
Primăria Constanța începuse o campanie curajoasă de dărâmare a garajelor din oraș. Există însă zone unde aceste garaje par veșnice, nu s-a atins nimeni de ele. Cel mai bun exemplu: cele din zona Flămânda, una dintre cele mai aglomerate din oraș.
Dacă ați ajuns la Flămânda dimineață sau după-amiază, când vin sau pleacă elevii de la școală, știți că circulația acolo este un adevărat coșmar. De fapt, cuvântul „circulație” nu este bun. Avem de-a face, de fapt, cu o scenetă ca în desene animate, când fiecare șofer caută să mai înainteze câte un metru, deși nu are pe unde, un haos generalizat, mașini care se bat pentru un petic de asfalt, claxoane, înjurături și tot tacâmul.
Părinții care vin să-și ia copiii de la școală nu au altă soluție decât să staționeze în zonă câteva minute. N-o pot face decât pe șosea.
În ciuda aglomerației, lângă școală tronează sfidătoare, tăcute și decrepite aproape 20 de garaje. Sunt acolo de foarte mulți ani. În unele dintre ele nu sunt parcate mașini, ci murături, damigene de vin și alte acareturi. Mașinile stau pe spațiu public, doar de-aia e spațiu public, nu-i așa? Pentru că e intrare în garaj, mulți dintre cei care le folosesc au pus semne de parcare interzisă. Așadar, nu poți staționa nici în fața lor. Dacă ar fi o mașină acolo, ar fi normal să poată ieși.
Cum spuneam, de aceste garaje nu s-a atins nimeni. Ar fi însă în interesul public să fie dărâmate.
„Nu desființăm garajul cuiva, și dăm loc de parcare altcuiva. Le asigurăm loc de parcare. Dar trebuie să înțelegem că, în loc la 10 garaje, putem parca 15 mașini”, spunea primarul municipiului, Decebal Făgădău. Și, sunt nevoit să recunosc, avea dreptate.
Sunt cel puțin 18 garaje acolo, deci s-ar crea minimum 27 de locuri de parcare, ce ar putea fi folosite de toată lumea în intervalul 09.00 – 17.00.
Reamintim că Direcția Generală Poliția Locală Constanța a demarat în data de 01 octombrie 2018., o campanie de eliberare a domeniului public sau privat al unității administrativ-teritoriale de construcțiile provizorii de tip garaj în scopul creării mai multor locuri de parcare sau după caz pentru aducerea terenului la starea inițială. Această campanie s-a concretizat în identificarea deținătorilor legali ai garajelor, întocmirea somațiilor, a referatelor de demolare, continuând cu desființarea pe cale administrativă pentru construcțiile nelegale. Unele măsuri au fost contestate în instanță însă și se pare că nu se poate înainta până la o decizie definitivă a acesteia.
Vă recomandăm și: