Paris are Turnul Eiffel, New York-ul are Statuia Libertății, Londra – Big Ben-ul.
În aceeași logică, un cârcotaș ar putea spune că orașul Constanța are garaje.
Da, celebrele garaje ridicate în urmă cu mai bine de 20 de ani, niște construcții oribile, rezistă cu succes timpului.
Radu Mazăre a început să le dărâme, dar nu a reușit cu toate. Succesorul său, Decebal Făgădău, parte mai preocupat de probleme geo-strategice, de NATO și de Smart City, decât de așa o problemă precum garajele.
În zona Școlii Gheorghe Țițeica, de exemplu, pot fi întâlnite zeci de astfel de construcții. Are vreo importanță că sunt amplasate într-una din cele mai aglomerate zone din Constanța, unde, de multe ori, în timpul școlii, circulația auto este pur și simplu paralizată? Nu, nu are. Are importanță că unele dintre garaje nu mai sunt demult locuri de ținut mașina, ci depozite, iar mașinile stau în stradă? Nu, nu are? Are importanță că sunt urâte sau că, odată dărâmate, s-ar crea mai multe locuri de parcare? Nu are.
De ce nu sunt dărâmate aceste construcții rămâne un mister. Una dintre explicații – neoficială – este că ar fi vorba de construcții proprietate privată, dar este greu de crezut că aceștia au putut să intabuleze terenul aflat pe domeniul public.
Poate că, înainte de a se ocupa de problemele de securitate ale Europei, ale NATO, administrația locală ar face bine să rezolve probleme orașului pe care îl conduce, prin bunăvoința și încrederea celor care i-au acordat votul.