Eforie, lecție de administrație. Primăria a atras fonduri europene de circa 250 milioane lei. Lista completă a proiectelor

Fondurile nerambursabile, în special cele europene, sunt o mană cerească pentru administrațiilor locale din România (și nu numai). Sunt bani gratis care pot fi folosiți pentru dezvoltarea localităților și, în cele din urmă, pentru îmbunătățirea vieții locuitorilor.

Europa îți dă, însă nu îți bagă și în traistă. Primarii trebuie să fie capabili să atragă fondurile. Unii se pricep și reușesc, alții nu. Am prezentat recent exemplul Primăriei Constanța, care a atras sume rușinos de mici. În mandatul lui Chițac, acestea sunt de două ori mai mici decât în perioada lui Decebal Făgădău și chiar a lui Radu Mazăre.

Există însă și exemple pozitive. Unul dintre ele este cel al orașului Eforie. Primăria Eforie, condusă de Robert Șerban, PNL, a încasat din 2017 până în prezent, fonduri europene în valoare de 243.017.327 lei, adică 48.995.428 de euro, la cursul de azi. Conform datelor parțiale ale recensământului din 2021 publicate de INS, Eforie avea 8.630 de locuitori, ceea ce înseamnă fonduri de 5.677 de euro pe cap de locuitor. Perioada luată în calcul este de circa șase ani, deci vorbim de o medie de circa 946 de euro pe an.

Cu aceste sume pe cap de locuitor, Eforie se bate de la egal la egal cu orașele cele mai performante din România la acest capitol, printre care amintim numai Oradea și Cluj.

La toate acestea se adaugă ale câteva milioane bune din programare guvernamentale.

Toate aceste investiții se văd în oraș. De circa doi ani, numărul de turiști de aici l-a depășit pe cel din Mamaia, de pildă, lucru care era de neconceput în urmă cu 5 – 6 ani.

Mai jos aveți lista proiectelor cu finanțare nerambursabilă derulate în acest moment de Primăria Eforie

Nr.TITLU PROIECTSURSĂ FINANȚARESTADIUValoare proiect
1Reabilitarea și modernizarea infrastructurii de utilitate publică pentru valorificarea atracțiilor turistice in Orasul Eforie Smis 112734  POR 7.1.Contract finanțare semnat în luna martie 2018.   Finalizare proiect: noiembrie 2023  21.960.145,76  
2Amenajarea obiectivului turistic natural de utilitate publică – Lacul Belona, Oraşul Eforie Smis 118331POR 7.1.Contract finanțare semnat în luna august 2017. Finalizare proiect: 31 decembrie 2023  20.688.651,96 lei  
3Modernizarea și reabilitarea infrastructurii conexe de utilitate publica în scopul creșterii competitivității destinațiilor turistice in stațiunea Eforie Sud Smis 120220POR 7.1 SUERDContract finanțare semnat în decembrie 2018.
Finalizare proiect: noiembrie 2023    
  22.568.009,05 lei  
4.Reabilitare si modernizare Școala Gimnaziala nr. 1 Eforie Nord, Construire Sala de Sport, Amplasare Rezerva Incendiu, Refacere Împrejmuire Smis 124011POR 10/1Contract finanțare semnat in februarie 2021.
Finalizare proiect: 31 decembrie 2023
9.863.178,69 lei
  5CENTRUL DE EXCELENTA – CARMEN SYLVA – PENTRU SERVICII EDUCATIONALE, CULTURALE ȘI RECREATIVE INTEGRATE SI ÎMBUNĂTĂȚIREA SPATIILOR PUBLICE URBANE IN EFORIE SUD Smis 125841  POR 13Contract finanțare semnat in mai 2020.
Finalizare proiect: 31 decembrie 2023
23.127.265,75 lei
  6ÎNFIINȚAREA CENTRULUI PENTRU SERVICII CULTURALE, EDUCATIONALE SI RECREATIVE – ION MOVILA – SI ÎMBUNĂTĂȚIREA SPATIILOR PUBLICE URBANE IN EFORIE NORD Smis 124850  POR 13Contract finanțare semnat în aprilie 2020.
Finalizare proiect: 31 decembrie 2023  
23.142.166,39 lei
  7Sprijin la nivelul Regiunii Sud – Est pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile: mobilitate urbană, regenerare urbană   Partener Fisa mobilitate urbanaProgramul Operațional Asistenta Tehnica (POAT) 2014-2020   SMIS 143538/Cod proiect: 1.1.146Contract finanțare semnat.
Finalizare proiect: 31 decembrie 2023
                2.659.794,10 lei
8„Sprijin la nivelul Regiunii Sud-Est pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile: mobilitate urbană, regenerare urbană”   Partener Titlu fisa proiect:  REGENERARE SPATII URBANE DEGRADATE SI CREARE DE ZONE VERZI PENTRU ASIGURAREA SUSTENABILITĂȚII SI REZILIENTEI URBANE ÎN ORAȘUL EFORIEProgramul Operațional Asistenta Tehnica (POAT) 2014-2020   SMIS 143538/Cod proiect: 1.1.146Fisa aprobata Act adițional la contract finanțare SMIS 143538/Cod proiect: 1.1.146.
Finalizare proiect: 31 decembrie 2023
414.567,99 lei
9Reabilitare drumuri publice în interiorul localității Eforie NordProgramul Național de Investiţii „Anghel Saligny”Contract finanțare semnat in 31 iulie 2023.
Durata proiect: 24 luni  
8.479.722,06 lei
10Reabilitare drumuri publice in interiorul orașului EforieProgramul Național de Investiţii „Anghel Saligny”Contract finanțare semnat in 31 iulie 2023.
Durata proiect 24 luni  
8.009.224,53 lei
11Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante)
Parteneriat pentru realizare proiect „Transport public local cu mijloace ecologice în orașele Eforie și Techirghiol”
PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂContract finanțare semnat in noiembrie 2022
Durata proiect 24 luni  
12.266.679,22 lei
12Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – ITS/alte infrastructuri TIC (sisteme inteligente de management urban/local) runda 1PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂContract finanțare semnat în 3 ianuarie 2023.
Durata proiect 24 luni  
2.928.772,18 lei
13Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – ITS/alte infrastructuri TIC (sisteme inteligente de management urban/local) runda 2PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂContract finantare semnat in 20 februarie 2023 Durata proiect 24 luni    2.898.779,16 lei
15Dotarea cu mobilier, materiale didactice si echipamente a UIP (inclusiv unități conexe) Liceul „Carmen Sylva” si Școala gimnaziala nr 1, Orasul Eforie”, cod F-PNRR-Dotari-2023-4518,PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂContract finantare semnat in august 2023 Termen finalizare                  31 decembrie 20241.499.772,61 lei
16Implementare proiect ÎNFIINȚAREA  SISTEMULUI DE TRANSPORT PUBLIC DE CĂLĂTORI CU MATERIAL RULANT ECOLOGIC, INCLUSIV INFRASTRUCTURA DE PARCARE SI FACILITĂȚI PENTRU BICICLIȘTI IN CADRUL CORIDORULUI DE MOBILITATE URBANA CREATPOR 2021 -2027Proiectul va intra automat la finanțare întrucât documentația tehnica a fost plătită din POAT.71.292.819,50 lei
17„Grădiniță cu program prelungit Eforie Nord”PNDL  Contract finanțare nr. 22820 din 03.07.2018.
Proiect realizat in procent de 99%
5.201.594,04 lei  

