Mihai Daraban despre „șocul nuclear” care va lovi România și dorința olandezilor de a controla Portul Constanța

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Mihai Daraban

Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț a României, a vorbit despre două teme economice importante pentru țară și pentru Constanța: centrala nucleară de la Cernavodă și portul Constanța.

Mihai Daraban a atras atenția asupra unui moment care va produce un şoc asupra economiei României dacă nu vor fi luate măsuri la timp. Acesta spune că peste aproximativ doi ani urmează să se închidă reactorul 1 de la Cernavodă, pentru retehnologizare, din cauza faptului că i-a expirat durata de viaţă. Situaţie care va produce un şoc asupra României, dacă nu vor fi luate la timp măsuri pentru a se compensa pierderea în ceea ce priveşte producţia de energie electrică. 

„Trebuie să ne grăbim pentru că în doi ani, cred că reactorul 1 va fi închis, îi expiră durata de viaţă. Acolo sunt două componente: e vorba de reactoarele 3 şi 4 care ar fi noi pe piaţă şi vorbim de refubişarea reactoarelor 1 şi 2 care au o durată de viaţă normată de 25 de ani. Mi se pare că la 1 în doi ani expiră; urmează 2. Trebuie să ne orientăm foarte clar către ce mergem, fără prea multe imixtiuni în care toţi specialiştii noştri îşi dau cu presupusul ce e bine, ce e rău, doar să intre pe anumite componente”, a explicat Mihai Daraban, într-un interviu pentru DCNews.

Președintele CCIR a vorbit și despre presupuse intenție a Olandei de a pune mâna pe Portul Constanța, pentru ca apoi să-l închidă.

„Acea marotă că Olanda vrea să ia portul Constanţa să-l închidă că, vezi Doamne, celebrul port Constanţa este un pericol pentru portul Rotterdam este o gogoriţă pe care aş vrea să nu o mai rostogolim în spaţiul public. Portul Rotterdam a ajuns la un blocaj, în sensul de extindere, nu mai are unde să se extindă. Portul Constanţa l-ar dori complementar, pentru nevoile logistice. Pe înţelesul tuturor: când a fost Forumul economic ‚Iniţiativa celor trei mări’ la Bucureşti. Am calculat volumul desfăşurat de porturile din ţările respective. Porturile, toate la un loc, nu realizează nici măcar jumătate din volumul portului Rotterdam”, a declarat Mihai Daraban.

Sursă foto: Facebook/CCIR


Constanta-financiara-sigla-jpg

Articole recente

Mitshubishi
Teasing_Tucson Exclusiv Auto
sprijina-jurnalismul-independent

Leave a Reply

Your email address will not be published.