Elevii critică decizia ministerului de a permite ca părinții să își retragă copiii de la ora de „Educația pentru viață”

AEC-Constanta-conducere
Conducerea Asociației Elevilor din Constanța

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din Maramureș(AEM), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI) Asociația Elevilor din Bacău (AEBC) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) critică decizia Ministerului Educației de a permite ca părinții să își retragă copiii de la noua materie ce va fi introdusă în programa școlară anul viitor,  „Educația pentru viață”

Marți, 22 mai a.c., Prim-ministrul României, Florin Cîțu, a anunțat la postul de televiziune TVR1, decizia Ministerului Educației cu privire la educația sexuală în școli. Materia „Educație pentru viață” va include educație sexuală, juridică, rutieră și pentru alimentație sănătoasă, cunoștințe de mare importanță pentru elevi, și va fi introdusă la nivel gimnazial și liceal.

„Deși domnul prim-ministru a declarat, de asemenea, faptul că materia va fi obligatorie, a anunțat că părinții vor putea să își retragă copiii, folosind aceeași practică ca la orele de religie. Asociațiile de elevi critică măsura de retragere a elevilor, deoarece considerăm materia una necesară elevilor.

Mai mult, aplicarea unui mecanism identic cu cel supus orelor de religie drept ignorantă, având în vedere diferența dintre cele două materii, una dintre ele având baze științifice și juridice, iar cealaltă bazându-se pe alegerea de a adera sau nu la o organizație religioasă.

De asemenea, considerăm necesară pregătirea intensă, calitativă a profesorilor ce vor preda materia, având în vedere faptul că este o materie pluridisciplinară. Având în vedere necesitatea cunoștințelor respective, devine fundamental ca profesorii să fie bine pregătiți, astfel încât toți elevii să poată asimila cunoștințele predate.”, spun elevii, printr-un comunicat de presă.

Aceștia solicită Ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, „să facă din promisiunea obligativismului materiei „Educație pentru viață” realitate.”

“Mi se pare jenant faptul că o materie atât de importantă, care învață elevii noțiuni fundamentale, necesare pentru a își trăi viața într-un mod responsabil și sănătos, este considerată neimportantă, ba chiar un subiect controversat. Materia nu este una împământenită în convingerile personale, ci în faptele științifice și juridice. Astfel, devine imperios ca aceasta să fie tratată ca atare, cum am trata orice altă materie necesară elevilor, precum istoria, matematica, biologia, unde nu este prevăzută opțiunea de retragere de la cursuri.” – Ariana Dudună, președinte AEC

“Asociațiile de elevi salută propunerea unei materii precum “Educația pentru viață”. Cu toate acestea, caracterul opțional transmite un mesaj clar tuturor participanților la actul educațional: Ministerul consideră că a avea cunoștințe de bază pentru a trăi în societate este opțional, în timp ce materii precum Muzica și Desenul, bazate pur pe abilitățile artistice ale elevului, sunt obligatorii. De asemenea, trebuie sa ne asigurăm că în fața elevilor se vor afla persoane calificate să vorbească de subiecte precum Educația Sexuală sau Juridică. Astfel, deși “Educația pentru Viață” este o propunere binevenită, aspectele logistice ale acesteia trebuie ajustate înainte să o putem avea în orar.” – Matei Canavea, președinte

“Această materie este arhimportantă pentru pregătirea elevilor cu scopul adaptării la viața reală. Trebuie încetat de îndată stereotipul creat în jurul acestui subiect, categorizat de societate ca fiind controversial. Nu este nimic anormal, ba chiar, este o materie firească, de cunoștințe generale. Mai mult, sunt necesari profesori pregătiți să predea o materie ce cuprinde subiecte atât de diverse, din diferite arii de interes.”-Ana-Maria Groza, președinte AEBI

“O inițiativă bună, totuși, de ce o materie fundamentală nu poate fi obligatorie? Până acum, niciun stat dintre cele care au adoptat deja această măsură, nu s-a plâns de vreo scăpare de sub control a adolescenților, din contră, s-au găsit doar beneficii, responsabilitate culeasă de pe urma unei măsuri care le prezintă elevilor lumea exterioară așa cum e. Pentru România implementarea acesteia rămâne vitală. Elevii au nevoie să știe cum arată realitatea!”-Cristina Miculaiciuc, președinte AEM

“Aceste noțiuni nu doar că sunt importante, ci sunt esențiale în viaţa unui elev. Prin această decizie nu ne raportăm doar la cei care ar avea acces să afle aceste noțiuni și singuri, ci și la elevii din mediile defavorizate care nu beneficiază de acest tip de educație, de explicarea realității în care trăiesc. Susținem caracterul obligatoriu al acestei materii întocmai pentru a ne asigura că aceste informații fundamentale ajung la toți elevii care trebuie să se formeze ca niște adulți responsabili, pentru că rolul școlii dincolo de a te încărca cu informație este și să te formeze ca om.” – Ioana Nunu, președinte AEBc

Dacă vreți să fiți la curent cu știrile din județul Constanța, ne puteți urmări și pe Facebook:
energia residence
Constanta-financiara-sigla-jpg

Leave a Reply

Your email address will not be published.