Iată și proiectele cu fondurile europene finalizate.

NrTitlu proiectStadiu proiectValoare proiect
1„Reconversia terenurilor degradate pentru folosul cetățenilor din orașul Eforie” POR 2014-2020 Axa 5.2 Contract finanțare semnat la data  01.02.2019 SMIS 118318  Proiect finalizat la data de 31/07/202221.822.415,48 lei
2„CONSOLIDAREA CAPACITĂȚII UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR DE STAT DIN ORAȘUL EFORIE IN VEDEREA GESTIONARII CRIZEI CAUZATE DE COVID 19 PRIN ACHIZIȚIONAREA DE ECHIPAMENTE SANITARE” POIM/881/9/1/Consolidarea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19/1/Consolidarea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19   Contract finantare semnat la data de 08.06.2022Proiect finalizat la data de 31 decembrie 2022682.722 lei

Recomandare: Vergil Chițac a atras de două ori mai puține fonduri europene decât Decebal Făgădău, de 25 de ori mai puține decât Bolojan de la Oradea


Puteți urmări Constanța 💯% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

8 thoughts on “Eforie, lecție de administrație. Primăria a atras fonduri europene de circa 250 milioane lei. Lista completă a proiectelor

  1. Am rugămintea să înființați o trecere de pietoni în Eforie Sud, in dreptul străduței care coboară direct in Gară, pe niște trepte de piatră, dacă nu mă înșel, în dreptul străzii Traian.

  2. Oare ce s a întâmplat cu banii,toalete nu sunt deloc, turiștii isi fac nevoile pe unde apuca ,coșuri de gunoi foarte puține și mici,treptele care asigura accesul la plajă se afla în stare jalnica,străzile sunt pline de gropi și cele din centrul orașului sunt murdare

  3. O gluma tipica a administratiei locale – dintr- un bulevard cu squar si doua sensuri am ajuns la un sens unic cu 3( tTREI) giratorii mari si fara sens unde abia treci cu masina , trotuar XXL pe o parte si minuscul oe celakalt sens, cu bike ( sa intre in pret) pe o parte, cu piatra cubica pe trotuar numai buna pt sandale asa ca oamenii circula pe banda de biciclete. Sa nu mai vorbim de odioasele piramide care au ocupat trotuarul. Urbanism de mizerie. Care spatiu verde ? Parcurile existente cu statuile lor ascunse de buruieni au devenit WC uri publice. Si in rest tarabe si gunoi . Asa ca turismul e de resou in camera de hotel si restaurante goale .
    Halal turism !!

