
Ne-a spus-o și în campania electorală, și după: folosim prea mult mașinile personale și mergem prea puțin pe jos și cu mijloacele de transport în comun. Și ne-a spus că acest lucru trebuie schimbat. Cum însă nimeni nu e profet în țara lui, Vergil Chițac, căci despre el este vorba, nu s-a referit și la el. Actualul primar locuiește în Eforie și nu vine cu autobuzul la serviciu.
De fapt, nu știu dacă l-a văzut cineva în vreun autobuz. Și-a vândut mașina personală, dar se pare că îl plimbă alții sau că folosește mașinile primăriei. Când a fost convocat la DNA, unde i s-a adus la cunoștință că este urmărit penal, a coborât dintr-un frumos Mercedes 4X4, deși există o stație CT BUS relativ aproape de sediul DNA Constanța.
Iată ce scria Chițac în programul său de guvernare, la capitolul „Transport civilizat și echilibrat”:
„Acest proiect cuprinde măsurile pe care le vom lua și care vor viza scăderea numărului de autovehicule (după cum se întâmplă deja în majoritatea orașelor europene), managementul traficului (semaforizare inteligentă), îmbunătățirea infrastructurii de transport, dezvoltarea transportului public, managementul parcărilor. Va trebui să ajungem la un raport echilibrat între transportul în comun, mașina proprie și mijloacele alternative de deplasare. În Viena, orașul cu cea mai bună calitate a vieții într-un index internațional care cuprinde 231 de orașe, situația e următoarea: 38% dintre cetățeni utilizează transportul în comun, 27% mașina proprie și 35% merg pe jos sau cu bicicleta.”
Nici pe bicicletă nu cred că l-a văzut cineva vreodată.
Un sfert nu au aer condiționat
Haideți să vedem însă cum a îmbunătăți primarul Chițac transportul în comun în primii trei ani de mandat. Acum, vara, oamenii se plâng de faptul că este insuportabil de cald în multe autobuze. „Peste 50 de grade.”, ne-a scris o constănțeancă.
Într-adevăr, una din principalele problemele ale CT BUS este faptul că multe autobuze nu au aer condiționat. Când sunt peste 30 de grade afară, atmosfera din interior devine irespirabilă.
Multe înseamnă circa un sfert.
„CT BUS folosește, în medie, 161 de autobuze zilnic, din care aproximativ 40-45 sunt de tip MAZ .”, ne-au spus reprezentanții CT BUS.
MAZ-urile nu au aer condiționat.
„Din păcate, autobuzele de tip MAZ nu sunt dotate cu instalații de climatizare iar flota aflată în exploatarea CT BUS nu permite retragerea acestora de pe trasee. O astfel de acțiune ar afecta grav programul de transport public.”, a transmis compania.
Mai mult, CT BUS îi roagă pe constănțeni ca pur și simplu să nu mai folosească transportul în comun când este caniculă: „CT BUS face apel la prudență și îi roagă pe constănțeni să evite la orele amiezii pe cât posibil deplasările.”
Promisiunile candidatului Chițac
În ultimii trei ani s-au făcut câteva progrese în ceea ce privește transportul în comun. S-au cumpărat, de pildă, cu banii guvernului, câteva autobuze electrice, cu AC. Proiectul a fost însă început de fostul primar, Decebal Făgădău. Se lucrează, chinuitor de greu, la crearea de benzi unice pentru transportul în comun. Să vedem cum vor funcționa, în condițiile în care și cele actuale, de pe bulevardul Tomis, sunt deseori blocate de mașini, fără ca poliția să poate interveni prompt.
A mai promis ceva primarul: că transportul în comun va fi gratuit. Nu s-a ținut de cuvânt. Dimpotrivă, a mărit prețul bieletelor. Și a mai promis, pe termen lung, reintroducerea tramvaielor. Cred că știa că ne minte. Reabilitarea actualelor bulevarde se face cu fonduri europene și nu se poate interveni la proiect, după finalizare, timp de mai mulți ani. Vă dați seama cum ar fi însă ca, după ce sunt gata, să se spargă din nou asfaltul?
Am fost recent, din nou, în Cluj. Mai mulți oameni de acolo mi-au spus că primarul Emil Boc merge zilnic pe jos și/sau cu transportul în comun. Când va face așa și Chițac, de-abia atunci vom fi siguri că măcar înțelege cu ce probleme ne confruntăm noi, oamenii obișnuiți. Nu că le va și rezolva, evident.
