Gara rămâne în centru. Scenariile analizează o posibilă relocare la aproximativ un kilometru distanță de locația actuală

Gara s-ar putea muta unde în interiorului cercului verde de pe această hartă

Subiectul relocării Gării din Constanța a devenit un punct fierbinte de discuție în spațiul public, după apariția unor informații conform cărora aceasta ar urma să fie mutată „în câmp” pentru a face loc unei investiții private. În realitate, însă, surse apropiate proiectului subliniază că relocarea, dacă va avea loc, ar însemna doar o repoziționare la maximum un kilometru de actuala locație, menținând gara în zona centrală a orașului. Această abordare urmează exemplul metropolelor europene, unde reconfigurarea infrastructurii centrale este parte a unui plan mai amplu de dezvoltare urbană.

Un pas spre regenerarea urbană

În decembrie 2024, Consiliul Județean Constanța și Primăria Constanța au semnat un protocol de colaborare axat pe regenerarea urbană, un demers rar întâlnit până acum în peisajul local. Acest parteneriat are ca obiectiv principal implementarea proiectelor incluse în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Zonei Metropolitane, care poziționează Constanța ca un pol național de creștere.

Printre proiectele cheie se numără trenul Metropolitan, menit să îmbunătățească mobilitatea urbană, și reconversia zonei industriale degradate „Anghel Saligny,” o arie extinsă de 420 de hectare care necesită integrare și accesibilitate pentru a susține dezvoltarea urbană.

Protocolul pune accent pe colaborare inter-instituțională și atragerea de finanțări, necesare pentru modernizarea și conectarea zonelor urbane.

De ce ar putea fi relocată gara?

Zona „Anghel Saligny” este în prezent izolată de rețeaua urbană din cauza căilor ferate care o înconjoară. Pentru a transforma acest areal într-un spațiu modern și accesibil, este necesară o infrastructură adaptată, iar relocarea gării ar putea facilita această integrare. O astfel de mutare ar permite eliberarea unor terenuri esențiale pentru conectarea zonei cu orașul și pentru dezvoltarea unor proiecte urbane ambițioase.

În marile metropole europene, cum ar fi Londra, Paris, Amsterdam, Berlin sau Roma, conectivitatea este asigurată prin gări amplasate în zone centrale, iar Constanța ar urma același model, fără a pierde funcționalitatea centrală a gării.

Unde ar putea fi mutată?

Conform surselor, o posibilă relocare ar implica mutarea gării la maximum 1 kilometru de locația actuală. Această repoziționare ar păstra gara în centrul orașului, într-o zonă care ar beneficia de o infrastructură modernizată. Relocarea ar asigura conectivitatea tuturor zonelor importante, inclusiv portul, autostrada, zonele comerciale și cele rezidențiale.

Această repoziționare strategică ar face parte dintr-un plan de infrastructură mai amplu, care să sprijine atât proiectele de dezvoltare deja începute, cât și viitoarele investiții.

Proiectul IULIUS și impactul asupra orașului

O componentă centrală a acestei transformări urbane este proiectul anunțat de compania IULIUS, care prevede o investiție de 800 de milioane de euro pe 38 de hectare din fosta platformă Oil Terminal. Proiectul va include un parc urban, birouri și zone comerciale, centre de divertisment, funcțiuni educaționale și publice.

Din sursele noastre, cei care analizează o soluție pentru conectivitatea întregului areal sunt cei de la IULIUS, care au contractat specialiști internaționali de top pentru a gândi partea de conectivitate a zonei Anghel Saligny.

Conectivitatea, cheia dezvoltării

Putem afirma clar: zvonurile legate de „mutarea în câmp” a Gării din Constanța nu reflectă realitatea proiectului. În cazul unei relocări, gara va rămâne în zona centrală, la o distanță mică de actuala poziție, așa cum se întâmplă în cele mai mari metropole ale lumii. Această repoziționare ar reprezenta un pas logic și necesar pentru dezvoltarea urbană a Constanței, susținând atât proiectele deja demarate, cât și viitoarele investiții care vor transforma orașul într-un pol modern al regiunii.

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website. Comentariile la articole sunt moderate.