  4. Referitor la Titlul și conținutul acestui articol arată o acțiune „electorala” pur și simplu atâta timp cât sunt arătate doar cifre seci – inclusiv denumirea „ambiguă” a proiectelor așa cum se practică peste tot in tara asta.

    Reversul acestui mod de prezentare ar fi o discuție despre funcționalitatea ” proiectată” de către cei implicați: Primar, reprezentanți Primărie, Proiectanți, constructori !
    Un alt aspect care ar trebui abordat este calitatea execuției – soluții tehnice, materiale, comportare în timp!

    Vizavi de funcționalitate pot să menționez ptr exemplificare pe scurt urmatoarele;:

    – drumul de legătură între Eforie Nord și Sud ( paralele cu DJ39 ( ansamblu șosea+trotuare+parcari) este nefunctional cu pericole multe când îl utilizezi in perioada estivala : lipsa trotuare – adică au zone cu lățime de 50-60cm coroborată cu utilizarea unor sfere de beton ( ptr delimitare) montate de-a lungul drumului care consuma din lățimea proiectului circa 30-40cm!

    O „prostie” care trebuie evaluată cat a costat ! Și bineînțeles imputată ptr că este o soluție scumpă, periculoasă ( te poți accidenta f ușor sau îți poți lovi mașină f ușor) nefuntionala și excesiv utilizată la toate aceste proiecte .

    – la această lucrare lipsesc pistele de bicicleta

    – accesul dinspre Eforie N este incorect făcut – exista un spatiu imprejmuit al lui Raja la care nu s-a apelat ( prin expropriere sau alta forma adimiistrativa și juridica)astfel încât să se realizeze atât trotuar cât și pista de biciclete.

    – acest drum de legătură nu are o finalitate logica – evitarea aglomerației de pe DN39 și deplasarea între Eforie Nord și Sud ptr că în zona parcului de la fostul spital de ortopedie nu s-a continuat astfel încât să se realizeze o legătură cu Faleza din Eforie Sud

    Acum undeva la capătul zonei de plaja ești nevoit să te întorci în DN39 într-o poziție periculoasă de accidente rutiere ( fara a realiza o banda de acces).

    Daca analizam vizual aceste proiecte constatam multe greșeli în proiectare și execuție! Cine le plătește ? Normal că contribuabilul (alegătorul) din zona locală dar și din țară. Romania contribuie anual la Uniunea Europeană și va sosi momentul ( odată cu extinderea și încheierea razboiului din Ucraina) cand sumele plătite vor fi mai mari fara de cele accesate prin proiecte. Trebuie sa privim în perspectiva ptr că astfel de investiții trebuie sa stea in „picioare” zeci de ani fara costuri majore în de întreținere și reparații – oare se va întâmpla așa ceva?

    Aștept că și alți cititori ai acestui articol să își exprime opinia referitor la funcționalitatea, realizarea, costurile acestor proiecte.

    Altfel ne furam iarăși singuri căciulă așa cum i facem cu „consecventa” de peste 30 de ani.

    Menționez că acest punct de vedere nu este ptr cei care au realizat și postat articolul și nici ptr Autorități ( ptr că ei știu toate aceste probleme – unii mai destupați la cap) ci este ptr cititorul care are și calitatea de contribuabil și de alegător.

  5. „Amenajarea” plajei din Eforie Sud e doar o glumă sinistră ! Kilometri pătrați de nisip despart șezlongurile de grupurile sanitare absolut insuficiente și insalubre.
    De altfel, lipsa W. C.-urilor publice este o tradiție a litoralului românesc ! Ca și murdăria, jegul și îngălarea care constituie logo-ul acestui așa-zis turism !
    Mare păcat ! 😥😥😥

  6. eforiile se pot numi orase, ma mut la Vascauti!
    Cat o fi costat articolul?
    Nu vede nimeni cozile kilometrice si blocajele de la Ef Nord?
    Ce o fi asa de greu sa se mai construiasca 3km de sosea pe langa linia CF?
    S-ar putea intra pe la podul Belona si iesi pe la podul RO-RO. As vrea sa vad si eu un singur bugetar care poate intelege un plan topografic, unul singur!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Încă o avarie la rețeaua de termoficare după revizie

vin sept. 8 , 2023
Rețeaua de termoficarea a Constanței, pentru înlocuire căreia tot orașul a devenit un șantier de trei ani, a suferit o nouă avarie. Asta deși acum două zile s-a terminat revizia care a durat aproape trei săptămâni și i-a lăsat pe abonați fără apă caldă. „Din cauza unor avarii apărute pe […]

V-ar putea interesa și: