
Ludovic Orban, președintele Partidului Forța Dreptei, a comentat vineri, în emisiunea „Punctul pe i”, difuzată de postul Tomis TV și moderată de jurnalistul Cristian Hagi, contractul prin care Poliția Română cumpără câteva sute de autoturisme BMW.
„În mandatul meu de premier nu s-au achiziționat BMW-uri de la prietenul domnului președinte, Michael Schmidt. S-au achiziționat Dacii Logan și Dustere de la producătorul din România, comandă prin care am și ajutat toți angajații și toate firmele care sunt partenere ale fabricii de automobile Dacia.”, a spus Ludovic Orban.
Acesta consideră contractul despre „scandalos”.
„Mi se pare scandalos ceea ce s-a întâmplat și mă mir că DNA, până astăzi, nu s-a autosesizat astfel încât să înceapă o anchetă penală. O asemenea licitație cu dedicație n-a mai existat. Eu nu-mi aduc aminte în ultimii 10 ani de așa ceva.”
Emisiunea poate fi urmărită mai jos. Declarațiile de mai sus sunt făcute la final.
Reacția Poliției
Conducerea Poliției Române a dat luni justificări publice pentru achiziția a minimum 300 de BMW-uri de la Automobile Bavaria, firma deținută de Michael Schmidt, prietenul președintelui Klaus Iohannis.
Chestorul Benone Matei, șeful Poliției Române, a declarat, într-o conferință de presă organizată la două zile după ce președintele Klaus Iohannis a cerut clarificarea situației, că poliția a întocmit caietul de sarcini al licitației în urma cererilor Poliției Rutiere și cu sprijinul departamentului de Logistică.
Benone Matei a spus că, deși la licitație s-a prezentat un singur ofertant, Automobile Bavaria, specificațiile tehnice erau valabile pentru cel puțin alte 3 modele.
V-ar putea interesa și: Ludovic Orban: „Chițac nu va mai lua un nou mandat de primar chiar dacă va fi sprijinit și de PSD. Despre Mihai Lupu nu am auzit nimic, niciun proiect major”
Ce spune președintele USR
Într-o postare pe Facebook, președintele USR, Cătălin Drulă, explică modul în care, în opinia sa, au fost excluse din licitație alți producători importanți, care ar fi putut intra în cursă cu mașini la fel de performante ca cele fabricate de BMW.
Postarea integrală:
„A ieșit astăzi Poliția lui Bode să mintă pentru el și Iohannis, despre licitația pentru 600 de BMW-uri.
Cu un minim efort, am documentat cum au făcut băieții o licitație cu dedicație.
Să zicem că vrei să cumperi 600 de BMW-uri 320ix de la prietenul președintelui.
Ai putea să ceri o berlină, relativ puternică (min. 175 cai putere), pe benzină, cu cutie automată, tracțiune integrală, accelerație de la 0-100km/h în cel mult 8 secunde.
Ai putea.
Dar ce te faci dacă vine un ofertant cu Skoda Octavia 2.0 TSI DSG 4X4 care se potrivește la toate, dar costă numai 28.000€ pe când BMW-ul e 38.600€?
Cum ce faci? Pui în caietul de sarcini înălțime maximă de 1450mm și Octavia nu se califică pentru că are 1469mm.
Bonus: elimini și Volkswagen Passat-ul care are 1456mm.
Dar cum scapi de Audi A4 40 TFSI quattro care costă tot 38.600€ și se potrivește la toate cerințele sau le depășește?
Cutie de viteze automată CU MINIM 8+1 TREPTE. Ce să vezi? Pe A4 e S-tronic cu 7+1 trepte. O diferența irelevantă în practică și mai ales în practica poliției.
Faci o căutare de piață și vezi că se mai potrivesc niște modele care te-ar putea amenința.
Mercedes C 200 4MATIC. Ăsta e periculos. Are tot ce are și BMW-ul, ba chiar și cutie cu 9+1 trepte (9G-TRONIC). Prețul e competitiv, 41.000€, deci riști dacă nu-l elimini.
Soluția? Motor de minim 1,9 litri. Mercedesul are doar 1,5 litri, deși scoate din ei 224 de cai-putere și te lipește de scaun la 7,1 secunde până la 100km/h.
Afară și cu C200.
Ce rămâne care să se potrivească cu specificația ta? Numai variante care nu pot concura. Un Mercedes C300 4MATIC de 47.000 €, un Alfa Romeo Giulia Veloce de 50.000 € și un Jaguar XE P300 AWD cu producție și disponibilitate mică.
Ți-a reușit dedicația, președintele și prietenul său sunt mulțumiți.
*toate prețurile sunt cele de listă, fără TVA inclus”