Mercedes-Benz vrea să construiască o fabrică nouă în Polonia, Ungaria sau România

Mercedes-Benz Vans şi Rivian vor să înfiinţeze o companie mixtă pentru a produce furgonete electrice într-o fabrică din Polonia, Ungaria sau România, în următorii câţiva ani, potrivit unui anunţ al Mercedes- Benz Vans, care a urcat acţiunile Rivian cu peste 5%, transmite Reuters.

Companiile au semnat un memorandum de înţelegere şi discută cum să producă modelele pe o linie de producţie comună, a spus Mercedes-Benz, adăugând că dezvoltă şi o nouă arhitectură proprie de furgonetă complet electrică, numită VAN.EA.

Şeful Mercedes-Benz Vans, Mathias Geisen, a declarat reporterilor că aceasta va fi o societate mixtă în părţi egale şi a spus că discuţiile ar trebui să se încheie ”foarte curând”.

”Avem foarte multă expertiză când vine vorba de industrializare (dube)… dar, pe de altă parte, Rivian aduce multă expertiză în tehnologie nouă când vine vorba de mobilitatea electrică. Acesta este meciul potrivit pentru a găsi o situaţie câştigătoare pentru ambele părţi.”, a spus el.

Cele două companii vor realiza două autoutilitare mari, una bazată pe platforma VAN.EA a Mercedes-Benz şi cealaltă bazată pe platforma electrică Rivian Light Van, la uzina, care va fi prima deţinută de Rivian în Europa.

Mercedes a mai spus că va restructura fabricile germane care construiesc în prezent furgonete Sprinter, pentru a compensa costurile mai mari pentru vehiculele electrice.

„În prezent, toate transportoarele noastre sunt produse în Germania. Suntem singurul producător care face acest lucru… dorim să menţinem producţia în Germania, dar este viabil doar în combinaţie cu o locaţie cu costuri mai mici”, a spus Geisen.

Mercedes cooperează deja cu Renault Nissan pentru furgonete electrice mici, care nu ar fi afectate deoarece se află într-un alt segment de vehicule cu cerinţe diferite, a spus Geisen.

Colaborarea cu Mercedes vine într-un moment crucial pentru Rivian. Compania de furgonete electrice şi vehicule de aventură s-a străduit să intensifice producţia la fabrica sa din Illinois, în timp ce întreruperile lanţului de aprovizionare şi creşterea preţurilor materialelor au forţat-o să reducă personalul şi să întârzie programele de produse.

Acţiunile Rivian au scăzut cu aproape 68% în acest an. Împărţirea costurilor unei fabrici de asamblare europene cu Mercedes ar trebui să ajute startup-ul, care a consumat 1,2 miliarde de dolari în al doilea trimestru, să economisească numerar şi să aloce fonduri pentru cea de-a doua fabrică de asamblare din SUA, planificată pentru 2025.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Scafandrii caută un tânăr care a intrat ieri în Marea Neagră și nu a mai ieșit

vin sept. 9 , 2022
O echipă formată din 15 scafandri de la ISU Constanța și o ambarcațiune TARGA din Portul Tomis se deplasează spre plaja Corbu, pentru reluarea căutării unui tânăr în vârstă de 19 ani. Acesta a intrat ieri după-amiază în mare și nu a mai ieșit la mal. Cei de la ISU […]

V-ar putea interesa și: