nu le-am schimbat foarte bine (e adevărat, am ”tras” puțin de mașină). În schimb, stau binișor la anticiparea în trafic – da, Renault Talisman analizează și acest lucru.

Renault Talisman este o mașină cu tentă sportive, dar și o limuzină care îți dă o stare de bine.

Mă întreb dacă am voie să fac două drive teste într-o săptămână.

Un articol de Cristian Hagi

DSC_0083

Articole recente

Constanta-financiara-sigla-jpg
sprijina-jurnalismul-independent

Leave a Reply

Your email address will not be published.