29 comentarii la “Gara rămâne în centru. Scenariile analizează o posibilă relocare la aproximativ un kilometru distanță de locația actuală

  1. Degeaba scrieți mormăiala daca nu puneți si o piesă desenată. Vorbiți de un loc la 1 km distanta de amplasamentul actual, vorbiti de conectarea acelui loc cu obiectivele de interes dar nu puneti un plan de amplasament in dezbatere.
    Personal, nu vad rostul proiectului, decat daca se doreste transferarea catre stat si catre comunitatea locala a cheltuielilor pe care trebuie sa le faca Marele Investitor pentru a conecta Obiectivele sale cu reteaua stradala publica. Tren metropolitan si alte bla bla sunt proiecte care sa pape bani europeni pe investitii moarte din fașă. A se vedea trenul metropolitan din Bucuresti unde partea de est a inelului este distrusă. Va trimit la Londra sa mergeti cu trenul sa vedeti cum sa construit pe langa calea ferata. Sa luam modele din țări la care fac referire parlamentarii cand vorbesc comparativ despre salariile demnitarilor.

    1. O duce în locul primăriei,la chitac și-l zidește pe el la intrare.Sa vadă lumea cel mai prost om posibil

      1. Bravo Florin!
        Cel mai perfect comentariu!
        Le a luat 6 ani sa faca niste bulevarde si centrul pe care nu le au terminat inca.pai daca se apuca de gara vom merge iar cu microbuzele la Bucuresti- Mangalia vreo 10 ani minim,ca astia intai darama si dupa daca se termina in 10 ani cu contestatiile pe care tot oamenii lor le fac vor incepe o alta gara.
        Si cred ca de fapt asta e scopul lor sa distruga si mersul cu trenul pentru micile lor afaceri cu microbuzele .si adio gara,tren metropolitan si welcome miliarde in buzunarele capusilor locale psd,pnl,usr si cei care sustin aceste visuri ca sunt si altii mufati la banii europeni.

        1. Am avut acolo locul de munca timp de 30 de ani, a venit actualul primar și ne_a dat afară plus amendă, cunosc foarte bine zona, terenul acela este supra îmbibat cu produse petroliere, un real pericol pentru a muta gara acolo.

    2. Tipic Constanța, mentalitate învechită, nimic nu e bun , lasă domne că sigur vor sa fure.
      Preferați pui mucegăiți și faine in ochi plus ceva carnavale de kk de la mazăre.

    3. Proiectul Iulius trebuie relocat la marginea orașului Constanța . Nu-i așa ???

  2. Cea mai bună soluție pentru acest oraș este suspendarea actualei conduceri din primărie (cu tot cu consilieri, de s-ar putea) care în ultimii ani au făcut, prin deciziile lor „savante” să ne fie rușine de cum arată și de cât de „bine” sunt făcute reparațiile și investițiile în această urbe !

    1. Aveți perfectă dreptate.Mii de scuze nu vreau să jicnesc pe nimeni dar unii boi au ales să fie conduși de alți boi.(CJ. CL. și consilierii lor)

  3. Cel mai bine ar fi sa fie relocat proiectul Iulius.
    Gara să rămână la locul ei.
    Ar trebui văzut la cine au ajuns comisioanele (șpagă) data de Iulius sa fie pus pe repede înainte acest proiect.Controala in conturile băieților deștepți din primăria Constanța.

    1. Tipic Constanța, mentalitate învechită, nimic nu e bun , lasă domne că sigur vor sa fure.
      Preferați pui mucegăiți și faine in ochi plus ceva carnavale de kk de la mazăre.
      In 1960;când comuniștii au mutat gara din peninsula pe actualul amplasament nu a sărit nimeni sa comenteze. Orașul creste , dar în Constanța nu se schimbă lucrurile pentru că suntem comozi. Așa a fost și când au refăcut bulevarde și la orice lucrare stam sa ne plângem. In Sibiu au stat în șantier 7 ani și au făcut că orașul sa arate aproape superb. Daca noi ne agățăm de retorici învechite și conspirații de rahat , canci dezvoltare a orașului. Av m tot ce n trebuie la Constanța, ce ne oprește să facem orașul sa fie cel mai frumos și bogat din zona?

  4. De ce nu leagă cartierul cu poduri și pasarele,iar în spatele garii ar face un parc cu parcări și zona de așteptare mai mare decât cea din fata.In aceasta gara sau investit ceva bani și arată destul de bine iar locația este foarte buna așa cum este ea acum,nu mai zi de faptul că aceasta gara are ceva istorie.Acel cartier ar trebui sa ofere foarte multe locuri de munca ,case sunt destule,producția în Romania a murit,de asta avem nevoie,Nu de case.Gara este frumoasa acolo unde este,nu vă bateți joc de ea.

    1. Ce vor face cei de la proiectul Iulius , vor demola gara , prima data pentru că sunt străini din estul României , mai exact din Republica Moldova și apoi vor spune că nu li se da aprobările de care au nevoie . nu-i așa ???

  5. Sa ramana acolo unde este. Cred ca realizati ca daca va incepe relocarea, va dura 20 de ani. Nimic din ce s a facut dupa 90 nu a fost cu respectarea termenelor de executie. Mincinosule de fost/actual primar, cazinoul trebuia terminat in iunie 2022, sala sporturilor in septembrie 2022, stadionul in 2025(azi, e o „jungla urbana” – macar asta ti a iesit fara efort). Baba novac e un etern santier, cu asfalt turnat in valuri. Dar tu ne furi 200 de ron si ne oferi, pe zi ce trece, gropi, asfalt denivelat si bulevarde blocate.

  6. Cît costă”distracția”asta,i cine plătește și în cît timp se amortizează?Că a mai fost unul…..Mazăre,care a distrus transportul iñ comun electric ce servea bine populația activă in producția ante…….”economie de piață”Poate nu știți răspunsul la întrebarea”cum se numesc cei cu idei multe”

  7. Ideea e o bataie de joc din start. Gara Constanta nu e un canton unde opreste o mocanita din cand in cand. Sunt mai multe linii, deservite de peroane si un pasaj pietonal. Construirea de la zero presupune niste investitii enorme care presupun exproprieri, demolari, studii de impact, de fezabilitate, geotehnice, etc. Apoi posibil construirea unor poduri rutiere. Licitatii, contestatii. O idee stupida a unor smecheri.

    1. Gara actuala are un istoric și este foarte bine poziționată ar fi o mare nemernicie din partea primăriei sa facă aceasta mutare. La 1 km distanta sa se ducă IULIUS sau mai bine undeva la periferia orașului sa facă ce vrea acolo ….toții constănțenii ar trebui sa iasă în strada împotriva demarari acestui proiect. Și vaporașele sunt un simbol al Constanței, e asa de costisitoare întreținerea lor !? De ce sa le ducă la fier vechi !? Mutarea gării costa mai puțin !? Lăsați ceea ce este acolo unde este și construiti altceva fără sa distrugeți munca altuia .

  8. Chitac și consiliu sa mergeți sa munciți pentru bani, cinstiți . Lasati vrăjelile,. Porcilor

  9. Pe bube? Ce atata vorbaraie in scris ca sa ne convingeti ca e ok? Acum nu mai e in camp, e la 1 km. Mai prin învăluire, asa.
    Spuneti pe aia dreapta. Relocati gara pentru interesul corporatiilor, in niciun caz al cetățeanului.
    Garile din capitalele europene NU AU FOST RELOCATE niciodată. Au si o istorie a lor.
    Si gara noastra este centrala. Nu e nevoie sa o mutati la 1 km. Lasati-ne gara la locul ei. Are o istorie.

  10. Este simplu metru pătrat de construcție în zona gări se vinde mai scump decât la marginea orașului

  11. Gara să rămână pe locul ei are istorie și este bine amplasată.Mai bine s-ar regândi spațiul din fața gării care este încercuit și inutil câtă vreme călătorii nu au unde să parcheze mașina sau să aștepte pe cineva care vine cu trenul. Primăria a promis că va face la intersecția B-dul Lăpușneanu cu B-dul Tomis pasaj rutier pentru fluidizarea traficului.S-a ales praful….a rămas ca-n tren.

  12. Mai bine ar fi sa fie mutata la Palas , o amenajeaza pe cea existenta ai asa vom fi mai aproape de capitala.

  13. Gara Constanta-arhitect Theonic Savulescu acelas si la gara Brasov reprezinta istoria orasului si a Romaniei.
    Nu cred ca ar trebuii demolata
    Asa cum gara austriaca din Burdujeni, Suceava, gara din Vatra Dornei, Fetesti, Gara de Nord, Medgidia si altele au ramas, sunt foarte frumoase si capata si mai multa valoare cu trecerea timpului, asa si gara Constanta trebuie sa ramana -fara cele doua cladiri adaugate total nepotrivit care au blocat gara.
    In locul lor s-ar putea reface iesirile rapide din gara acum blocate.
    Cred ca in partea de vest a garii ar trebuii creat un nou acces, peroane (capat de linie) acoperite ( in genul celor din Brasov) un parc, bulevard pentru acces pe cel putin 4 benzi si parcare.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Ministerul Apărării Naționale confirmă că drone rusești au căzut în două locuri din Dobrogea

vin ian. 17 , 2025
Echipa inter-instituțională, formată din specialiști din cadrul MApN, SRI și MAI, a finalizat cercetările desfășurate în data de 17 ianuarie, în zona de frontieră din județul Tulcea, în urma atacurilor cu drone executate în cursul nopții asupra unor obiective civile și de infrastructură portuară din Ucraina. În urma cercetărilor din […]