Liber la spart asfaltul și trotuarele. În Constanța nu se mai dau amenzi

Electrocentrale SA Constanta avarie
Primăria a eliminat o bună parte din obligațiile pe care le aveau companiile care execută lucrări pe șosele sau trotuare. În imagine se vede o echipă a Elecrocentrale SA care blochează o bandă de trafic pe strada București din municipiul Constanța (foto: Constanța 100%, ianuarie 2019)

UPDATE. Un angajat al Primăriei Constanța, Cristian Zica, ne transmite, pe Facebook, că există un alt HCL în care este stipulat modul în care se execută lucrările,
189/30.06.2017.

Furnizorii de utilități vor putea sparge asfaltul fără să mai anunțe pe nimeni, lucrările nu mai trebuie supravegheate, în caz de prăbușire a unui drum nu mai trebuie intervenit imediat, iar canalizările nu mai trebuie aduse la nivelul asfaltului (nu că acest lucru s-ar întâmpla acum).

Toate acestea reiese din hotărârea consiliului local nr. 31, prin care se modifică o hotărâre de consiliu din 2013 care are ca subiect „îmbunătățirea activității de gospodărire, protecția mediului, întreținere și înfrumusețare a municipiului Constanța”.

Primăria Constanța a anunțat, printr-o singură frază, că hotărârea 31 poate fi consultată pe site sau la sediul instituției.

Am analizat câteva dintre modificări. Atrage atenția mai ales faptul că mai multe puncte sunt abrogate. Este vorba despre punctele 5 – 16 din art. 9 care prevede faptul că unele fapte sunt contravenţii. Pur și simplu sunt eliminate. Pentru acestea se aplica o amendă de la 1.000 la 1.500 de lei pentru persoane fizice și de la 1.500 la 2.500 de lei pentru persoane juridice.

Punctele respective reglementau modul în care furnizorii de utilități, dar nu numai, puteau sau trebuie să intervină când apăreau probleme, dar și modul de lucru. De exemplu, punctul 7 spune că lucrările la șosele, trotuare și parcări trebuia să fie finalizate în termen de 48 de ore. Acest punct este ABROGAT. Punctul 9 prevedea că aceste lucrări trebuie executate respectând normele tehnice în vigoare. Și acesta a fost ABROGAT.

Mai jos puteți vedea toate punctele abrogate din articolul 19.

5. Neanunţarea imediată a lucrărilor de intervenţie în regim de avarie pe domeniul public sau privat al municipiului Constanţa, telefonic la Dispeceratul Primăriei şi la Serviciul Tehnic Drumuri din cadrul S.C. CONFORT URBAN S.R.L., apoi în scris în cel mult 24 ore de la începerea lucrărilor.

6. Nesolicitarea avizului din partea administratorului tramei stradale, S.C. CONFOR TURBAN S.R.L., în maxim 48 de ore de la intervenţia în regim de avarie, pe domeniul public sau privat al municipiului Constanţa.

7. Nerefacerea tramei stradale, trotuarelor, parcajelor la stadiul piatră până la cota “zero”, în termen de maxim 48 ore de la data/momentul începerii lucrărilor de intervenţii în domeniul public sau privat al municipiului Constanţa, indiferent dacă acestea sunt avarii sau lucrări noi.

8. Neevacuarea în termen de 48 de ore, în totalitate, a pământului/ molozului/ materialelor rezultate în urma lucrărilor de intervenţie în domeniul public sau privat al municipiului Constanţa, în locurile special destinate în acest scop.

9. Executarea necorespunzătoare a lucrărilor de umplutură, fără respectarea normelor tehnice în vigoare şi nerespectarea tehnologiei de refacere, cu păstrarea structurii sistemului rutier existent.

10. Nesupravegherea permanentă a evoluţiei în timp a lucrărilor efectuate pe drumurile publice de către toţi executanţii lucrărilor, inclusiv cele de intervenţie în regim de avarie, aceştia având obligaţia menţinerii lucrărilor la acelaşi nivel cu drumul public (cota ”zero”).

11. Executarea necorespunzătoare a lucrărilor de spargere a drumului public,care se vor realiza numai cu maşini/utilaje speciale de tăiat beton şi asfalt, astfel încât să nu fie afectată structura de rezistenţă a sistemului rutier.

12. Nesemnalizarea rutieră corespunzătoare de zi şi de noapte de către executantul oricărui fel de intervenţii, inclusiv cele în caz de avarii, care se efectuează pe suprafeţele drumurilor, trotuarelor sau parcajelor, aşa cum prevăd “Normele Metodologice privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituirea restricţiilor de circulaţie, în vederea executării de lucrări în zona drumului public”, aprobate prin Ordinul comun al Ministrului transporturilor şi al Ministrului de interne nr.11124/411/2004.

13. Neintervenţia imediată pentru remedierea C.E.T., a R.A.D.E.T., a R.A.J.A., a altor deţinători de reţele subterane, în cazul unor avarii care produc scurgeri de lichide pe drumuri, trotuare sau parcaje, prăbuşiri ale suprafeţelor drumului public.

14. Degradarea, deteriorarea sau împiedicarea accesului la căminele de vizitare a reţelelor subterane, precum şi a receptorilor de canal, dacă fapta nu constituie infracţiune.

15. Nesupravegherea integrităţii căminelor de vizitare şi neremedierea imediată în cazul degradării sau deteriorării, de către cei care exploatează aceste reţele, inclusiv neaducerea acestor cămine la nivelul trotuarelor, parcajelor şi a drumurilor.

16. Neasigurarea funcţionării corespunzătoare a reţelelor de canal, inclusiv a desfundării permanente a receptorilor de canal pluvial de către cei care exploatează aceste reţele, precum şi împiedicarea prin orice formă a accesului către acestea.

Hotărârea consiliului local nr. 31 pentru modificarea și completarea HCL nr. 184/2013

Documentul cu toate modificările propuse prin HCl 31 poate fi consultat AICI. Hotărârea 184 din 2013 poate fi descărcată de mai jos.

Citiți mai jos ce modificări se mai aduc prin acest regulament.


Sprijină jurnalismul independent. Poți dona aici:

Recomandare

Recomandare

Articole recente

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.