MAZ-urile lui Mazăre
MAZ-urile au fost cumpărate pe vremea primarului Radu Mazăre, începând din 2002. În 2004 a fost desființată linia 100, iar în 2008 liniile 101 și 102. Ele au fost înlocuite cu autobuze MAZ 103 și 107 de producție belarusă, pe motorină, poluante (normă de poluare Euro 4). Tot autobuze au fost introduse și în locul troleibuzelor.

În ciuda acestor probleme, Chițac aruncă milioane de lei pentru închiriere de beculețe de Crăciun. Detalii aici: Primarul Chițac vrea să cheltuie 4,28 milioane lei pentru a închiria beculețe de Crăciun. Mai multe beculețe, mai puțin respect pentru adevăratele priorități!
Unde sunt tramvaiele nenorocitilor ?Cum s-au evaporat tramvaie si linii de tramvai construite si date in folosinta in anii 2007 ?Ce a pazit Curtea de conturi vis-a-vis de patrimoniul comunitatii ?Unde au disparut din averea RATC sute de tone de cupru electrolitic in valoare de peste 10 (zece ) milioane de euro ?
Biciclete? Care biciclete? Programul Blacksea Bike, program funcțional a fost îngropat. Și poate nu ați observat, dar nici trotinete electrice de închiriat nu mai există.
Pai domnul primar nu are de ce sa circule cu transportul in comun , e el mosier pe plantatia Constanta si doar sclavii merg cu autobuzul , stabii ca el merg cu 4×4 diverse marci !!! Bravo Constanta ca a-ti votat primar pe Chitac !!! Mazare era hot si dadea mita pui si ulei la sarmani !!🤣🤣🤣
Acest excroc care ne a distrus orasul trebuie să răspundă ptr faptele sale…Sa faca pușcărie cat cuprinde
Comparatie intre 2 hoti. Pardon, unu hot dovedit iar celalalt este si el pe aproape.
Va este dor de Mazare bag de seama. Ca va mai place zaharul si uleiul mocangeala.
Iar maretul plan urbanistic de distrugere a Constante are bazele din vremea lui Mazare daca ati uitat cumva. Va placeau carele alegorice mortuare a lui Mazare in Mamaia. Ce vremuri mizerabile si sinistre.
Nu „Varzare” si ai lui PNL- PSD-Turcisti(A-i-geca-i) au desfiintat transportul electric (Cta este singurul „gulas” din lume care a făcut asta)!!!
Am intrat pe aplicatia Ctbus am numarat autobuzele in orele de varf de pe toate liniile au iesit 140 de bucati.Atentie doar in orele de varf este acest numar.Problema este că exista multa discriminare.De ce fac aceasta afirmatie.Autobuzele fara aer conditionat trebuie sa fie impartite in mod egal pe toate liniile.Pe linia 48 nu exista un singur autobuz nou.Partial pe 101 si 102. Nu este corect. Trebuia să-l intrebati pe birocrat sa va spuna cate autobuze Isuzu sunt defecte, și nu ma refer la aer .Daca autobuzele noi ar fi in regula nu ar fi necesar sa fie scoase harburile din depozitul de fier vechi. Trebuiau luate autobuze de la firme de prestigiu din Europa asa cum a facut Boc la Cluj.
Chitac urmașul lui Băsescu. Il invinovateste pe Mazare dar el ce face pentru Constanța? Noroc cu Pprneu.Dar din initiativa lui ?Un oraș dezastru in plin sezon estival.In loc sa beneficiem de Litoral,ne vor impovara cu taxe si impozite.Cine la votat le doresc multa sănătate și sa l mai voteze.De câte ori merg pe Ștefan cel Mare ii spun o rugaciune!
TOȚI PRIMARII CONSTANȚEI DUPA REVOLUȚIE SUNT NIȘTE INCOMPETENȚI. CONSTANȚA ARATA CA O MAHALA NU CA ORAȘ TURISTIC. SE VEDE CA NIMENI DIN PRIMĂRIE NU LE ARE CU ADMINISTRAȚIA. IAR DEZASTRUL DE ACUM VA CONTINUA ÎNCĂ 30 ANI.