Firmele de taxi din Constanța sunt pline de datorii și lucrează (majoritatea) pe pierdere. Ce profit are UBER

Firmele de taxi din Constanța

Firmele de taxi din Constanța nu fac profituri foarte mari, cel puțin oficial. Unele dintre ele funcționează chiar pe pierdere. UBER, care operează acum în numai cinci orașe, are un profit consistent.

Am analizat datele furnizate de către Ministerul de Finanțe pentru anul 2017, pentru cinci companii. Sunt cele mai recente date. Vom reveni însă peste câteva luni, când se vor publica și rezultatele financiare pentru anul 2018.

Se remarcă faptul că o singură firmă a reușit un profit decent. Este vorba despre General Taxi, care a declarat un profit de 67.352 de lei. Compania are însă datorii de 564.779 de lei. Numărul mediu de angajați a fost de 19, pe parcursul anului 2017.

City Taxi a avut 35 de angajați și o cifră de afaceri de peste un milion de lei, dar a raportat pierderi de 798.991 de lei, deci aproape 80% din veniturile totale. Compania are datorii de peste 4,58 de milioane de lei.

RBT Taxi a raportat o cifră de afaceri de 45.621 de lei și pierderi de 31.077 de lei, precum și numai trei angajați.

Romaris a avut o cifră de afaceri de 1,17 milioane lei, 18 angajați și a declarat un profit de numai 1.095 de lei pe parcursul anului 2017.

Am trecut în această listă și Taxi Săgeata, care a declarat zero lei cifră de afaceri, dar are datorii mai mari de un milion de lei.

Scorpion Taxi are o cifră de afaceri de 183.000 de lei și un profit de 10.152 de lei. A avut, în 2017, o medie de cinci angajați.

Bilanțul depus de Mondial A & G SRL, care operează Mondial Taxi, arată venituri zero pe 2017, dar datorii de 143.561 lei.

Concluzia: firmele de taxi din Constanța sunt pline de datorii și lucrează pe pierdere. Și, uneori, unii dintre taximetriști mai dau și țeapă.

Pe de altă parte, Uber Systems România SRL a avut, în anul 2017, un profit 453.554 lei, la o cifră de afaceri de 6,99 milioane lei, realizată cu nouă angajați. În prezent, compania operează în cinci orașe din România: București, Timișoara, Brașov, Cluj și Iași. Are și datorii de aproape 16 milioane lei.

Dincolo de bilanțurile financiare, UBER are unele avantaje față de sistemul clasic de taximetrie. L-am folosit în afara țării și nimeni nu m-a refuzat, chiar dacă am solicitat o cursă de mai puțin de doi kilometri, într-o capitală europeană. Știi dinainte cât costă o cursă, știi ce șofer vine, mașinile arată bine, poți da calificative șoferului, ai o modalitate de alertare, în caz că ceva nu merge bine, și nu trebuie să ai bani la tine, plătești direct de pe aplicație.

Nu este așadar de mirare de ce unii patroni de companii de taxi nu sunt de acord cu UBER. Sunt convins că șoferii onești de taxi nu au nimic împotrivă, ba chiar, mulți dintre ei, și-ar dori să folosească o aplicație de genul UBER.

UBER Firmele de taxi din Constanța
UBER România, profit de 453.554 de lei în anul 2017

Sursă date: Ministerul Finanțelor


Un comentariu la “Firmele de taxi din Constanța sunt pline de datorii și lucrează (majoritatea) pe pierdere. Ce profit are UBER

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Angajat de 100 de puncte la CMSN

Dum mart. 24 , 2019
Complexul Muzeal de Științe ale Naturii din Constanța are un nou angajat de 100 de puncte. Pe 21 marie s-a desfășurat examinarea Dianei Maria Dinu, artist de circ debutant pentru promovarea în următoarea treaptă profesională. Cu 100 de puncte din tot atâtea posibile, ea a reușit să obțină funcția de […]

V-ar putea interesa și: